Su eksiltme sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hannep
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üst kapaktaki herhangi bir çatlaktan (conta veya blok çatlağı) dolayı direkt yanma odasına su kaçıyor olabilir. Damla damla olduğu için performansta pek hissettirmeyebilir.

Ayrıca donanımhaberde şöyle bir bilgi buldum.

"blok ile silindir üst kağağının birbibine birleştiği yerde ise, silindir üst kapak contası dediğimiz conta bulunur. bu contanın işi, işte bu kendi kanallarında dolşaması gereken yağ ve suyun o kanallardan başka bir yere sızmasını önlemek ve bununla birlikte yine hem blokta hem de üst kapakta ortak alanı kullanan yanma odalarında pistonla oluşturulan sıkıştırma basıncını başka bir yere kaçmadan yanma odalarında tutmaktır.

eğer bu contada bir sorun olursa (hararet ile zarar görebilir ya da hiç bir sebep olmadan ekonomik ömrünü tamamlar. bu ekonomik ömürde kullandığınız antifirizin de etkisi vardır. eskiden asit oranı daha yüksek olan mavi renkli antifirizler vardı. günümüzde artık asit oranı daha düşük kırmızı renkli antifirizler daha revaçta ama sonuçta hangisi olursa olsun, bu antifirizler de zamanla contayı aşındırır) contada deforme olan yerin durumuna göre ;

* yağ kanalındaki yağ su kanalına kaçıp soğutma suyuna karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yağ kanalına kaçıp yağa karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yanma odalarına kaçıp oradan su buharı olarak eksozdan atmosfere atılabilir (kendini, hortum ve kelepçelerde herhangi bir su kaçağı olmamasına rağmen sürekli su eksiltme olarak gösterir),
* ya da siz de olduğu gibi silindirdeki sıkıştırma basıncı (sizin ustanız eksoz gazı demiş) soğutma sistemine kaçıp sürekli hava yaptırabilir sisteme... (bu kaçak yüksek oranda olunca da zaten çekişten düşme, verimsiz çalışma vs. oluşmaya başlar) "
 
O zaman dediğim gibi: CS MOTOR TEST

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Öncelikle herkese merhaba;
Yaklaşık bir ay önce Opel Astra 1.6 Twinport 2005 model araç aldık.Aracı almaya babam gitti ve arabadan çok fazla anlamadığı için tamirciye götürüp sormuş adamda abi güzel araba deyince babam aracı aldı.Arabaya ilk defa bindiğimde bi ses geliyordu ilk tamirciye sordum önemli bir şey değil desede ben aracı takibe aldım.Çok fazla anlamasamda forumlardan okuyarak soruna ulaşmaya çalıştım daha sonra aracın yağ eksiltiğini ve su eksiltiğini fark edince direk sanayiye gittim ve conta dediler tamam abi halledelim dedim.Daha sonra silindir piston krank bunlarda hasar görmüş dediler.Krankı dışardan ben aldım,aracı yeni almama rağmen epey masraf yaptım komple motor rektefiye edildi.Aracı aldıktan sonra sürekli yağına suyuna baktım yağda bir sıkıntı yoktu ama suyun eksildiğini gördüm 2 güne bir 1 lt su eksiltiyordu.Tekrar ustaya götürdüm baktı bunda bir şey yok dedi kaçak gözükmüyor dedi. Neden su eksiltiyor olabilir? Biraz uzun yazdım umarım anlatabilmişimdir.Şimdiden teşekkürler

Öncelikle herkese merhaba;
Yaklaşık bir ay önce Opel Astra 1.6 Twinport 2005 model araç aldık.Aracı almaya babam gitti ve arabadan çok fazla anlamadığı için tamirciye götürüp sormuş adamda abi güzel araba deyince babam aracı aldı.Arabaya ilk defa bindiğimde bi ses geliyordu ilk tamirciye sordum önemli bir şey değil desede ben aracı takibe aldım.Çok fazla anlamasamda forumlardan okuyarak soruna ulaşmaya çalıştım daha sonra aracın yağ eksiltiğini ve su eksiltiğini fark edince direk sanayiye gittim ve conta dediler tamam abi halledelim dedim.Daha sonra silindir piston krank bunlarda hasar görmüş dediler.Krankı dışardan ben aldım,aracı yeni almama rağmen epey masraf yaptım komple motor rektefiye edildi.Aracı aldıktan sonra sürekli yağına suyuna baktım yağda bir sıkıntı yoktu ama suyun eksildiğini gördüm 2 güne bir 1 lt su eksiltiyordu.Tekrar ustaya götürdüm baktı bunda bir şey yok dedi kaçak gözükmüyor dedi. Neden su eksiltiyor olabilir? Biraz uzun yazdım umarım anlatabilmişimdir.Şimdiden teşekkürler
Ayni model araç bende de var ve dediğiniz gibi günlük su eklemek zorunda kaliyordum, kaç tane tamirciye goturduysem hepsi motor inecek, üst kapak değişecek, siboplara bakılacak falan dedi sonra bir ortamda otururken araç elektrikçisi bir arkadaşa bahsettim ve o şu konulan bidonun kapağını değişmemi, onun contalari ölürse de aynı problemin yaşanacağını söyledi. Gerçekten de şu haznesinin kapağını değiştim (ama orijinalini aldım üzerindeki yan sanayiydi) 6 aydan fazla oldu daha suyuna bakmadım çok şükür. Sizinki de su haznesinin kapağından olabilir, bir kontrol edin bence...
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Su deposu kapağını değiştirmeniz gerekebilir. Ayrıca egzoz manifoldu altındaki yuvarlak blok tapalarından sızdırıp sızdırmadığına bakın. Kaçak az ise egzoz ısısından çabuk buharlaşır farkedemeyebilirsiniz.
 
Geri
Üst