Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
anlamadığım bişey var neden yokuşu yüksek vitesle cıkıyosunuz..vitesler neden 1-2-3-4-5-vvites neden yapılmışki motoru yormamak ve yakıt tasarrufu yapmak icin.rampa cıkarken yüksek viteste düşük devirle cıkarsan motor avans vurur ve vuruntu sensörün arıza algılar buna neden olmamsı icin vites düşürmen gerekmiyomu?

yokuş çıkmak için 2700 devirin az olduğunu düşünmüyorum. zaten 5. viteste 100km hemen hemen bu aralara tekabul ediyor.
 
1- tech 2 bosch kts ye göre çok daha alt sınıf bir diagonistik cihazıdır. bence kts yi tanımadan yorum yapma
2- krank sensorunun kablosu 3 kablodur ve biri shield dır parazit yapmasını engellemek için kablonun direkt olarak kopması durumunda ateşleme yapmaz ama kabloda kırıklık ve shieldda aşınma varsa frekans olarak verilen manyetik sinyal çok da güzel parazitlenerek yanlış ateşlemelere neden olabilir. arıza lambası her durumda yanmaz.
3- egzantrik sensorude aynı şekilde pullup resistor sensordur ve kablosundaki soyulma veya okuyucu metal aparatla arasındaki gapta orjinal dışı bi durum olduğu zaman araç yine çalışır ama düzensiz okuma sorunlarıyla misfire olabilir. kaldıki tesisattaki ufacık bir kablo soyuğu bile bu dediklerini yaptırabilir.

Önder sen bu bilgilerle nice ustalara taş çıkartırsın, helal olsun.. sayende öğreniyoruz.

Bide birisi bana TIS2000'den şu arıza kodlarının açıklamalarına ve çözüm önerilerine nasıl bakılacağını tarif etse çok mutlu olacağım. Bir türlü bulduramadım. A-B-C ile başlayan kodları buluyorum, P ile başlayanları bulamadım :S (P0301 gibi..)
 
1- tech 2 bosch kts ye göre çok daha alt sınıf bir diagonistik cihazıdır. bence kts yi tanımadan yorum yapma
2- krank sensorunun kablosu 3 kablodur ve biri shield dır parazit yapmasını engellemek için kablonun direkt olarak kopması durumunda ateşleme yapmaz ama kabloda kırıklık ve shieldda aşınma varsa frekans olarak verilen manyetik sinyal çok da güzel parazitlenerek yanlış ateşlemelere neden olabilir. arıza lambası her durumda yanmaz.
3- egzantrik sensorude aynı şekilde pullup resistor sensordur ve kablosundaki soyulma veya okuyucu metal aparatla arasındaki gapta orjinal dışı bi durum olduğu zaman araç yine çalışır ama düzensiz okuma sorunlarıyla misfire olabilir. kaldıki tesisattaki ufacık bir kablo soyuğu bile bu dediklerini yaptırabilir.
opelde tech2 hariç başka hiç bir cihaz tanımam tech2 nin opelde yapabildiğini hiçbir cihaz yapamaz (örneğin vec c ast h tekerlek çercevelerini programlamaz)

eksantirik mili ve krank mili sensörleri motor için en hassas parçalardır en ufak bir veri kaybında arıza lambası yakar.

tahminime göre siz bosch car servisisiniz galiba.
 
yokuş çıkmak için 2700 devirin az olduğunu düşünmüyorum. zaten 5. viteste 100km hemen hemen bu aralara tekabul ediyor.

rampanın sonuda devir kaça kadar düşüyor. ve ateşleme bobinini orj. ile değiştirin.ve de vurutu sensörünü de değiştir.öyle dene.
 
opelde tech2 hariç başka hiç bir cihaz tanımam tech2 nin opelde yapabildiğini hiçbir cihaz yapamaz (örneğin vec c ast h tekerlek çercevelerini programlamaz)

eksantirik mili ve krank mili sensörleri motor için en hassas parçalardır en ufak bir veri kaybında arıza lambası yakar.

tahminime göre siz bosch car servisisiniz galiba.

değilim otomobillerle sadece hobi olarak uğraşıyorum biz ne arıza lambası yakmayan shieldı kopuk krank sensorleri gördüm.hepside ara ara teklemeler haricinde lamba bile yakmıyordu. tech 2 motor diagonistiğinde profosyonel cihazların yanında çok yetersiz kalır parçalar hassas ama arıza lambasını kolay kolay yakmaz bozulmadıkça veya kopmadıkça. arkadaşın sorunu motor diagonistiğiyle tespit edilecek bir problem olduğu için kts daha iyi analiz yapabilir diyorum. sonuçta 4 silindirde birden misfire çıkmış bu ya bobindir ya sente yanlıştır yada krank veya egzantrik sensorunde parazit vardır demek. tekerlek çerçevesiyle bi ilgisi yok durumun kliması alarmı bozulsaydı tech 2 daha mantıklı tabi :) neyse diagonistikleri bir yana bırakalım merak eden ikisinide kullanır hangisi neyi hangi delikten çıkartıp getiriyomuş görür konumuz o değil bu sorunun çözümü konusunda hemfikir değilmiyiz?
 
Onder emegine saglik.. super seyler soylemissin ama kiymetini bilinse keske...
 
Arkadaşlar araç üzerindeki GM krank devir sensörü Z18XE 'ün sensörü değilmiş.
Parça kataloğundan bakmış servistekiler. Vectra C ile uyumlu gözüküyormuş.

Ancak ara motor olması sebebiyle krank devir sensörünü piyasada bulamadıklarını söylediler. Sanırım krank devir sensörü bulup, takıp denemem gerekiyor.

Başka bir motora ait krank devir sensörü ile bunca süre nasıl çalışmış bu araba anlayamadım ..
 
EPC den kontrol ettiğim kadarı ile vectra C ile astra coupe 1.8 z18xe'nin krank sensörleri aynı parça numarası da 12 38 223.
Yani z18xe ve z18xel motor kodlu tüm opellerin krank sensörü aynı ( meriva, astra coupe, tigra b, vectra c, signum, astra H ) size verilen bilgide yanlışlık olduğunu düşünüyorum.
 
Acaba kast ettikleri Vectra C nin farklı bir motor numarasına sahip olan modelimiydi.

Onlar parçayı bulana kadar aracı geri aldım, akşam sökmeyi deneyip okuyacağım üzerindeki parça numarasını. Bakalım ne çıkıcak.
İlginiz için teşekkürler.
 
konuya bilgisine güvendiğim arkadaşlarım yazmışlar onlara ilaveten ;

Krank mili sensörünün algıladığı teklemeler için 301 302 vs
bu arızaya sebep olabilecek : emme manifoltu hava hortumları fren vakum hortumları
kelebeğin orada ki hortumlarda ki kaçaklar ve depo havalandırma valfinin kontrolu.

arızalı parça arayacak olursak ise arızası muhtemel parçalar
buji
bobin
ecu
subaplar

bizi bilgilendirmek için yapılması gereken

kompresyon testi
sente ayarı kontrolu
yakıt basıncı 3 bar olmalı.
 
Geri
Üst