Tek Nokta ve Karbbüratörlü Sistemlerde Gaz Tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Zaten bizim sistemlerde LPG bana göre iş değil. Arabanın resmen canına okuyor. Kronik rahatsızlıklar var. Bunların başında buji, kablo ve birde ateşleme bobinin yanması iki kere bobin yaktım, iki kere hava filitresi patlattım. Param parça oldu.
 
Zaten bizim sistemlerde LPG bana göre iş değil. Arabanın resmen canına okuyor. Kronik rahatsızlıklar var. Bunların başında buji, kablo ve birde ateşleme bobinin yanması iki kere bobin yaktım, iki kere hava filitresi patlattım. Param parça oldu.

ARacınızın ne olduğunu bilmediğim için birşey diyemem.
 
Lpg montajı her lpg bayisinin apabileceği iş değil.Örneğin bazı lpg takan yerlerde elektriği bobinden alacak kadar akıllı ustalar vardır.Ondan sonra sürekli ayar arızası ateşleme arızası v.s. Montaj üzünden arıza yapan çok araç görüyorum sanayilerde forumlarda çevremde.Ama hata araçta yada lpg de değil tamamen montajı yapan ustanın maharetiyle alakalı çıkıyor.
 
Anladığım kadarı ile sizin araç enjeksiyonlu ve siz düz sistem tüp kullanıyorsunuz bu patlamaların olması da normal ve araç motor sıcakken yapar.tam ısınmadan da yapıyorsa ateşleme sorunu demektir.Bnece siz bir an evvel sıralı sistem bir kit taktırın derim
 
Anladığım kadarı ile sizin araç enjeksiyonlu ve siz düz sistem tüp kullanıyorsunuz bu patlamaların olması da normal ve araç motor sıcakken yapar.tam ısınmadan da yapıyorsa ateşleme sorunu demektir.Bnece siz bir an evvel sıralı sistem bir kit taktırın derim

Maalesef benim araca sıralı sistem uyum sağlamıyor. benim aracım full enjeksiyon değil. Tek nokta 8V motor. Eğer yanlış olmaz ise işte karbüratörün az gelişmiş hali :) benim araç benzinle çalışır sonra araç 3000 devire ulaşınca gaza geçiyor. O patlama da sanırım buji kablosundan oluyor. Araç kısa zaman içinde buji kablosunun canına okuyunca araçta bujilerde atlama başlıyor sonra da malum son gümmmm sonra bir sürü hasar...
 
Maalesef benim araca sıralı sistem uyum sağlamıyor. benim aracım full enjeksiyon değil. Tek nokta 8V motor. Eğer yanlış olmaz ise işte karbüratörün az gelişmiş hali :) benim araç benzinle çalışır sonra araç 3000 devire ulaşınca gaza geçiyor. O patlama da sanırım buji kablosundan oluyor. Araç kısa zaman içinde buji kablosunun canına okuyunca araçta bujilerde atlama başlıyor sonra da malum son gümmmm sonra bir sürü hasar...

Araç kısa sürede buji kablosu bozuyorsa bunun ateşleme sistemi ile ilgili bir sorun olduğu da düşünülebilir.Sürekli buji kablosu bozan 1.3 benzinli hyundai accent te bobin değiştikten sonra buji kablolarını bozmayı kesmişti.Bobin bozulmuş ve gereğinden fazla ateşleme elektriği üretiyormuş.Ve bu araçta lpg yoktu.
 
Benim ilk aracım benzinli idi. Ama malum ekonomi devri dedik bu araç üzerinde LPG taktırdım. Buda bana ders oldu aslında. Kişisel fikrim araç alırken ilk önce ekonomik olup olmadığına bakacaksın yani şimdi piyasa da bazı markalar şehir içinde 7.5 litre benzin yakıyor. şehirler arası yollar da ise 4.5 -5 lt yakan araçlar var. Bir daha tövbe ettim LPG li araca binmeyeceğim diye. Bu aracımı sattıktan sonra ilk yapacağım iş benzinli bir araç almak ve bir daha LPG pompasının yanına dahi yaklaşmayacağım.

LPG varsa bakın başınıza neler gelir?

1.LPG ilk takıldığında randıman sağlamaz ilk önce lpg taktırdın aramın yanına gidersin adam bakar bizlik alakası yok der ustana git ustana gidersin lpg git git gel git gel en sonunda ben böyle der... kaderine razı olursun

2. Arabaya bobin dayanamaz...

3.Buji kablosu desen keza...

4. Birde bizim şu meşhur buji işi var... biri der tek tırnak diğeri der çift tırnak başkası der dört tırnak der oğlu der... artık sende kafayı yersin hangisi diye...

5. Bir sorun olduğunda bir türlü cevap bulamazsın tamirci der LPG de LPG ci der motorda sende dolan dur....

Sonuç ne ? Bir makine neyle çalışmaya uygun yapıldı ise onunla kullanacaksın ya değilse sürünmeye devam edersin. Bu kadar basit.
 
Benim ilk aracım benzinli idi. Ama malum ekonomi devri dedik bu araç üzerinde LPG taktırdım. Buda bana ders oldu aslında. Kişisel fikrim araç alırken ilk önce ekonomik olup olmadığına bakacaksın yani şimdi piyasa da bazı markalar şehir içinde 7.5 litre benzin yakıyor. şehirler arası yollar da ise 4.5 -5 lt yakan araçlar var. Bir daha tövbe ettim LPG li araca binmeyeceğim diye. Bu aracımı sattıktan sonra ilk yapacağım iş benzinli bir araç almak ve bir daha LPG pompasının yanına dahi yaklaşmayacağım.

LPG varsa bakın başınıza neler gelir?

1.LPG ilk takıldığında randıman sağlamaz ilk önce lpg taktırdın aramın yanına gidersin adam bakar bizlik alakası yok der ustana git ustana gidersin lpg git git gel git gel en sonunda ben böyle der... kaderine razı olursun

2. Arabaya bobin dayanamaz...

3.Buji kablosu desen keza...

4. Birde bizim şu meşhur buji işi var... biri der tek tırnak diğeri der çift tırnak başkası der dört tırnak der oğlu der... artık sende kafayı yersin hangisi diye...

5. Bir sorun olduğunda bir türlü cevap bulamazsın tamirci der LPG de LPG ci der motorda sende dolan dur....

Sonuç ne ? Bir makine neyle çalışmaya uygun yapıldı ise onunla kullanacaksın ya değilse sürünmeye devam edersin. Bu kadar basit.

3 sene vectra c kullandım lpg ile.Hiç sorun yaşamadım.Sanırım senin ustalarında sorun var.
 
LPG ustamı sorarsan başlı başına bir facia idi adam. İki kere gittim makine mühendislerine sızdırmazlık için geçemedim. Adam tankı koymuş ama sıkmamış adam tanka bir asıldı elinde kaldı. Baca koymamış en sonunda cinnet geçirdim ustanın yanında elemanı götürdüm o şekilde geçirdim aracı. Hakkımı zaten o adama helal etmiyorum aldı kuruş zehir zıkkım olsun.

Ama lpg den çekmediğim kalmadı iki kere hava filitresi patladı, iki kere bobin yaktı, 3 kere buji kablosunu değiştirdim ama bu değişimler sanırım 10-15 bin km aralığında oldu. bir türlü düzen tutmadı. tasarruf edeyim derken canıma okudu resmen.
 
Geri
Üst