Tek Nokta ve Karbbüratörlü Sistemlerde Gaz Tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
:) vallahi ben bu beyni en ince yerine kadar inceledim :) ama birde şunun farkındayım aracım da kullandım marka 4 yıl oldu malum 10 yıllık zaman dolduğunda dolum tankı değişmesi gerek ama ben öyle yapmayacağım nasip olur da araç bende kalır ise komple sistemi değiştireceğim :) nede olsa iki yıl garanti ile devam ederim :)
 
Kişisel tercihlere karışamam :)
 
e kendiniz söylüyosunuz işte kelebek ayarlıyor diye gaz kelebeği gaz pedalına bağlı değilmi yoksa ben mi yanlış anladım?
bu arada gaz gelişi şöyle ayarlanır siz gaza bastıkça pistonların manifolttaki vakum etkisi ile gaz silindirlere çekilir olay bu.o ayar vidası ise en üst devirde motora yetecek kadar gaz gelmesini ayarlayabilmek içindir biraz kısarsanız performans sürüşlerde araç gaz yemez hatta çok yakar derler kısarsanız
 
Kelebeğin görevi sadece benzinle ilgili... gazla değil. Yani burada asıl konu gaz pedalı ile hiç alakası olmayan bir sistem nasıl çalışıyor konu bu yani. LPG de gaz pedalına bir hiç bağlantı söz konusu dahi değil. Ama buna karşın burada bir tez var. Gaz pedalına az basarsan az yakar çok basarsan çok yakar diye bende bu sistemlerde ister çok bas gaza ister az gaz standart geliyor diyorum. Benim düşüncem bu şekilde burada bu sistemin mantığını çözmek amaç.
 
İyi de LPG nereden geçipte yanma odasına kadar gidiyor ?
 
Ben yeterince açıkladım ama sanırım yeterli değilmiş :)

Yok yok sizin söylemleriniz bana mantıklı geldi aslında. Çünkü gerçekten bu karbüratörlü sistemlerde kullanılan sistemin mantı o kadar kolay değil. Yani olay gaza bastıkça gerekli LPG nin araca gelmesi konusu işte bu kısım kafa karıştıranı. Sizin diyagram konusu bana mantıklı geldi. Olabilir diye düşündüm yani.
 
Yok yok sizin söylemleriniz bana mantıklı geldi aslında. Çünkü gerçekten bu karbüratörlü sistemlerde kullanılan sistemin mantı o kadar kolay değil. Yani olay gaza bastıkça gerekli LPG nin araca gelmesi konusu işte bu kısım kafa karıştıranı. Sizin diyagram konusu bana mantıklı geldi. Olabilir diye düşündüm yani.

Bir düşünce daha sokayım aklına.Gaz kelebeği açılıp kapanıyor, motora yeterli gaz miktarını aktarıyor, bunun dışında gazı akışını herhangi bir şekilde ayarlayan bir mekanizma yok diyelim.Tam gazda aracı çalıştıracak kadar gelen gaz, rölantide araca fazla gelir bu sefer.Bir yerden o gazı atması gerekir bunun içinde havalandırmadan atması gerekir.Ama motorun çalışma prensibine aykırı.Çünkü motor sürekli o bölgeden hava vakumlar.Bundan dolayı da araç boğulur çalışmaz.ARacı stop ettiğinizde karbüratör ve havalandırma kısmında biriken gaz etrafa dağılır bu sefer araca tüp kokusundan yanaşılmaz.Bunu önleyecek bir sistem olması lazım.Karbüratörlü sistemde 2 kesici bir regülatör bir de mikser var.Demek ki burada gazı ayarlayan yegane mekanizma regülatör oluyor.
 
Ya bu zaten karbüratörlü sistemlerde bir garip ben şahsen gaz sıkışmasından dolayı iki kere hava filitresini param parça ettim.
 
Ya bu zaten karbüratörlü sistemlerde bir garip ben şahsen gaz sıkışmasından dolayı iki kere hava filitresini param parça ettim.

Karbüratörlü sistemlerde bu gaz sıkışması olayının tek sebebi ateşleme hatasıdır.Ya disbirütörde, ya buji kablolarında, yada bujilerinde sorun vardır.Karbüratörlü aracımda aynı sıkıntıyı bende yaşadım buji kablosunda sorun varmış bir takım buji kablosu aldım değiştirttim bütün sorun düzeldi.
 
Geri
Üst