Tek Nokta ve Karbbüratörlü Sistemlerde Gaz Tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
LPG ustamı sorarsan başlı başına bir facia idi adam. İki kere gittim makine mühendislerine sızdırmazlık için geçemedim. Adam tankı koymuş ama sıkmamış adam tanka bir asıldı elinde kaldı. Baca koymamış en sonunda cinnet geçirdim ustanın yanında elemanı götürdüm o şekilde geçirdim aracı. Hakkımı zaten o adama helal etmiyorum aldı kuruş zehir zıkkım olsun.

Ama lpg den çekmediğim kalmadı iki kere hava filitresi patladı, iki kere bobin yaktı, 3 kere buji kablosunu değiştirdim ama bu değişimler sanırım 10-15 bin km aralığında oldu. bir türlü düzen tutmadı. tasarruf edeyim derken canıma okudu resmen.

Ankarada kalitesiyle isim yapmış servisler olduğunu okudum forumlarda.Burada da ankarada lpg servisi derseniz buradaki arkadaşlar mutlaka sizi düzgün sizin sorunlarınızı düzeltip aracınızı rahat rahat kullanmanızı sağlayacak bir servise yönlendireceklerdir.Bence sizin lpg bağlantınızda sorun var.İsterseniz bir çok forumda lpg konuları ar oralarda araştırma yapabilirsiniz ankarada yaşayanların memnun olduğu ustaları.
 
Kemal üstadım işin özünde bu ülkede adam gibi esnaf kalmamış sadece amacı tek derdi para kazanmak olan kişilerden başka bir şey değil. İşini adam gibi yapanların sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez. Sonra esnaf çıkıyor ağlamaya başlıyor iş yok diye... şahsen vatandaş olarak söylemek istediğim... batsın adam gibi işini yapmayan esnaf...

Bundan sonra alacağım aracı yetkili servis haricinde iş yaptırmayacağım üçü beşi bilmem adamlar evet fazla para alır ama yaptıkları işe de sahip çıkar en azından ben öyle düşünüyorum.

Aslında ülkemizde yasa yok. Önüne gelen özellikle LPG konusunda dükkan açıyor LPG takıyor bu işi yapacak kişilerin tam manası ile yetkili olması gerek. Ülkemizde bazı işler böyle yol geçen hanı misali ilerliyor işte.
 
Kemal üstadım işin özünde bu ülkede adam gibi esnaf kalmamış sadece amacı tek derdi para kazanmak olan kişilerden başka bir şey değil. İşini adam gibi yapanların sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez. Sonra esnaf çıkıyor ağlamaya başlıyor iş yok diye... şahsen vatandaş olarak söylemek istediğim... batsın adam gibi işini yapmayan esnaf...

Bundan sonra alacağım aracı yetkili servis haricinde iş yaptırmayacağım üçü beşi bilmem adamlar evet fazla para alır ama yaptıkları işe de sahip çıkar en azından ben öyle düşünüyorum.

Aslında ülkemizde yasa yok. Önüne gelen özellikle LPG konusunda dükkan açıyor LPG takıyor bu işi yapacak kişilerin tam manası ile yetkili olması gerek. Ülkemizde bazı işler böyle yol geçen hanı misali ilerliyor işte.


:bir:kesinlikle doğru söylüyorsunuz. ülkemizde dükkanı olan bi kaç bilgi ile dükkan açan kendini ustadan sayıyor.
 
Kemal üstadım işin özünde bu ülkede adam gibi esnaf kalmamış sadece amacı tek derdi para kazanmak olan kişilerden başka bir şey değil. İşini adam gibi yapanların sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez. Sonra esnaf çıkıyor ağlamaya başlıyor iş yok diye... şahsen vatandaş olarak söylemek istediğim... batsın adam gibi işini yapmayan esnaf...

Bundan sonra alacağım aracı yetkili servis haricinde iş yaptırmayacağım üçü beşi bilmem adamlar evet fazla para alır ama yaptıkları işe de sahip çıkar en azından ben öyle düşünüyorum.

Aslında ülkemizde yasa yok. Önüne gelen özellikle LPG konusunda dükkan açıyor LPG takıyor bu işi yapacak kişilerin tam manası ile yetkili olması gerek. Ülkemizde bazı işler böyle yol geçen hanı misali ilerliyor işte.

Yasalar var ama yasaları kullanmayı bilmiyoruz.Elinde iş yeri ruhsatı olan herkes öncelikle tüketici kanunlarına tabidir.Bunun peşine yaptığı işle ilgili gerek bayilik olarak gerekse yeterlilik belgesi olarak o işle ilgii gerekli kurumlardan yeterlilik belgesi alması gereki.Elinde marka bayilik belgesi ve yeterlilik belgesi olmayan tamirhanelerde lpg montajı yaptırmamak gerekli.Kapısında X marka Y marka tabelası olup aslında o markalarla ilgisi bile olmadan hatta o markaların kurslarına katılmış ve kurs bitiminde sertifikaya hak kazanamamış bir sürü montajcı sözde usta var.İşin kolayına kaçıp 10 cm kablo yada hortumun hesabını yapıp vatandaşımağdur etmeyi çok severler.Bizim meslekte bile belgesiz çalışan neredeyse milleti dolandırmak için ellerinden gelse hergün mağaza yada tabela değiştiren ruhsatsız galericiler var.

Bir iki tanesi kötü diye her esnaf kötü diyemeyiz.Ama 2 sene serviste yada tamirci yanında çalışıp ustalık belgesi alan ve sonrada kendi dükkanını çanların önü kesilmesi gerekli.Artık sanayi siteleri kendi tamirhanelerini kurmak isteyenleri alamaz durumda.Adamlar herşeyi öğrendim diyorlar, bir bakmışsınız işin en ince ayar isteyen noktasını yapamıyor sonra kıvırıyor sizi oraya buraya yönlendiiyor.İşten anlaynı bulduktan sonra yetkili servislere gerek yok aslında.Örneğin bir arkadaşımız mazot filitresi sorunu hakkında yazmış serviste 280 lira olan parça internette 85 lira.İkisi de bosch marka.Bir bosch servisinde bu filitre taktırılıp yarı fiyatına bir maliyetle aracın ihtiyacı giderilebilir örneğin.Bunun gibi bir çok örnekte verebiliriz.Benim aracım garanti kapsamında olduğu için benim böyle bir tercih şansım yok.Fakat şu da bir gerçek ki, usta işi rastgele gidiliyorsa tamamen şans işi.
 
Kardeş lpg li araçlarda arıza tespiti ilk öcebenzinde başlar araç kendi orjınal yakıtı ile sorunsuz çalışıyorsa lpg de arıza aranır bu kadar basit yani bunu sende tespit edebilirsin benzinde düzgün çalışıyorsa arıza lpg de demek yani lpg ciye gideceksin bu kadar basit sen niye yok oraya yok buraya arada kalmışsın anlamadım ve senin arabaya da sıralı sistem takılır tek nokta enjeksiyonlu araçlara da takılıyor
 
TEK NOKTA Ve MEKANİK ENJEKSİYONLU ARAÇ SAHİPLERİNE DUYURULUR...

Sayın Tek Noktalı ve Mekanik Enjeksiyonlu araç sahipleri,

Bilindiği üzere SIRALI GAZ sistemleri halen çok noktadan enjeksiyonlu araçlara uygulanmaktadır. Oysa ülkemizde hatırı sayılır TEK NOKTA ENJEKSİYONLU ve MEKANİK ENJEKSİYONLU araçlarda vardır. Halen bu araçların lpg dönüşümleri; klasik mikser vasıtasıyla yapılmaktadır. Mikserli sistemlerin dezavantajları bilinmektedir. Hem araçların mekaniksel verimleri düşmekte hemde emme manifoldlarında patlamalar yaşanmaktadır. Oysa çok noktadan lpg enjeksiyonlarda bu gibi sorunlar ortadan kalmaktadır. Bütün bu olumsuzlukları düşünen firmamız adı geçen bu araçlara da çok noktadan sıralı gaz dönüşümlerini mümkün kılan bir ARA MODÜL geliştirmiştir.

Kısaca MAC PLUS-MODÜL adını verdiğimiz bu sistem vasıtasıyla Tek Nokta Enjeksiyonlu araçlar ve Mekanik Enjeksiyonlu araçlara da ister yerli olsun isterse yabancı birçok marka sıralı gaz kitleriyle çok noktadan lpg enjeksiyonu yapmak mümkün olmaktadır.

NEdeN SIRALI GAZ?

1- Çok nokta enjeksiyonda araç tam verimde çalışmaktadır.
2- Çok nokta enjeksiyonda, normal sistemlerde yaşanan birçok olumsuzluklar yaşanmamaktadır.
3- Çok nokta enjeksiyonda, zehirli atıklar çok daha azdır.
4- Araçlarda gaz konumuna geçerken çok nokta enjeksiyonda belli aşamalar (ısı, zaman, devir gb.) aşamaların bekleneceği için, aracın lpg nin olası zararlarından çok daha az etkilenecektir.
5- Çok nokta enjeksiyonda, aracın çekişinin çok daha iyi olacağından, sürüş keyfi artacaktır.
6- Özellikle mekanik enjeksiyonlu Mercedes ve Audi vb. araçlarda patlama sorunları tamamen ortadan kalkmaktadır.
 
Şerafettin bey bu söylediğiniz sistemi sanırım Ankara da bilen yok. Aracın üzerinde yani benim araç üzerinde BRC marka takılı gezmedik yer bırakmadım ama BRC den başkası da uyum sağlamadı. Eğer bu sistemi Ankara da takacak biri varsa gidip görüşmek isterim. Ama sanmam ki olsun.
 
Geri
Üst