sente ayarı nasıl yapılır

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar aracım conta yaktı bende üst kapağı söküp taşlattırıp sibob ayarını yaptırdıkdan sonra kapağı bugün taktım senteyi ve motoru oynatmadan trıgeri falan takdım ama araç çalışmıyor sente atlamışdır diyorlar ama sente ayarı nasıl yapılır bilen varmı yardım edin lütfen
:confused:
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
aboov :)
yaptığın iş önemli ve hassasiyet isteyen bir iş,conta doğru taraftamı,birde merağım kapağı boşaltmadan mı taşladı rektifiyeci,iyi temizledimi ??? saplamaları nası sıktın ?

işaret koysaydın egzantirige ki onunda vardır,
senin makinanda 1.3.4.2 dir ki sen 1. den ayarını yaparsın...
temizse görünür aşağıdaki kasnakta da yeri vardır,yok göremiyom dersen 1.silindiri yi ölü ye getirir egzantriktede sente nin yeri vardır,ok u sıfır a sıfır getirdikten sonra kayışı geçir gergiyi sık diyeceğim...

eğer düzgün topladıysan elektriğe bak,araban ne bilmiyorum devir sensörünü takmamış veya elektrikte başka bir hata yapmış olabilirsin..

motoru da bilmiyorum ama marş a bastığında bir anormallik yoktu heralde,ve gergiyi sıkarken ve sıktıktan sonrada kontrol edip elinle yani bi lokmayla bujilerin sökülüylen çevirseydin...

bi kontrol edin,ama işin içinde umarım ihmal yoktur..
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Korhan Merhabalar,
Senteyi kilitledim diyorsun ama üst kapak derken, külbütör kapağı değil herhalde. Egsantriklerin oklarına baktın mı, doğru mu? Egzoz ile Emme egsantirikleri yerleri doğru mu taktın, ters taktıysan gene çalışmaz.

Caner in dediği gibi buji sıralamasını doğru yaptın mı? Bobindeki numaralara bak, onları 1,2,3,4 değil de, sol silindirden sağa doğru 1,4,3,2 sırası aklımda kalmış. Caner in de 1,3,4,2. Kısa bir forum aramasından sonra doğrusunu bulursun, mobilden arayamadım.
 

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aboov :)
yaptığın iş önemli ve hassasiyet isteyen bir iş,conta doğru taraftamı,birde merağım kapağı boşaltmadan mı taşladı rektifiyeci,iyi temizledimi ??? saplamaları nası sıktın ?

işaret koysaydın egzantirige ki onunda vardır,
senin makinanda 1.3.4.2 dir ki sen 1. den ayarını yaparsın...
temizse görünür aşağıdaki kasnakta da yeri vardır,yok göremiyom dersen 1.silindiri yi ölü ye getirir egzantriktede sente nin yeri vardır,ok u sıfır a sıfır getirdikten sonra kayışı geçir gergiyi sık diyeceğim...

eğer düzgün topladıysan elektriğe bak,araban ne bilmiyorum devir sensörünü takmamış veya elektrikte başka bir hata yapmış olabilirsin..

motoru da bilmiyorum ama marş a bastığında bir anormallik yoktu heralde,ve gergiyi sıkarken ve sıktıktan sonrada kontrol edip elinle yani bi lokmayla bujilerin sökülüylen çevirseydin...

bi kontrol edin,ama işin içinde umarım ihmal yoktur..

aracım 2.0 16 valv ecotek motor ya tam açıklamalı yazabilirmisin pek anlamadım egzantirikde sentenin tam yeri neresi okun yeri ve sıfır demişsin sıfır ne taraf bujileri takmadan kontrol nasıl olacak bide 1. den yaparsın demişsin aşağıdaki kasnak motorun pistonlarını hareket ettiren kasnakmı 1. yi ölüye getir derken ne demek anlamadım :rolleyes:
 

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Korhan Merhabalar,
Senteyi kilitledim diyorsun ama üst kapak derken, külbütör kapağı değil herhalde. Egsantriklerin oklarına baktın mı, doğru mu? Egzoz ile Emme egsantirikleri yerleri doğru mu taktın, ters taktıysan gene çalışmaz.

Caner in dediği gibi buji sıralamasını doğru yaptın mı? Bobindeki numaralara bak, onları 1,2,3,4 değil de, sol silindirden sağa doğru 1,4,3,2 sırası aklımda kalmış. Caner in de 1,3,4,2. Kısa bir forum aramasından sonra doğrusunu bulursun, mobilden arayamadım.

egsantirikleri işaretlediğim yerlerden aynısı gibi taktım buji kablolarını bobinden hiç çıkarmadım sadece bujiden söküp bobini komple söktüm taktım böylce sıralama problemi kalmıyor galiba değilmi
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
tebrik ediyorum bu kadarını başaran insan gerisinide başarır inşallah sorununuz çözülür
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
egsantirikleri işaretlediğim yerlerden aynısı gibi taktım buji kablolarını bobinden hiç çıkarmadım sadece bujiden söküp bobini komple söktüm taktım böylce sıralama problemi kalmıyor galiba değilmi

Kablo boylarından dolayı sıralama sorunu olmaz dediğin gibi. Peki egsantriklerin yeri doğru mu? Emme ile Egzoz. Müsait zamanda marş videosu koysana, marş sesinde bir sorun var mı? Hiç bir sorun gözükmüyorsa, ses de sıkıntı yoksa, sente çok az kaçmıştır, yoksa üst kapağa vururdu.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
iş çok detaylı...

belki düzgün topladın arabayı ama okuyucunun kamasını takmamış olabilirsin...

1. silindirden bakarak yap demek istedim...yani motor karşında durduğunda en solda kalan silindir...


şimdi ilk kontrol edeceğin üst taraftaki egzantriklerde,egzantriklerin dış tarafında iki tane çizgi vardır,bu çizgiler her iki egzantrik için geçerli ikiside üst tarafa gelecek ve egzantriklere yandan bakınca silindir üst kapağında onları karşılayacak iki tane daha çizgi vardır... iki egzantriğide aynı hizaya getir...

onlar kaldı şimdi geç

motorunun bujileri sökülü halde alt taraftaki grank kasnağı,yani trigerin babafingo kasnağı vardır onun üzerindede işaret olacak,o işaret te alt taraftadır karşılığı,yani suyun damladığında düşeceği yön olarak tarif edeyim...
dediğim kasnak kasnakların en altında kalanı,ilk olarak onları bir kontrol et,sonra egzantrik sensörü ve bağlantısını kontrol et,

sıra kayışında kayışını bağla umarım geçeceği yolu biliyorsun,en son senteyi kaydırmadan kayışın gergisini sık..kayış gergide tamam

,bir lokma anahtarını tak alt kasnağa motoru birkaç tur yavaşca yoklayak çevir herşey yolundamı bir gör,ondan sonra tak bujilerini birde öyle çevirmeyi dene kompressör varmı ?(bujileri tam sıkmadan da yapabilirsin) yoksa bir şey vuruyormu ??? dikkatli olacan burada,en son tak bujileri bobinleri kontrol et etrafını kapakları sürten birşey yoksa birdaha marş yap...
elektrik bağlantılarını dikkatli yap..
ve kayışın doğru yerden geçtiğine emin ol,,,geçmez geçmez allahın işi ya seninkinde geçer...
hadi bir bak bakalım..

hadi çalıştıracan arabayı...
 

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iş çok detaylı...

belki düzgün topladın arabayı ama okuyucunun kamasını takmamış olabilirsin...

1. silindirden bakarak yap demek istedim...yani motor karşında durduğunda en solda kalan silindir...


şimdi ilk kontrol edeceğin üst taraftaki egzantriklerde,egzantriklerin dış tarafında iki tane çizgi vardır,bu çizgiler her iki egzantrik için geçerli ikiside üst tarafa gelecek ve egzantriklere yandan bakınca silindir üst kapağında onları karşılayacak iki tane daha çizgi vardır... iki egzantriğide aynı hizaya getir...

onlar kaldı şimdi geç

motorunun bujileri sökülü halde alt taraftaki grank kasnağı,yani trigerin babafingo kasnağı vardır onun üzerindede işaret olacak,o işaret te alt taraftadır karşılığı,yani suyun damladığında düşeceği yön olarak tarif edeyim...
dediğim kasnak kasnakların en altında kalanı,ilk olarak onları bir kontrol et,sonra egzantrik sensörü ve bağlantısını kontrol et,

sıra kayışında kayışını bağla umarım geçeceği yolu biliyorsun,en son senteyi kaydırmadan kayışın gergisini sık..kayış gergide tamam

,bir lokma anahtarını tak alt kasnağa motoru birkaç tur yavaşca yoklayak çevir herşey yolundamı bir gör,ondan sonra tak bujilerini birde öyle çevirmeyi dene kompressör varmı ?(bujileri tam sıkmadan da yapabilirsin) yoksa bir şey vuruyormu ??? dikkatli olacan burada,en son tak bujileri bobinleri kontrol et etrafını kapakları sürten birşey yoksa birdaha marş yap...
elektrik bağlantılarını dikkatli yap..
ve kayışın doğru yerden geçtiğine emin ol,,,geçmez geçmez allahın işi ya seninkinde geçer...
hadi bir bak bakalım..

hadi çalıştıracan arabayı...

inşallah beraber çalıştıracaz bu arabayı anladığım kadarıyla kayışı sökecem egzantirikleri dış işaretleri ikiside yukarı gelecek ust kapakda işareti var onlarla karşılıyacak değilmi sonra en altdaki kasnağıda üzerindeki işaretle su damlası dediğin yani yere bakan bi işareti var galiba onla karşılayacam değilmi sonra kayışı takacam motar kasnagını lokma yardımıyla birkaç tur çevirecem çevirirken neye dikkat etmem gerekiyo en sonda elektrik bağlantılarını kontrol edecem değilmi motor videosunu gönderiyorum
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
ilk bujisiz yani kompressor yokken çevir bak bakalım nasıl dönüyor,sonra bujileri tak çevir tam kompressör yerindemi...

ilk çevirirken rahat dönüyormu ona bakacan,2.de kompressör yerine geldimi ona..
 
Üst