Tek Nokta ve Karbbüratörlü Sistemlerde Gaz Tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İşte bu akış ise sürekli bir seviye de gelmeye devam ediyor. Aslında bu konuya LPG işi yapan bir arkadaşımız değerlendirse süper olacak. Ama daha önceki yorumlarım da dediğim gibi karbüratörlü sistemler de sadece işte gelen bir gaz var buna karşın aracın hızlanmasını yine kelebek sağlıyor ama gaz pedalına basılması yada basılmaması gaz tüketimini pek etki etmiyor. Çünkü sistem bağımsız sadece amacı bir akış sağlamak o kadar.
 
REgülatörün içini sökülmüş şekilde gördüm.Eh malum bizde birden bire F10 kullanmaya başlamadık karbüratörlü lpg lia raçta kullandık az çok tecrübemiz var :) Bir lpg i yada motorcudan hurda bir regülatör alırsanız içindeki akış ayar diyaframlarını görürsünüz.
 
Onu da sonuna kadar inceledim de içinde bir numara yok :)

kalitesizkpggazarizasi.jpg
 
Resimlerde regülatörün kenarından ortaya doğru uzanan bir taraı ince bir taraı kalın bir levha çubuk var.Gaz verdikçe regülatöre gaz girişinin miktarını o ayarlıyor.Yaylı bir sistem bir tarafı da diyaframa bağlıZaten diyaframın diğer tarafından su geçiyor.O su da devirdaimin dönüş hızıyla çalışmakta.Dikkat edersen su girişi geniş su çıkışı dar dır.
 
İşte ben bu diyaframın aracın gaz pedalına basıldığında nasıl algıladığına aklım fikrim ermiyor. Gaz tedalı ile zerre kadar bağlantısı yok. Bağımsız bir durumda. Yani resimde zaten kalitesiz bir gazda beynin içler acısı durumundan bir görüntü :) sürekli bu konuya kafa yordum ama içinden çıkamadım... yani çalışma prensi ne?

Örnek aracın çalışma prensibi...

1.Kontak aç

2. marş yap

3.Gaza bas

4.Depodan gelen benzin pedalla basılması ile gerekli kadar püskürtme falan filan yani bir sıralı gidiş var. Ve bağlantı içinde ama bu sistem kafasına göre takılıyor :kop:
 
Gaza basarsın araçta su basıncı artar regülatörün içine giren su diyaframı iter diyafram itilince o levhayı iter levha itilince gaz girişi biraz daha açılır açılınca gaz akış miktarı yükselir daha fazla gaz karbüratöre gider.Aslında öyle balon gibi şişmek gibi birşey değil.Belki milimden daha az ölçülerde o diyafram hareket eder ama malum basınçlı gaz için yeterlidir oradaki milimetrik bile olmayan hareket.
 
Gaza basarsın araçta su basıncı artar regülatörün içine giren su diyaframı iter diyafram itilince o levhayı iter levha itilince gaz girişi biraz daha açılır açılınca gaz akış miktarı yükselir daha fazla gaz karbüratöre gider.Aslında öyle balon gibi şişmek gibi birşey değil.Belki milimden daha az ölçülerde o diyafram hareket eder ama malum basınçlı gaz için yeterlidir oradaki milimetrik bile olmayan hareket.

Şimdi bu durum bana göre mantıklı geldi. Neticede bu gazın bir şekilde tepki vermesini sağlayan bir sistem olması gerek. Ama sanırım normal çalışma da ise gaz sürekli bir akış halinde devam ediyor. Burada sizin değerli gözlemleriniz den aslında anlaşılması gereken bir konu o zaman gaz için ayar vidasının konumunun pek önemi olmadığı asıl önem beyin üzerinde olan vidaların ayarlanması. Sanırım gaz ayar vidasının amacı ise diyaframın titreşimine bir düzenleme veriyor. Neticede o hortum içinde bir gaz var diyraframdan gelen gaz belli ama tamamı çıkmıyor sadece istenilen oranda bir çıkışa izin var. Kalan gaz ise içeri de ama bu kezde pedala basıldığında diyafram içinde olan gazın bu kez arca gelme konusu var. Değil mi? Neticede araca gelen kısımda akış kısık durumda.
 
Boru üzerindeki gaz ayar vidası regülatörden gelen gazın fazlasını keser.Yani o vidadan arabanın yakabileceği maksimum gaz ayarlanır.Diyaframın içindeki o levhaya müdahele etmeniz mümkün değil.Regülatör üzerindeki vanadan da aracın rölantisini ayarlarsınız.Çünkü regülatörden rölantide sabit gaz gelir.Ne az ne fazla.
 
O beynin üzerinde birde alyan ile açılan bir vida var sanırım o vida da diyaframın ayarı ile alakadar bir vida olsa gerek. Çünkü sıkma ve gevşetme ile denedim çalışma konusunda değişimler oluyor. Bence verim açısında o vidanın da hayati bir önemi söz konusu.
 
O beynin üzerinde birde alyan ile açılan bir vida var sanırım o vida da diyaframın ayarı ile alakadar bir vida olsa gerek. Çünkü sıkma ve gevşetme ile denedim çalışma konusunda değişimler oluyor. Bence verim açısında o vidanın da hayati bir önemi söz konusu.

Bazı regülatörlerde alyan ayarlı bazılarında plastik vana şeklinde olabilir markadan markaya görünüş giriş çıkış yerleri v.s. değişiyor.Adamla öyle ayarlamış ki birini taktığınız yere başka bir marka takamıyorsunuz bütün boruların yerlerini değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.Memlekette aracımdaki brc regülatör bozuldu brc yoktu başka arka takacaktım her tarafın boruları farklı yerlere denk geldi noluyoruz ya demişim lpg ci gülüyodu ben şaşırdığımda :) Ev tüpleri ne güzel her markaya tek regülatör oluyor :)
 
Geri
Üst