Otomatik Vitesi Pratik Kullanma Yöntemleri

Benum bildiğim 2 tane basit mantığı var N'nin.
1- ileri geri seçimlerinde dişliyi boşa çıkararak zarar görmesini engeller
2- aracın cekilmesi durumunda dişlilerin zarar görmesini engeller

Vitesi N'ye alırsanız dişlilere yağ basılmaz. Bahsi geçen ısınma olayıda burada ortaya çıkar. Şanzıman içerisindeki yağ dişlilerin arasından gecerek ortamın ısısını alır yağ soğutucuya gelir ve rüzgarla yağ soğur. Siz yağ soğutulamıyor deyip dişlileri yağsız bırakıyorsunuz. Yağ tabi ısınmaz bu durumda.

Şimdi şöyle düşünmek gerek. Motor rotanti de çalışırken de yağmala yapar. Ama ihtiyacı olacak kadar. Gaza basınca da gerek duyduğu yağlama daha fazla olarak pompalar. Otomatik aracın trafik ışıklarında uzun beklemeler de N konumuna alınması da araca artı kadar. Neden? Araç durduğu yerde araç D konumda sürtünmeye devam eder. Bu yüzden aracın sürtünmesini aza indirmek için N almak gerek hem şanzumana hemde yakıta artı demektir.
 
Geri
Üst