sıfır araba motor açılması ------

en basidi değişken kullan arada bas gerçi artık rodajmı kaldıki teknolojıye baksana:)
şimdi burda rodajdan bahsederken şunu düşünen varmı ??? sıfır motorların araca takılmadan önce testlerini izledinizmi hiç, ben canlı izledim her devirde deneniyor beyler bantda sonrada araçlara takılmaya yollanıyor orda her devir deneniyor mın/max nerde kaldı rodaj :):)???
hattaa geçenlerde natıonal georg... da dıgıtrk mega fabrıkalar bölümünde her hafta 1 araba fabrikası tanıtılıyor ordada ferrarı ve porsche yi en son izledim o makınelerdede tezgahta tam gazdan minımum devir hepsi farklı aşamalarda denenip motor no basılmaya gidiyor hattaa y.tube dede vardır kesin bakın görün
Evet ferrariyi izlemiştim
 
rodaj kalmadı diye bir kaide olur mu Allah aşkına.En iyi teknoloji ile üretilmiş motor bile olsa daima ve daima rodaja ihtiyaç duyacaktır.Aracın mekanik parçalarının birbirine alışması için belirli bir süre sakin kullanım gerekir.Aynen Opel'in kullanım kılavuzundan aktarıyorum;

İlk 1000 km;

Aracınızı çeşitli hızlarda sürün.Tam gaz kullanmayın.Motoru düşük devirde asla zorlamayın.
Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanın.Gaz pedalına,bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok dörtte üçünü kullacak şekilde basın.
Azami hızın dörtte üçünden daha hızlı sürmeyin.
Bu bilgiler motor ve güç aktarma organları,örneğin diferansiyel ile ilgilidir.
(Astra G kullanıcıları için kullanım klavuzunda sayfa 158)


İlk 1000km den sonra 2000km ye kadar olan periyotta aracı yavaş yavaş sıkıştırarak daha sonraları da istediğiniz gibi kullanmak mekanik parçaların hem işlevselliğini hemde ömrünü muhakkak ki arttıracaktır.
 
valla ben zafirayı sıfır aldıgımızdan berı hep 7.000 8.000 devirde atıyorum ama bi sorun olmadı biraz fazla yakıt gidiyor o kadar hızıda gayet iyi .
 
valla ben zafirayı sıfır aldıgımızdan berı hep 7.000 8.000 devirde atıyorum ama bi sorun olmadı biraz fazla yakıt gidiyor o kadar hızıda gayet iyi .
Maşallah sizin Zafira da çok güzel. Güle Güle kullanın...:)
 
rodaj kalmadı diye bir kaide olur mu Allah aşkına.En iyi teknoloji ile üretilmiş motor bile olsa daima ve daima rodaja ihtiyaç duyacaktır.Aracın mekanik parçalarının birbirine alışması için belirli bir süre sakin kullanım gerekir.Aynen Opel'in kullanım kılavuzundan aktarıyorum;

İlk 1000 km;

Aracınızı çeşitli hızlarda sürün.Tam gaz kullanmayın.Motoru düşük devirde asla zorlamayın.
Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanın.Gaz pedalına,bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok dörtte üçünü kullacak şekilde basın.
Azami hızın dörtte üçünden daha hızlı sürmeyin.
Bu bilgiler motor ve güç aktarma organları,örneğin diferansiyel ile ilgilidir.
(Astra G kullanıcıları için kullanım klavuzunda sayfa 158)


İlk 1000km den sonra 2000km ye kadar olan periyotta aracı yavaş yavaş sıkıştırarak daha sonraları da istediğiniz gibi kullanmak mekanik parçaların hem işlevselliğini hemde ömrünü muhakkak ki arttıracaktır.


Bizim kılavuzda yazmıyor Astra H :)
 
rodaj diye bişey mi kaldı allasen :D
 
Rodaj tabi ki her motorun sağlıklı çalışması için gereklidir.Hatta bu işin ustaları ve hastaları(türkiyede yapan var mı bilmiyorum) sıfır motoru arabadan komple söker piston,gömlek,piston kolu,krank vs. bütün parçaları çıkarır ortalama 1 gece sentetik bir yağın içinde tutarlar ( genelde tts yağ) sonrasında itinalı şekilde tekrar toplarlar.Bu işlemdeki amaç motorun fabrikasyon bir hatasının olup olmadığıdır.Bu işlemlerden sonra motordaki sürtünme minimale indiği için çalışma kolaylaşır piston kollarına binen yük azalır.Çünkü bilindiği üzere pistonla gömleğin arasındaki mesafe milimetriktir ve bundan dolayı ilk çalışmada belli zorlanma ve bunun sonucunda da darbeden dolayı metalde zedenlenme(metal tozunun ortaya çıkması) gerçekleşebilir.Bunun sonucunda da gömlekte istenmeyen çizikler sonucunda motorda kompresyon kaybı gerçekleşebilir.Genelde performans amaçlı kullanan abilerimiz(genelde yurtdışında ve yarışlarda) belli kilometrelerde aracın piston kollarını değiştirirler hatta rodaj evresinden sonra da piston kollarının değiştirilmesi önerilir.Ancak bunları bizim ülkemizde yapabilmek imkansıza yakın.Dilim ve elim döndüğünce bişiler yazmak istedim hatam varsa affola.
Saygılar
 
Rodaj tabi ki her motorun sağlıklı çalışması için gereklidir.Hatta bu işin ustaları ve hastaları(türkiyede yapan var mı bilmiyorum) sıfır motoru arabadan komple söker piston,gömlek,piston kolu,krank vs. bütün parçaları çıkarır ortalama 1 gece sentetik bir yağın içinde tutarlar ( genelde tts yağ) sonrasında itinalı şekilde tekrar toplarlar.Bu işlemdeki amaç motorun fabrikasyon bir hatasının olup olmadığıdır.Bu işlemlerden sonra motordaki sürtünme minimale indiği için çalışma kolaylaşır piston kollarına binen yük azalır.Çünkü bilindiği üzere pistonla gömleğin arasındaki mesafe milimetriktir ve bundan dolayı ilk çalışmada belli zorlanma ve bunun sonucunda da darbeden dolayı metalde zedenlenme(metal tozunun ortaya çıkması) gerçekleşebilir.Bunun sonucunda da gömlekte istenmeyen çizikler sonucunda motorda kompresyon kaybı gerçekleşebilir.Genelde performans amaçlı kullanan abilerimiz(genelde yurtdışında ve yarışlarda) belli kilometrelerde aracın piston kollarını değiştirirler hatta rodaj evresinden sonra da piston kollarının değiştirilmesi önerilir.Ancak bunları bizim ülkemizde yapabilmek imkansıza yakın.Dilim ve elim döndüğünce bişiler yazmak istedim hatam varsa affola.
Saygılar

bahsettiğin şey sıfır bir motora yapılacak bişey değil bence ne yaparsan yap fabrikayla birebir montaj kalitesini yakalayamazsın
 
herkes aynı şeyi söylüyor benimde kanaatim o yönde ki; araç ilk 1000 km zorlanmamalı. hem senin aracı tanıman hemde parçaların alışması açısından. sonrasında kendine güveniyorsan bas, gazla,yanla, istediğin gibi kullan yani:) bi problem olacağını sanmıyorum
 
Geri
Üst