Sıfır Araç Arızasına Bakın !!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bekirderinoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Mais fransız değil diye biliyorum ? Motorlu Araçlar İmalat Sanayi , yani kısaca Renault'un Türkiye Bursa ayağı diyebiliriz.Kayışın üstünde mais etiketi var ise demekki Bursa üretimi yada mais adına üretilmiştir.

Onu ben de diyecektim MAİS türk firması olarak biliyorum diye. Güvensiz üretim yapıyorlar demek.

...

Yanlış anlaşıldı galiba, üretimi MAİS yapmıyor. Bu yüzden ''MAİS adı altında'' dedim özellikle. Orijinal parça olarak MAİS tedarik ediyor ve tedarik ettiği ürünler Fransız üretimi.

Dediğim gibi sorun kayışın kendisinde bence, aksi halde kronik bir hal alırdı...
 
8000 de(1 sene) bakım yapıldı ve 40.000 e kadar gelmeyin mi dendi???
32.000km yani.
Siz nasıl çok titizsiniz, toz silmek mi araçta titizlik?
O nasıl gerizekalı bir servis?
Böyle bakımsız bir araç üretildi ben mi bilmiyorum?
 
8000 de(1 sene) bakım yapıldı ve 40.000 e kadar gelmeyin mi dendi???
32.000km yani.
Siz nasıl çok titizsiniz, toz silmek mi araçta titizlik?
O nasıl gerizekalı bir servis?
Böyle bakımsız bir araç üretildi ben mi bilmiyorum?

Öncelikle geçmiş olsun. Cana gelmesin de mala gelsin.

Ben yazacaktım, baktım ki yazılmış. :)

O nasıl bir servis öyle gerçekten?

8.000 km'den 40.000 km'ye kadar 32.000 km var. Nasıl bir yağ koyuyorlar merak ettim şimdi. Aracınızın çekildiği servis aynı servis ise bir kere daha düşünün derim.
 
Bu günkü gelişmeler!!!

Arkadaşlar yorum yapıp bana yardımcı olan tüm arkadaşlara (ki ben onlara dostlarım diyorum), hepinize içtenlikle teşekkür ediyorum.

Sabah erkenden servise gittim. Kimse yok. Geldiler. Araca 3-5 servis elemanı geldi. Nesi var, anlattım. Aralarında "yok yok olamaz, sizin yanlışınız var, siz arızayı bilmiyosunuz" dediler. "Servis elemanınız yol yardımı geldi, o söyledi, açın bakalım" dedim. Oradaki usta gayet emin kaputu açtı. İfade şu:"Vay anasını, gerçekten trigger kopmuş....". "Bu senin hatan olabilir" demeye başlayınca adama neler söyledim hatırlamıyorum, aldılar adamı. Dedim " bu adamı burada görmek istemiyorum, arabanın yanında da dolaşmasın". Adamı aşağı kattaki işlere gönderdi müdür. Neyse motor sökülmeden arıza tespiti tam olarak yapılamazmış, söktüler. Baktılar, beni de çağırdılar ve santim santim bizzat gösterdiler. Trigger kayışının bağlı olduğu bi çark var. O çark bi pompa mı dedi ne dedi tam hatırlamıyorum sinirden, bir parça ile doğrudan bağlantılı. O parça normalde 1 cm kadar içerde olması gerekirken, bu üretim hatası olarak daha dışarda yapılmış ve kayışı dışa zorlayarak çalıştırmış. "Kesinlikle üretim hatası, sizin hatanız yok, garanti kapsamında tüm parçalar yenilenecek" dediler. İyi de;
1. Bana sordunuz mu yapılsın mı diye? Ben aracı yaptırmak istemiyorum. Renaultun ayıplı ürününü niye tamir ettireyim de alayım. Suçum ne?
2. Renaultun hatasını ben mi çekicem? Bana ne kardeşim, hatalı üretmeseydiniz. Haksız mıyım?

Ben dedim aracı iade etmek istiyorum. "Beyefendi öyle bir uygulamamız yok" dediler. Tamam dedim, örneğin şurdan bi latitude alayım sıfır, kaç para atıyorum 75 bin, benim arabamı aldığım fiyata sayın, örneğin, 35 bin lira, üzerini ben tamamlayayım. Ona da hayır dediler. Neymiş aracımı 2. el fiyatıyla alacaklarmış, 29-30 bin tl edermiş. O zaman benim mağduriyetim nolacak?

Dediler ki tamir edilsin derseniz araç yarına filan çıkar, yok yapılmasın derseniz ki öyle dedim, araç söküldü bekliyo. Mahkemeye gitsem sonuç ne zaman çıkacak? Araç bekleyecek mi yapılmadan orda 1-2 yıl? Mahkeme yeni araba verilsin derse verilecek. Tamam yaptırıyorum dersem, diğer haklarımdan ve mağduriyetimden vazgeçmiş olucam ve renaultun tamir ederek kapattığı ayıbını alıp gidicem.

Ben dedim genel merkezle görüşücem. Dediler oranın telefonunu verme yetkimiz yok. Düşünün Balıkesir Merkez Akkaş Otomotiv renaultun merkez telefonunu bilmiyor. Sadece müşteri hizmetleri ile görüşülüyormuş. Neyse görüştüm, derdimi anlatıyorum, ona bağla buna bağla tekrar tekrar anlat, benim şarteller attı yine. Sonunda olmayan telefon çıktı birinden, aradım, yetkili birisiyle konuştum, şunları dedi:

Bekir Bey ben arayıp görüşüyorum şimdi servisle. Durumu tüm teknik ayrıntılarıyla öğrenicem. Çekilen fotoları vs. değerlendiricez ve yarın sizinle görüşücez, malum mesai bitti. Ama size büyük ihtimalle aracın tamiri önerilir. Yok istemezseniz aracı 2. el fiyatından alıp, başka araç da verebiliriz. Yok derseniz mahkemeye başvurun dedi. Dedim ki, kardeşim benim verdiğim taksi paraları, işlerimin aksaması, derslerim aksadı, 1 yıldır hazırlandığım kongreye gidemedim, tatilim berbat oldu, ailemin psikolojik durumu vs. bunlar nolacak. Bunlar sizin ayıplı kusurlu ürününüz yüzünden oldu. Tamirle iş bitiyo mu dedim. Dedi ki, söylediğiniz anlamda sizinle anlaşabiliriz, bi tazminat bedeli ya da başka bi alternatif bulunabilir, ama olayı bi değerlendirelim biz, yarın sabah döneriz size dediler.

Yüzbaşı bir arkadaşım ve şu anda askeri pilot olan bir yakınım da dedi ki: Araç kaskolu, sen kasko expertizini ara. Eğer ona "bu araç kullanım için tehlikeli, üretim hatası var, yenisi verilmeli ya da muadili bir araçla değiştirilmeli" gibi bir rapor tutarsa verirler dedi. Böyle alanlar olmuş sıfırını.

Orada tanıştığım ve sıfır koleos alan bi doktor da dedi ki: ARacı aldım, ufak bi çizik vardı, rütuşa getridim, arka sol kapıydı, ancak çırak boya sıçratmış ön kapıya ve o kapıyı da boyamış dedi. Yani hiç alakası olmayan yanlış kapı boyanmış. Neyse sanayiye gidiyo ve durum bir ustanın gözüne çarpıyo. Servise gidiyo kavga dövüş. Genel merkeze bildiriyo doktor ve servisi arıyolar, Doktorun tabiriyle "servisin ağzına sıçıyolar". Sonra doktora 3 genel bakım ücretsiz yapıyorlar bu hata karşılığında.

Şimdi dostlarım ben neleri talep etmeliyim sizce. Sizlere danışmak istiyorum. Ben neyi, nasıl yapayım? İlk defa başıma geldi, bilen de yok ne yapılır. Her kafadan bir ses çıkıyo. Tazminat mı isteyeyim (ve ne kadardır bu rakam), bedava genel bakım mı isteyeyim, garanti süresinin uzatımını mı isteyeyim, başka bi araçla takas mı yapayım, yoksa hiçbirşeyinizi istemiyorum deyip dava mı açayım? Acil yardım lütfen...fSoracağınız bişey varsa da sorun lütfen...
 
Arkadaşlar yorum yapıp bana yardımcı olan tüm arkadaşlara (ki ben onlara dostlarım diyorum), hepinize içtenlikle teşekkür ediyorum.

Sabah erkenden servise gittim. Kimse yok. Geldiler. Araca 3-5 servis elemanı geldi. Nesi var, anlattım. Aralarında "yok yok olamaz, sizin yanlışınız var, siz arızayı bilmiyosunuz" dediler. "Servis elemanınız yol yardımı geldi, o söyledi, açın bakalım" dedim. Oradaki usta gayet emin kaputu açtı. İfade şu:"Vay anasını, gerçekten trigger kopmuş....". "Bu senin hatan olabilir" demeye başlayınca adama neler söyledim hatırlamıyorum, aldılar adamı. Dedim " bu adamı burada görmek istemiyorum, arabanın yanında da dolaşmasın". Adamı aşağı kattaki işlere gönderdi müdür. Neyse motor sökülmeden arıza tespiti tam olarak yapılamazmış, söktüler. Baktılar, beni de çağırdılar ve santim santim bizzat gösterdiler. Trigger kayışının bağlı olduğu bi çark var. O çark bi pompa mı dedi ne dedi tam hatırlamıyorum sinirden, bir parça ile doğrudan bağlantılı. O parça normalde 1 cm kadar içerde olması gerekirken, bu üretim hatası olarak daha dışarda yapılmış ve kayışı dışa zorlayarak çalıştırmış. "Kesinlikle üretim hatası, sizin hatanız yok, garanti kapsamında tüm parçalar yenilenecek" dediler. İyi de;
1. Bana sordunuz mu yapılsın mı diye? Ben aracı yaptırmak istemiyorum. Renaultun ayıplı ürününü niye tamir ettireyim de alayım. Suçum ne?
2. Renaultun hatasını ben mi çekicem? Bana ne kardeşim, hatalı üretmeseydiniz. Haksız mıyım?

Ben dedim aracı iade etmek istiyorum. "Beyefendi öyle bir uygulamamız yok" dediler. Tamam dedim, örneğin şurdan bi latitude alayım sıfır, kaç para atıyorum 75 bin, benim arabamı aldığım fiyata sayın, örneğin, 35 bin lira, üzerini ben tamamlayayım. Ona da hayır dediler. Neymiş aracımı 2. el fiyatıyla alacaklarmış, 29-30 bin tl edermiş. O zaman benim mağduriyetim nolacak?

Dediler ki tamir edilsin derseniz araç yarına filan çıkar, yok yapılmasın derseniz ki öyle dedim, araç söküldü bekliyo. Mahkemeye gitsem sonuç ne zaman çıkacak? Araç bekleyecek mi yapılmadan orda 1-2 yıl? Mahkeme yeni araba verilsin derse verilecek. Tamam yaptırıyorum dersem, diğer haklarımdan ve mağduriyetimden vazgeçmiş olucam ve renaultun tamir ederek kapattığı ayıbını alıp gidicem.

Ben dedim genel merkezle görüşücem. Dediler oranın telefonunu verme yetkimiz yok. Düşünün Balıkesir Merkez Akkaş Otomotiv renaultun merkez telefonunu bilmiyor. Sadece müşteri hizmetleri ile görüşülüyormuş. Neyse görüştüm, derdimi anlatıyorum, ona bağla buna bağla tekrar tekrar anlat, benim şarteller attı yine. Sonunda olmayan telefon çıktı birinden, aradım, yetkili birisiyle konuştum, şunları dedi:

Bekir Bey ben arayıp görüşüyorum şimdi servisle. Durumu tüm teknik ayrıntılarıyla öğrenicem. Çekilen fotoları vs. değerlendiricez ve yarın sizinle görüşücez, malum mesai bitti. Ama size büyük ihtimalle aracın tamiri önerilir. Yok istemezseniz aracı 2. el fiyatından alıp, başka araç da verebiliriz. Yok derseniz mahkemeye başvurun dedi. Dedim ki, kardeşim benim verdiğim taksi paraları, işlerimin aksaması, derslerim aksadı, 1 yıldır hazırlandığım kongreye gidemedim, tatilim berbat oldu, ailemin psikolojik durumu vs. bunlar nolacak. Bunlar sizin ayıplı kusurlu ürününüz yüzünden oldu. Tamirle iş bitiyo mu dedim. Dedi ki, söylediğiniz anlamda sizinle anlaşabiliriz, bi tazminat bedeli ya da başka bi alternatif bulunabilir, ama olayı bi değerlendirelim biz, yarın sabah döneriz size dediler.

Yüzbaşı bir arkadaşım ve şu anda askeri pilot olan bir yakınım da dedi ki: Araç kaskolu, sen kasko expertizini ara. Eğer ona "bu araç kullanım için tehlikeli, üretim hatası var, yenisi verilmeli ya da muadili bir araçla değiştirilmeli" gibi bir rapor tutarsa verirler dedi. Böyle alanlar olmuş sıfırını.

Orada tanıştığım ve sıfır koleos alan bi doktor da dedi ki: ARacı aldım, ufak bi çizik vardı, rütuşa getridim, arka sol kapıydı, ancak çırak boya sıçratmış ön kapıya ve o kapıyı da boyamış dedi. Yani hiç alakası olmayan yanlış kapı boyanmış. Neyse sanayiye gidiyo ve durum bir ustanın gözüne çarpıyo. Servise gidiyo kavga dövüş. Genel merkeze bildiriyo doktor ve servisi arıyolar, Doktorun tabiriyle "servisin ağzına sıçıyolar". Sonra doktora 3 genel bakım ücretsiz yapıyorlar bu hata karşılığında.

Şimdi dostlarım ben neleri talep etmeliyim sizce. Sizlere danışmak istiyorum. Ben neyi, nasıl yapayım? İlk defa başıma geldi, bilen de yok ne yapılır. Her kafadan bir ses çıkıyo. Tazminat mı isteyeyim (ve ne kadardır bu rakam), bedava genel bakım mı isteyeyim, garanti süresinin uzatımını mı isteyeyim, başka bi araçla takas mı yapayım, yoksa hiçbirşeyinizi istemiyorum deyip dava mı açayım? Acil yardım lütfen...fSoracağınız bişey varsa da sorun lütfen...

Tek diyecek olduğum, TAMİR den kasıtlarının üst kapak açıp, itecekler, subaplar vsleri değiştirmek olduğunu anlmadım. Kesinlikle SANDIK motor talep edin. Ben bu koşulda araca sandık motor takılırsa sorun çıkartmadan aracı alır servisten çıkar giderdim, mahkeme salonlarında, avukat avukat uğraşmazdım.
 
Bence 2.el değerinden yukarda sıfırından da biraz aşağıda bir rakama geri almayı kabul ederlerse, geri ver. Yani aracın sıfırı 40bin TL, senin model 2.eli 30bin TL ise, sana 37bin TL önerirlerse kabul et, araçtan kurtulmuş olursun

Şu anki anlattığın duruma göre onlar ücretsiz tamir etseler, hatta sıfır sandık motor getirip taksalar bile araçla ilgili içinde birşeyler huzursuz kalacak gibi görünüyor.
 
bunlarla birlikte işin içine kasko girerse aracında büyük miktarda hasar görünecektir sorgulatmalarda. bencede en iyi şey 3000 lira aşağısını talep edip nakit para almak. 2. seçenek sandık motor ve üzerine bir kaç bin talep etmek.
 
Kasko kayıtlarına işlenmeyecekse sıfır sandık motor talep edilmeli. Dava ile uğraştığınızda ülkemizde yargı ne kadar muazzam işler bilirsiniz, yıllarca maduriyetiniz devam eder ve madur olduğunuzla kalırsınız, ego tatmini hariç bir getirisi olmayacaktır. Boyalı sıfır opel konusu olmuştu ve uzun zaman almıştı.
Veya ikinci seçenek belirtildiği gibi 36 37 bin lira gibi bir fiyattan almayı kabul ederler ise verin kurtulun gitsin.
 
2. el olarak aracınızı alırlar ama yüksek fiyat vermezler. Bu yüzden önce aracınızı 2. el olarak almak istedikleri fiyatı öğrenin ve arttırmaya çalışın, rakam biraz aklınıza yattıktan sonra sıfır bir araç almak istediğinizi söyleyin ve ondan da normalin üstünde bir indirim talep edin.

Direkt olarak 2. el olarak aracınızı alırlarsa istediğiniz fiyatı vermeyebilirler ve iş uzar ama yeni bir araç alırsanız kar oranlarından kısıp iyi bir indirim yapabilirler. Böylece onlar da, siz de çok fazla sıkıntıya girmemiş olursunuz.
 
Tek diyecek olduğum, TAMİR den kasıtlarının üst kapak açıp, itecekler, subaplar vsleri değiştirmek olduğunu anlmadım. Kesinlikle SANDIK motor talep edin. Ben bu koşulda araca sandık motor takılırsa sorun çıkartmadan aracı alır servisten çıkar giderdim, mahkeme salonlarında, avukat avukat uğraşmazdım.

Araç değişim talebiniz mahkemede sonuç bulmaz. Garanti kapsamından onaracaklar aracınızı, garanti kapsamında km. ne olursa olsun, ister motor patlasın, ister ampül tamir olanağı varsa tamir edilir. Her tüketim eşyası böyledir.

astraopc noktayı koymuş. Sandık motor isteyin. Mahkeme işi olursa da bunu kazanabilirsiniz. Üst kapaktaki meydana gelen hasar, çapak, kasıntı motor kitlemesi, pistona çarpma diğer motor bölümü üzerinde stress oluşturup ömrünü azaltmıştır savunması bilirkişi tarafından tarafınıza görüş verilir. Zaten bunu bildikleri için sandıka sıcak bakabilirler.

4446622 reno türkiye numarası şansınızı deneyin. Sinirlenip bağırıp tripe girmeniz size bi şey kazandırmaz. Sandık motoru koydurun geçin. Pek takılmamak lazım kul yapısı bunlar, olabilir böyle şeyler.
 
Geri
Üst