Sıfır Araç Arızasına Bakın !!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bekirderinoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
8bin bakımı geçmiş ve daha 20bin km'ye ulaşmamış aracın kayış koparması muhakkak ki berbat bir sorun, fakat hiçbir zaman yaşanmayacak bir sorun da diyemeyiz cunku sonuçta lastikten mamul bir kayış ve bilhassa motor kompresyondayken üstüne güç binen bir parça.

Kendi kendime şu ana kadar kullandığım tüm araçları düşündüm 15 yıldır 4 farklı araç kullandım 2 Peugeot, 1 Ford, bir de şimdiki, hiçbirinde bu sorunu yaşamadım. Şu anda kullandığım aracın triger kayışını koparması zaten imkansız cunku tasarımı gereği motorun triger kayışı yok.

Renault'un triger kayışında hangi markanın hangi ülke üretimini kullandığını merak ettim şu an. Made in China yazılı birşeyse Renault'un işi bitmiş demektir.

Bir de Renault Türkiye'de aşırı yaygın, hatta galiba her sene en çok satan marka. Ancak kalite açısından üst sıralarda olan bir marka da deil.Fransızlar arasında örneğin Peugeot Renault'tan her zaman öndedir. Peugeot 'un dizeli özellikle çok sağlamdır, ve Peugeot Ford'a bile dizel motor temin eder.

Kullandığınız Renault'un motorunu kim üretiyor, nerde üretiliyor onu da bir incelemek lazım.

Son söz olarak, siz her halukarda sakin olun, unutmayın hata 100% üretici hatası. Bahsettiğniz "ya bu hata ölümlü kazaya yol açsaydı" durumu içinse hayattaki başka aksaklıkları düşünün. Bu tür durumlarda ben hep uçaklardaki teknik hatalar sonucu ölen yüzlerce insanı düşünürüm. Biliyorsunuz, uçaklarda da bir teknik arıza sonucu ve sonuç 100'lerce ölüm birden. O yüzden bir durum olmadan atlatılması dolayısıyla şükredip bundan sonra ne yapılacağına bakmak. dediğim gibi, karşıdaki herifler bu hatanın tüm masrafını karşılamakla yükümlü, 5'ten 3'e attınız kayış o yüzden koptu, yoksa kopmazdı gibi bir gerekçeyle sucu size atmaya çalışırlarsa bakın işte o zaman durum değişir burdan ben de küfrü basarım ona. ancak biraz akılları varsa bu sorunu 0 masrafla gidermeye bakarlar ve sonra herkes yoluna bakar.
 
...

Renault'un triger kayışında hangi markanın hangi ülke üretimini kullandığını merak ettim şu an. Made in China yazılı birşeyse Renault'un işi bitmiş demektir.

... .

Şu ana kadar gördüğüm yeni nesil dahil tüm Renault marka orijinal triger setleri MAİS adı altında Fransız üretimiydi. Çok büyük bir ihtimalle bu da fransız üretimidir, bu yönde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum aksi halde diğer araçlarda da sorun çıkardı ve bu durum kronikleşirdi. Bence sorun montajdan ya da kayışın kendisinden kaynaklı...

Bu arada çok geçmiş olsun Bekir Bey.
 
Şu ana kadar gördüğüm yeni nesil dahil tüm Renault marka orijinal triger setleri MAİS adı altında Fransız üretimiydi. Çok büyük bir ihtimalle bu da fransız üretimidir, bu yönde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum aksi halde diğer araçlarda da sorun çıkardı ve bu durum kronikleşirdi. Bence sorun montajdan ya da kayışın kendisinden kaynaklı...

Bu arada çok geçmiş olsun Bekir Bey.


Mais fransız değil diye biliyorum ? Motorlu Araçlar İmalat Sanayi , yani kısaca Renault'un Türkiye Bursa ayağı diyebiliriz.Kayışın üstünde mais etiketi var ise demekki Bursa üretimi yada mais adına üretilmiştir.


Kısaca şunu özetleyebilirim.

Soğukkanlı olup bu işi garantiden yaptırarak sonlandırmak en mantıklı nokta.Daha detaylara girip sıkıntılı ve problemli insan olarak algılanmaya sebep olur bu da dinlenilmeme ve ciddiye alınmama durumuyla beraber işleri daha çözülmeze götürür.

Fluence EDC şirket aracımın şanzumanı komple değişti.Ve ilk üretimlerin hemen hepsi aynı soruna sahip.Belki kulanıcılar farkında değil yada umursamıyor .Renault kalitesizliğini iyi bilirim.Ama müşteri memnuniyetini Opel'den daha çok önemsediklerini üzülerek belirtmek zorundayım.
 
Mais fransız değil diye biliyorum ? Motorlu Araçlar İmalat Sanayi , yani kısaca Renault'un Türkiye Bursa ayağı diyebiliriz.Kayışın üstünde mais etiketi var ise demekki Bursa üretimi yada mais adına üretilmiştir.

Onu ben de diyecektim MAİS türk firması olarak biliyorum diye. Güvensiz üretim yapıyorlar demek.

Bu arada
Türkçe Wikipedia'da Triger kayışı ömrü 120bin km derken
Almanca Wikipedia'da 150-300bin km diyor.
 
8bin bakımı geçmiş ve daha 20bin km'ye ulaşmamış aracın kayış koparması muhakkak ki berbat bir sorun, fakat hiçbir zaman yaşanmayacak bir sorun da diyemeyiz cunku sonuçta lastikten mamul bir kayış ve bilhassa motor kompresyondayken üstüne güç binen bir parça.

Kendi kendime şu ana kadar kullandığım tüm araçları düşündüm 15 yıldır 4 farklı araç kullandım 2 Peugeot, 1 Ford, bir de şimdiki, hiçbirinde bu sorunu yaşamadım. Şu anda kullandığım aracın triger kayışını koparması zaten imkansız cunku tasarımı gereği motorun triger kayışı yok.

Renault'un triger kayışında hangi markanın hangi ülke üretimini kullandığını merak ettim şu an. Made in China yazılı birşeyse Renault'un işi bitmiş demektir.

Bir de Renault Türkiye'de aşırı yaygın, hatta galiba her sene en çok satan marka. Ancak kalite açısından üst sıralarda olan bir marka da deil.Fransızlar arasında örneğin Peugeot Renault'tan her zaman öndedir. Peugeot 'un dizeli özellikle çok sağlamdır, ve Peugeot Ford'a bile dizel motor temin eder.

Kullandığınız Renault'un motorunu kim üretiyor, nerde üretiliyor onu da bir incelemek lazım.

Son söz olarak, siz her halukarda sakin olun, unutmayın hata 100% üretici hatası. Bahsettiğniz "ya bu hata ölümlü kazaya yol açsaydı" durumu içinse hayattaki başka aksaklıkları düşünün. Bu tür durumlarda ben hep uçaklardaki teknik hatalar sonucu ölen yüzlerce insanı düşünürüm. Biliyorsunuz, uçaklarda da bir teknik arıza sonucu ve sonuç 100'lerce ölüm birden. O yüzden bir durum olmadan atlatılması dolayısıyla şükredip bundan sonra ne yapılacağına bakmak. dediğim gibi, karşıdaki herifler bu hatanın tüm masrafını karşılamakla yükümlü, 5'ten 3'e attınız kayış o yüzden koptu, yoksa kopmazdı gibi bir gerekçeyle sucu size atmaya çalışırlarsa bakın işte o zaman durum değişir burdan ben de küfrü basarım ona. ancak biraz akılları varsa bu sorunu 0 masrafla gidermeye bakarlar ve sonra herkes yoluna bakar.

psa motorları ford, volvo, mini, bmw tarafından kullanılır.

renault mrcedes'e, dacia ve nissan'a motor temin ediyor.
 
psa motorları ford, volvo, mini, bmw tarafından kullanılır.

renault mercedes'e, dacia ve nissan'a motor temin ediyor.

Diyorum ya Peugeot yani PSA bayağı kaliteli dizel yapıyor diye. Kalitesini geçin, kendi motorlarını herşeyiyle tasarlayıp üretiyorlar, hazır almıyorlar. BMW tarafından da kullanıldığını bilmiyordum ancak BMW tercih ediyorsa kalitesi ortada demektir.

Dacia, Reanult'un satın aldığı marka ve Nissan da öyle. Onlara temin etmesi doğal. Ancak Mercedes neden Renault motor kullanır onu anlamak mümkün değil işte. Desenize para yedirme olayları u.arası saygın firmalarda bile var demek.
 
Benim bildiğim orjinal kayışlar Continental üretimi, ama Clio da ne var emin değilim...
 
geçmiş olsun. muhtemelen aracınıza sandıkta sıfır motor gelicek ve o takılacak.
 
Renualt'yu ve bilhassa Clio'yu beğenmem ve mecbur kalmazsam tercih etmem. Ancak bu kadar abartılacak birşey yok. Olayın yaşanış şekli çok zor durumda bıraktığı için haliyle insan daha tepkili oluyor.

Sonuçta mekanik bir parça, belki üretim hatası veya başka bir dış faktörle oluşmuş öngörülemeyen ve beklenmeyen bir arıza.

En makulu sizin hatanızdan kaynaklanmayan hasar ve kaybınızın eksiksiz giderilmesini temin etmek.

Ve ben sizin yerinizde olsam 40 bin km'ye kadar gelmeyin diyen servise "değil 40 bin, sen bunu dedikten sonra bi daha sana hiç gelmem" deyip o servise uğramazdım :)
 
geçmiş olsun... size bir şey olmamış çok şükür... garanti kapsamında arızanızı giderirler sanırım... hukuki boyut baya uzun sürebilir, araçta şahitleriniz de var, sizden kaynaklı olmadığı yönünde tanık olurlar, tazminat kazanabilirsiniz... ama araç değişimi yapmazlar sanmam... Türkiye'de çok nadir böyle değişimler yapılıyor...
Bugünkü gelişmeleri de merakla bekliyoruz...
 
Geri
Üst