bkaraman' Alıntı:yüksek basnıçlı yakıt pompası +regülatör
Hehe hatta throttle body de olsun bari...
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
bkaraman' Alıntı:yüksek basnıçlı yakıt pompası +regülatör
dizel için ne yapılabilir power box ve filtre dısında, motor için abartıya kacmadanskyeye' Alıntı:Öncelikle arabanın daha rahat nefes almasını, daha iyi yakmasını ve yaktığını da daha rahat atmasını sağlamalısın.Başlangıç olarak kutu içi performans filtre ya da kazanlı bir kit alabilirsin.Kutu içi olarak K&N veya Green, kazanlı olarak Pipercross, K&N veya HP Maxflow olabilir.Kazanlı kitler yaklaşık 250€ civarlarında ma araban hurdaya çıkana kadar bir daha hava filtresi almıyorsun.Eğer soğuk hava almasını garanti edemiyorsan açık hava filtresini önermem, Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olursun.Yakma için yapılabilecek en ucuz yollu değişiklik Splitfire'ın Platinium buji seti olur.Çift tırnak ve ateşlemesi daha iyi olduğundan hem ilk çalışmada atılan çiğ benzini de daha iyi yakıyor, hem de 150.000 mil dayanıyor.Egzost gazını atım için de en çok kullanılan yöntem son susturucu değişimi.Sebring, HKS, Remus, Supersprint iyi markalar.Fiyatları 250€-300€ civarlarında.Devil nispeten daha ucuz ama gürültü dışında hiç bir işe yaramıyor.YED de kullanabileceğin markalar arasında...Yol tutuşu arttırmak ve görüntüyü agresifleştirmek için yay+amortisör olayına girebilirsin.Yay takımı 180€ civarlarında, Eibach ya da H&R öneririm.Amortisör olarak da elbette Koni.Sertlik ayarlı sarıların takımı Oktaykan Power'da 1.000 YTL civarlarında.Buna ilave olarak kule gergisi düşünürsen o da 150 YTL civarlarında sanırım.OMP öneririm...
Daha ilersi için dereceli egzantrik, emme manifoldu düşünülebilir.Emme manifoldu zaten arasan da bulamıyorsun, Lexmaul 750€ civarlarında.Dereceli olarak Kent Cams, C&B vs. markalar var. Ama bir girersen dereceliye çıkması zor biraz...Gaz atımını rahatlatmak için headers, komple egzost sisteminin değişimi ve katalizatör iptali gibi seçenekler mevcut.
Tamamdır, başka birşey yüklemeyeceğim dedikten sonra chip tuning düşünebilirsin.En son düşün dememin sebebi eklediğin her majör parçalardan performans alabilmen için haritalandırmanın bu parçaya göre tekrar yapılması gerekliliği.Yani çifte masraf olur...
Abartacağım dersen turbo veya supercharger uygulamaları düşünebilirsin ki bunun için 5.000$ civarında bir parayı gözden çıkarman lazım.Zaten atmosferik bir araca turbo eklemesi oldukça zahmetli ve bir o kadar da problemli, dolayısı ile turbo bir araç alıp revize etmek her zaman daha mantıklı...
Şimdilik bu kadar
coRSac' Alıntı:dizel için ne yapılabilir power box ve filtre dısında, motor için abartıya kacmadan
skyeye' Alıntı:Daha ilersi için dereceli egzantrik, emme manifoldu düşünülebilir.Emme manifoldu zaten arasan da bulamıyorsun, Lexmaul 750€
Eftamintokofti' Alıntı:1.6 astra g den mi bahsediyoruz
skyeye' Alıntı:Valla bu arabaya spesifik deil zaten.Başka biyerde arkadaşa GTI-GSI sınıfında bi araba almasını önermiştim yüklemeyi düşünüyorsa.Zaten bu model 1.6 için Lexmaul da yoktur muhtemelen, ya dbilas vardır ya da mantzel...