Arkadaşlar yorum yapıp bana yardımcı olan tüm arkadaşlara (ki ben onlara dostlarım diyorum), hepinize içtenlikle teşekkür ediyorum.
Sabah erkenden servise gittim. Kimse yok. Geldiler. Araca 3-5 servis elemanı geldi. Nesi var, anlattım. Aralarında "yok yok olamaz, sizin yanlışınız var, siz arızayı bilmiyosunuz" dediler. "Servis elemanınız yol yardımı geldi, o söyledi, açın bakalım" dedim. Oradaki usta gayet emin kaputu açtı. İfade şu:"Vay anasını, gerçekten trigger kopmuş....". "Bu senin hatan olabilir" demeye başlayınca adama neler söyledim hatırlamıyorum, aldılar adamı. Dedim " bu adamı burada görmek istemiyorum, arabanın yanında da dolaşmasın". Adamı aşağı kattaki işlere gönderdi müdür. Neyse motor sökülmeden arıza tespiti tam olarak yapılamazmış, söktüler. Baktılar, beni de çağırdılar ve santim santim bizzat gösterdiler. Trigger kayışının bağlı olduğu bi çark var. O çark bi pompa mı dedi ne dedi tam hatırlamıyorum sinirden, bir parça ile doğrudan bağlantılı. O parça normalde 1 cm kadar içerde olması gerekirken, bu üretim hatası olarak daha dışarda yapılmış ve kayışı dışa zorlayarak çalıştırmış. "Kesinlikle üretim hatası, sizin hatanız yok, garanti kapsamında tüm parçalar yenilenecek" dediler. İyi de;
1. Bana sordunuz mu yapılsın mı diye? Ben aracı yaptırmak istemiyorum. Renaultun ayıplı ürününü niye tamir ettireyim de alayım. Suçum ne?
2. Renaultun hatasını ben mi çekicem? Bana ne kardeşim, hatalı üretmeseydiniz. Haksız mıyım?
Ben dedim aracı iade etmek istiyorum. "Beyefendi öyle bir uygulamamız yok" dediler. Tamam dedim, örneğin şurdan bi latitude alayım sıfır, kaç para atıyorum 75 bin, benim arabamı aldığım fiyata sayın, örneğin, 35 bin lira, üzerini ben tamamlayayım. Ona da hayır dediler. Neymiş aracımı 2. el fiyatıyla alacaklarmış, 29-30 bin tl edermiş. O zaman benim mağduriyetim nolacak?
Dediler ki tamir edilsin derseniz araç yarına filan çıkar, yok yapılmasın derseniz ki öyle dedim, araç söküldü bekliyo. Mahkemeye gitsem sonuç ne zaman çıkacak? Araç bekleyecek mi yapılmadan orda 1-2 yıl? Mahkeme yeni araba verilsin derse verilecek. Tamam yaptırıyorum dersem, diğer haklarımdan ve mağduriyetimden vazgeçmiş olucam ve renaultun tamir ederek kapattığı ayıbını alıp gidicem.
Ben dedim genel merkezle görüşücem. Dediler oranın telefonunu verme yetkimiz yok. Düşünün Balıkesir Merkez Akkaş Otomotiv renaultun merkez telefonunu bilmiyor. Sadece müşteri hizmetleri ile görüşülüyormuş. Neyse görüştüm, derdimi anlatıyorum, ona bağla buna bağla tekrar tekrar anlat, benim şarteller attı yine. Sonunda olmayan telefon çıktı birinden, aradım, yetkili birisiyle konuştum, şunları dedi:
Bekir Bey ben arayıp görüşüyorum şimdi servisle. Durumu tüm teknik ayrıntılarıyla öğrenicem. Çekilen fotoları vs. değerlendiricez ve yarın sizinle görüşücez, malum mesai bitti. Ama size büyük ihtimalle aracın tamiri önerilir. Yok istemezseniz aracı 2. el fiyatından alıp, başka araç da verebiliriz. Yok derseniz mahkemeye başvurun dedi. Dedim ki, kardeşim benim verdiğim taksi paraları, işlerimin aksaması, derslerim aksadı, 1 yıldır hazırlandığım kongreye gidemedim, tatilim berbat oldu, ailemin psikolojik durumu vs. bunlar nolacak. Bunlar sizin ayıplı kusurlu ürününüz yüzünden oldu. Tamirle iş bitiyo mu dedim. Dedi ki, söylediğiniz anlamda sizinle anlaşabiliriz, bi tazminat bedeli ya da başka bi alternatif bulunabilir, ama olayı bi değerlendirelim biz, yarın sabah döneriz size dediler.
Yüzbaşı bir arkadaşım ve şu anda askeri pilot olan bir yakınım da dedi ki: Araç kaskolu, sen kasko expertizini ara. Eğer ona "bu araç kullanım için tehlikeli, üretim hatası var, yenisi verilmeli ya da muadili bir araçla değiştirilmeli" gibi bir rapor tutarsa verirler dedi. Böyle alanlar olmuş sıfırını.
Orada tanıştığım ve sıfır koleos alan bi doktor da dedi ki: ARacı aldım, ufak bi çizik vardı, rütuşa getridim, arka sol kapıydı, ancak çırak boya sıçratmış ön kapıya ve o kapıyı da boyamış dedi. Yani hiç alakası olmayan yanlış kapı boyanmış. Neyse sanayiye gidiyo ve durum bir ustanın gözüne çarpıyo. Servise gidiyo kavga dövüş. Genel merkeze bildiriyo doktor ve servisi arıyolar, Doktorun tabiriyle "servisin ağzına sıçıyolar". Sonra doktora 3 genel bakım ücretsiz yapıyorlar bu hata karşılığında.
Şimdi dostlarım ben neleri talep etmeliyim sizce. Sizlere danışmak istiyorum. Ben neyi, nasıl yapayım? İlk defa başıma geldi, bilen de yok ne yapılır. Her kafadan bir ses çıkıyo. Tazminat mı isteyeyim (ve ne kadardır bu rakam), bedava genel bakım mı isteyeyim, garanti süresinin uzatımını mı isteyeyim, başka bi araçla takas mı yapayım, yoksa hiçbirşeyinizi istemiyorum deyip dava mı açayım? Acil yardım lütfen...fSoracağınız bişey varsa da sorun lütfen...