performans desteği astra g

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sefaefe
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Eftamintokofti' Alıntı:
X16XEL motorlar için... Lexmaul, mantzel, dbilas.. 3ünün de emme manifoldları var. Lexmaulun 2 ayrı tipi var. Lexmaul ve Mantzel yaklaşık 20 hp, dbilasın kendi çipiyle 32 hp. Bunlar TÜV belgeli güç artışları tabi bana da biraz iyimser geliyor ama X16XEL 2.0 motorlardan (X20XEV, 20XE, C20XE) çok daha fazla güç veriyor modifiye edilince. 1.6 motordan 150 hp çıkarmak hayal değil. Yani sonuç olarak 2.0 motora da 1.6 motora da aynı işlemleri yapın 1.6 daha fazla güç verecektir.

Saol bilgiler için, benim araba 2004 Corsa C olduğundan benim için uygun sadece dbilas var, evveliyatını çok fazla araştırmadım.Senin verdiğin markalara ilaveten sanırım Irmscher'in de emme manifoldu vardı ama ecotec'e geçildiğinden beri bek duymadım.Lexmaul şu anda SFI'lar için bile çok zor bulunuyor, X16XEL için BMS haricinde nereden temin edebilir bilemem.Türkiye'deki Mantzel'leri zaten döküm olarak Ankara'da yan sanayi üretip 500 YTL'ye satıyorlardı, durum şu anda nedir onu da bilmiyorum. Dbilas için Bestservis ile görüşmüştüm 6-7 ay önce, 2.500 YTL fiyat çekmişlerdi... 1.6 100BG bir arabaya yapacağın yatırım ile alacağın faydanın 150bg bir arabaya yapacağın aynı miktardaki yatırım ile alacağın faydayla karşılaştırıldığında pek tatmin edici olmayacağı konusunda ısraralıyım.En basitinden chiptuning'de alacağın yüzdesel artışı düşün... Best Servis'in sitesinde Dbilas emme manifoldu +motor management program ile benim Z14XEP için öngördükleri artış 28hp, sence bu ne kadar inandırıcı???
 
skyeye' Alıntı:
Saol bilgiler için, benim araba 2004 Corsa C olduğundan benim için uygun sadece dbilas var, evveliyatını çok fazla araştırmadım.Senin verdiğin markalara ilaveten sanırım Irmscher'in de emme manifoldu vardı ama ecotec'e geçildiğinden beri bek duymadım.Lexmaul şu anda SFI'lar için bile çok zor bulunuyor, X16XEL için BMS haricinde nereden temin edebilir bilemem.Türkiye'deki Mantzel'leri zaten döküm olarak Ankara'da yan sanayi üretip 500 YTL'ye satıyorlardı, durum şu anda nedir onu da bilmiyorum. Dbilas için Bestservis ile görüşmüştüm 6-7 ay önce, 2.500 YTL fiyat çekmişlerdi... 1.6 100BG bir arabaya yapacağın yatırım ile alacağın faydanın 150bg bir arabaya yapacağın aynı miktardaki yatırım ile alacağın faydayla karşılaştırıldığında pek tatmin edici olmayacağı konusunda ısraralıyım.En basitinden chiptuning'de alacağın yüzdesel artışı düşün... Best Servis'in sitesinde Dbilas emme manifoldu +motor management program ile benim Z14XEP için öngördükleri artış 28hp, sence bu ne kadar inandırıcı???

Haklısın dediğim gibi rakamlar bana da fazla iyimser geliyor ama şöyle düşünmek lazım. Bu vaat edilen beygir artışları markaların motorları çok iyi durumda olan (belki de 0 km), mükemmel şartlar altında gerçekleştirilen testlerde ve çok iyi ayarlanmış chiplerle ortaya çıkıyor. Orijinal parça + uyumlu chip + çok iyi durumda motor belki 25 hp veriyordur. Sonuçta bu testlerin sonuçları genelde TÜV onaylı oluyor ve bu belgeyi de biliorsunuz ki öyle her firmaya kolay kolay vermiyorlar. Yani ortada bir dolandırıcılık yok sadece şartlarımız aynı olmadığı için o kadar güç kazanmamamız normal. Kaldı ki beygir artıyor ama motorun torku aynı oranda artmıyor bu uygulamalarda. 100 hp lik motor 132 hp olunca torku da 150den 180e fırlamıyor 160 civarında kalıyor. En nihayetinde söylemek istediğim şey şu ki 1.4te de geçerli ama 1.6sı olan emme manifoldunu değiştirsin derim.

2.0 la şu yüzden karşılaştırıyorum. 1.6 motorlar aslında kapasitelerinin %75ini veriyor opelde. c16xe, x16xe ve en çok da x16xel. Zaten bu yüzden emme manifoldları hep ilk planda tutuluyor. Ama 150lik dohc motora bakın zaten performans üzerine kurulmuş, yarış için tasarlanmış bir bloğu var ve malzemeden çalınmamış motorda tabiri caizse. Ama yine de tabi ki ekonomi de düşünülmüş daha doğrusu tamamen unutulmamış. 150 - 156 hp güç veriyor, buna lexmaulun ram inductionunu taktığınızda artık onun yapabilecekleri kısıtlıdır. Yani bu motorlarda zaten iyi olanı iyileştirmeye çalıştığınız için sonuçlar daha bi normal çıkıo. 1.6 larda dizginlenmiş olanı rahatlattığınız için de daha büyük rakamlar telaffuz ediliyor. Basit bir mantık aslında. Tabi ki imkan olsa da 2.0 sfi da oynama yapılsa.. :) Ama corsa gsi ı 109lardan 140lara çıkarmak da kulağa zevkli geliyor nedense.

NOT: Mesajı sonradan tekrar okudum. Dbilasa güven :) Genelde saydığım 3 markada tek başına emme manifoldu yaklaşık 20 hpdir. Şöyle düşünelim; orijinal manifold bulamadığını hayal et. Dökme olsun. 20 hp yerine 15 hp diyelim. Motorundaki kayıpları hesaba katalım. 2-3 hp de ordan. 12 hp etkili olsun. En en en kötü çip tuning 1.6 motorda 7 hp vaat eder. Ancak emme manifolduna göre ayarlanan çip hadi 9 versin. 12 + 9 = 21.. Dikkat ettiysen kafama göre ondan bundan kırptım kıstım. En kötümser tahminle 21 hp bile çok çok iyi bir rakam bence..
 
şimdi hocam benim kafama soyle bisy takıldı ..1.6 ve standart bir motora(100 bg lik ecotec den bahsediyorum) direk emme manifoldunu degissek bize 23 bg civarında bir artış olurmu?
birde bu artış oyle haybeye olmuyor sanırım..benzin sarfiyatı ne kadar artar
 
Yok sanırım yaklaşık 10 hp civarında artış yaşarsın. Motorun durumunu bilmeden birşey söylemek zor tabi. Bir de emme manifolduna göre çip yaparsan çok daha etkili olur. Düşük devirlerde yakıt tüketimi artmaz hatta bazı durumlarda düşebilir. Kullanma stiline bağlı.
 
peki soyle sorayım o zaman en optimum modifiye ne uzerine olur sizce??
yani en ucuza en cok performans arttırıcı modifiye?
 
Geri
Üst