Üst kapaktaki herhangi bir çatlaktan (conta veya blok çatlağı) dolayı direkt yanma odasına su kaçıyor olabilir. Damla damla olduğu için performansta pek hissettirmeyebilir.
Ayrıca donanımhaberde şöyle bir bilgi buldum.
"blok ile silindir üst kağağının birbibine birleştiği yerde ise, silindir üst kapak contası dediğimiz conta bulunur. bu contanın işi, işte bu kendi kanallarında dolşaması gereken yağ ve suyun o kanallardan başka bir yere sızmasını önlemek ve bununla birlikte yine hem blokta hem de üst kapakta ortak alanı kullanan yanma odalarında pistonla oluşturulan sıkıştırma basıncını başka bir yere kaçmadan yanma odalarında tutmaktır.
eğer bu contada bir sorun olursa (hararet ile zarar görebilir ya da hiç bir sebep olmadan ekonomik ömrünü tamamlar. bu ekonomik ömürde kullandığınız antifirizin de etkisi vardır. eskiden asit oranı daha yüksek olan mavi renkli antifirizler vardı. günümüzde artık asit oranı daha düşük kırmızı renkli antifirizler daha revaçta ama sonuçta hangisi olursa olsun, bu antifirizler de zamanla contayı aşındırır) contada deforme olan yerin durumuna göre ;
* yağ kanalındaki yağ su kanalına kaçıp soğutma suyuna karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yağ kanalına kaçıp yağa karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yanma odalarına kaçıp oradan su buharı olarak eksozdan atmosfere atılabilir (kendini, hortum ve kelepçelerde herhangi bir su kaçağı olmamasına rağmen sürekli su eksiltme olarak gösterir),
* ya da siz de olduğu gibi silindirdeki sıkıştırma basıncı (sizin ustanız eksoz gazı demiş) soğutma sistemine kaçıp sürekli hava yaptırabilir sisteme... (bu kaçak yüksek oranda olunca da zaten çekişten düşme, verimsiz çalışma vs. oluşmaya başlar) "
Ayrıca donanımhaberde şöyle bir bilgi buldum.
"blok ile silindir üst kağağının birbibine birleştiği yerde ise, silindir üst kapak contası dediğimiz conta bulunur. bu contanın işi, işte bu kendi kanallarında dolşaması gereken yağ ve suyun o kanallardan başka bir yere sızmasını önlemek ve bununla birlikte yine hem blokta hem de üst kapakta ortak alanı kullanan yanma odalarında pistonla oluşturulan sıkıştırma basıncını başka bir yere kaçmadan yanma odalarında tutmaktır.
eğer bu contada bir sorun olursa (hararet ile zarar görebilir ya da hiç bir sebep olmadan ekonomik ömrünü tamamlar. bu ekonomik ömürde kullandığınız antifirizin de etkisi vardır. eskiden asit oranı daha yüksek olan mavi renkli antifirizler vardı. günümüzde artık asit oranı daha düşük kırmızı renkli antifirizler daha revaçta ama sonuçta hangisi olursa olsun, bu antifirizler de zamanla contayı aşındırır) contada deforme olan yerin durumuna göre ;
* yağ kanalındaki yağ su kanalına kaçıp soğutma suyuna karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yağ kanalına kaçıp yağa karışabilir,
* su kanalındaki soğutma sıvısı yanma odalarına kaçıp oradan su buharı olarak eksozdan atmosfere atılabilir (kendini, hortum ve kelepçelerde herhangi bir su kaçağı olmamasına rağmen sürekli su eksiltme olarak gösterir),
* ya da siz de olduğu gibi silindirdeki sıkıştırma basıncı (sizin ustanız eksoz gazı demiş) soğutma sistemine kaçıp sürekli hava yaptırabilir sisteme... (bu kaçak yüksek oranda olunca da zaten çekişten düşme, verimsiz çalışma vs. oluşmaya başlar) "