Sıfır Araç Arızasına Bakın !!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bekirderinoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bir daha reno mu, tövbeler olsun....Ben renault genel müdürlüğü ile görüşsem sonuç çıkar mı acaba? Yani bunu kabullenemiyorum. Sıfır araç sat, 10 bin bakımını yap, "beyefendi 40 bine kadar kaputu dahi açmayın" diye övünürcesine reklamını yap, araç 18 binde yapabileceği en büyük arızayı yapsın. Hele hele sıfır asfalt yolda ve o kadar hassas kullanılmasına rağmen. Sonra "olabilir" desinler, yapsınlar ve hiçbirşey yokmuş gibi devam... NE BU, ŞAKA MI? RENAULTUN HATASINI BEN ÇEKMEK ZORUNDA MIYIM ARKADAŞLAR? BUGÜN BANA YARIN HEPİNİZİN BAŞINA GELEBİLİR. GÖRÜN RENAULTU, O ÇOOK ÖVÜNDÜKLERİ YOL YARDIM HİZMETLERİNİ. 7 GÜN 24 SAATMİŞŞŞŞŞ. TABİ CANIM ÖYLE. renaultun 7 günü içinde "cumartesi" günü yok arkadaşlar ve 24 saati içinde de saat 19-20 arası yok. Kepazelik, rezillik, pejmürdelik diz boyu...Daha ne diyim, yarın görüşücez onlarla...
 
Bir daha reno mu, tövbeler olsun....Ben renault genel müdürlüğü ile görüşsem sonuç çıkar mı acaba? Yani bunu kabullenemiyorum. Sıfır araç sat, 10 bin bakımını yap, "beyefendi 40 bine kadar kaputu dahi açmayın" diye övünürcesine reklamını yap, araç 18 binde yapabileceği en büyük arızayı yapsın. Hele hele sıfır asfalt yolda ve o kadar hassas kullanılmasına rağmen. Sonra "olabilir" desinler, yapsınlar ve hiçbirşey yokmuş gibi devam... NE BU, ŞAKA MI? RENAULTUN HATASINI BEN ÇEKMEK ZORUNDA MIYIM ARKADAŞLAR? BUGÜN BANA YARIN HEPİNİZİN BAŞINA GELEBİLİR. GÖRÜN RENAULTU, O ÇOOK ÖVÜNDÜKLERİ YOL YARDIM HİZMETLERİNİ. 7 GÜN 24 SAATMİŞŞŞŞŞ. TABİ CANIM ÖYLE. renaultun 7 günü içinde "cumartesi" günü yok arkadaşlar ve 24 saati içinde de saat 19-20 arası yok. Kepazelik, rezillik, pejmürdelik diz boyu...Daha ne diyim, yarın görüşücez onlarla...
 
öncelikle geçmiş olsun. benim anlamadığım siz 15 yıllık araç kullanıcısıyım diyorsunuz ama 8000'de bakıma giriyorsunuz ve size söylendiği gibi 40000km servise uğramayacağınızın ipcunu veriyorsunuz bize. dizel araçlar 15000-20000km aralığında bakıma girer, siz neden aracı 8000km'de servise götürdünüz. diyeceksiniz ki 1 yıl dolunca gel dediler. ben neden öyle söylediklerini kısaca özetleyim; size yaklaşık 7000km önce gereksiz ve zamanı dolmadan ödediğiniz servis bakım ücreti.

şimdi sizin olaya gelince aracı umarım yetkili servise bıraktınız. zaten orda servis elemanları tutanak tutacak size imzalatacaklardır. okumadan birşey imzalamayın. arada varolan haklarınızı elinizden almasınlar. bu arada renault almam bir daha demişsiniz ama ben o araç opel olsaydı olacakları size tahminimce anlatayım, servisi arayacaksınız servis elemanı gelecek bu aracı hangi bayiden aldıysanız orayı arayın diyecekler, siz o bayiyi arayacaksınız onlar önce inkar edecekler sonra aracı getirin diyecekler. araç gidecek doğrudan kullanıcı hatası deyip yollayacaklar. emin olun Türkiye şartlarında en iyi firmaların öncülerindendir renault müşteri ilişkileri yönünden.
 
Bahadır bey adamlara ilk dizel aracımdı bu. Aldım ve serviste 20 bin km sonra ya da 1 yıl sonra hangisi önce dolarsa gelin dediler. Ben fazla kullanmıyorum aracı, o yüzden 8 binde 1 yıl olmuştu. O yüzden gittim. Bakım oldu, sonra yine 1 yıl sonra ya da 40 binde gelin dediler. 10 bin yaptık yapmadık bu arıza oldu. Şimdi bu normal midir? Benim hatam var mı burada göremediğim? Adamlar bana 1 yıl sonra gel dediklerinde ben desem ki hayır araç daha 8 binde ben 20 bin dolmadan gelmem. "Bu seferde söylenen zamanlarda gelmezseniz aracın garantisi sıkıntıya girer" dediler. Servise güvendik, üç kağıt çeviriyorlarsa nerden bilelim...
 
Merhaba arkadaşım, öncelikle biraz fazla etkilemiş olay seni yani bayağı bir sinirlendirmiş gördüm seni. Öncelikle olayı soğukkanlı ele al , hayatta daha neler oluyor Örneğin bizim bir komşumuz var 10 yaşındaki cocuklarını bir kazada kaybettiler fakat araçlarında hiçbir arıza sorunu yaşamadılar, bilmem mesajı alabildin mi.

Bu genel tavsiyeden sonra işin teknik ve hukuk kısmına gelelim. Aracın 0 sahibi olarak garanti kapsamında ücretsiz yaptırma hakkın kesin olmalı. Yani tamam arac beklenmedik hata yaptı ama senin de bahsettiğin gibi kullanım kusuru yok. Otobanda yokuş aşağı vitesle iniş yapmak son derece normal, o kadar kompresyona girip zorlandı diye kayış koparması kabul edilebilir bi olay değil (bu arada ben Peugeot Partner, Ford Fiesta ve şimdi aracımla bilhassa yazın klimada bol bol öyle yaparım)

Bu sorunu çözerken Reanult bayi sana herhangi bir masraf çıkarırsa bak o zaman sinirlen işte. Cunku sorun tamamen üretici hatası ve garanti döneminde meydana geliyor.

Hukuki olarak aracı parasını iade alarak geri verme şansın düşük cunku araç bayağı kullanılmış bir kere. Belki aldığının 1.günü öyle bir sorun yapsaydı o zaman hukuken aracı para iadesiyle geri vermen ---belki--- sözkonusu olabilirdi.
 
Ahmet bey teşekkür ederim. Ancak şuna kızıyorum. Araç arıza yaptı ve yapılacak. Peki;

1) Yolda bana yaşattığı stres,
2) Aracın değeri de düşer, böyle bi arıza yapan araca herhalde çoğu kişi olumlu bakmaz,
3) Aracın bu arıza yüzünden kazaya sebep olup ölümlü bitmesi riski de vardı. Aracı yap ve alın yaptık de, ben de tamam deyip gideyim. Yukarıdakilerin hesabını kim verecek? Araç üreticileri ya da servisler, plazalr bu kadar kolay sıyrılıyo yani bu işten? Her durumda vatandaş başını öne eğip gidecek. Bu mudur? Ya bizim burda hatamız var, araç yapıldı ancak bununla kalmıyoruz, size yaşattığı sıkıntılardan dolayı şunu yapabiliriz filan yok mu yani? Eğer yoksa o zaman sıfır araç almanın hiçbir anlamı yok...
 
Ahmet bey teşekkür ederim. Ancak şuna kızıyorum. Araç arıza yaptı ve yapılacak. Peki;

1) Yolda bana yaşattığı stres,
2) Aracın değeri de düşer, böyle bi arıza yapan araca herhalde çoğu kişi olumlu bakmaz,
3) Aracın bu arıza yüzünden kazaya sebep olup ölümlü bitmesi riski de vardı. Aracı yap ve alın yaptık de, ben de tamam deyip gideyim. Yukarıdakilerin hesabını kim verecek? Araç üreticileri ya da servisler, plazalr bu kadar kolay sıyrılıyo yani bu işten? Her durumda vatandaş başını öne eğip gidecek. Bu mudur? Ya bizim burda hatamız var, araç yapıldı ancak bununla kalmıyoruz, size yaşattığı sıkıntılardan dolayı şunu yapabiliriz filan yok mu yani? Eğer yoksa o zaman sıfır araç almanın hiçbir anlamı yok...
 
öncelikle geçmiş olsun.

her sıfır araç sıkıntı yaratmaz diye bir kural yok ne yazıkki.
astra H (1.4) kasa ilk piyasaya çıktığında alanlardan birisiyim,işim icabı izmirde ikamet ediyordum,yağmurlu bir havada gaziemire giderken 3 aylık arabanın abs'si bozuldu.
ertesi günü manisa incim opel servisine gideyim göstereyim dedim tam araca bineceğim baktım arka 2 stop lambası yarıya kadar su dolu.)) neyse serviste gösterdim abi gel dediler beni bir depo gibi yere götürdüler baktım dünyanın stop lambasını değiştirmişler .)
abs ve stop lambaları halledildi yola çıktım manisa menemen yoluna girdim arkadan devamlı tıkırtı geliyor bu sefer,eve gelince bir arkadaşı bagaja kapattım sesi dinlettim bagaj kapağından geliyordu ses.
tekrar manisa servise gittim kapak yeni değişen stop kutusuna vuruyormuş,ayar yapıp gönderdiler.
akşam arkadan aracıma baktım plaka lambası yanıyordu.
bagajı sert kapatırsam lamba sönüyordu,bu seferde tıkırtı yine geliyordu.bu sorunu çözemedik.
3.vitese çıkana kadar önden rulman sesi gibi ses geliyordu garantiden rulmanları da değiştirttim ses yine kesilmedi.
koltuk kumaşı hatası vardı yeni kumaş geldi gel değişelim dediler gittim hallettiler bu sefer aracı çalıştıramadılar,sorun ne dedim abi kontak şalteri gitmiş dediler,1 hafta araç serviste yattı.
düşünüyorum savaştepe yolunda gece yarısı mola versem kontak kapatsam belkide oralarda kalacaktım.

tıkırtı sorunu çözülmedi derken araçtan çok soğudum ve yıllık bakımını yaptırıp aracı bir hafta içinde sattım

sonra sıfır toyota corolla aldım 6 sene bindim sıkıntı yaşamadım,sonra bir süreliğine mazda 3 kullandım ve sırf servis sıkıntısı yaşamamak ve opel servisi arkadaşım olduğu için tekrar H kasa şu anki opele geçiş yaptım.

anlatmak istediğim evet belki tehlikeye düşecek bir durum yaşamadım(abs arızasını saymazsak) ama sıfır araç'da olsa bu tip sorunların yaşanacağını göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.
saygılar.
 
Öncelikle bir avukata kesinlikle danışın.
Ancak bir aracın geri iade edilebilmesi için aynı arızanın en az 3 kere garanti süresince tekrar etmesi gereklidir(yanlışım da olabilir).
2013 ocak ayında; 2011 ocak ayında şirketimize aldığımız mini cooperS 4 ALL aracımızı iade ettik. garanti süresi boyunca sabahları geç çalışma şikayeti ile 3 kere servise gitti. Tam garanti süresi bitti 4. arızayı verdi. bunun üzerine patronum işi yazıya dökeceğini ifade eden 3 -4 tane yazı yazdı. (kendisi uluslar arası avukattır.) Mahkeme açmadan aracı geri iade aldılar. İade derken fark verip başka bir araç alma seçeneği sundular.Takas fiyatı da sıfır fiyatından daha iyi idi. Tabi araç bizim gibi birilerinde olsa kayda bile almazlardı. Neticesinde kimse mahkeme ile uğraşmak istemiyor.Ancak karşılarında İşi bu olan biri olunca anında çözüm üretiyorlar.

Bu konuda mahkeme açarsanız illaki kazanımlarınız olur. Ancak bu kazanımlara değer mi onu bilmek için bu konuda uzman bir avukata danışmanız lazım.
Tahminimcek aracınızı ücretsiz tamir ederler. Bu konuda garanti kapsamını uzatırlar. Aracın tamir süresi 1 haftayı gecerse size kiralık araç tahsis ederler.
tam teşekküllü bir devlet hastanesinden bu durumun psikolojik durumunuzu olumsuz etkilediğine dair rapor alabilirseniz manevi tazminat ve aracın iadesini isteyebilirsiniz... diye düşünüyorum.
Ancak en sağlıklısı bu konuda uzman bir avukata danışın ve servis kayıtlarını sakın kaybetmeyin. hatta çekicinin belgesini bile saklayın.
 
Geri
Üst