triger koptu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 354270
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
geçmiş olsun
vectrada zamansız triger kayışı kopması benimde bi arkadaşımın başına geldi. 1000 ytlnin üstünde masraf etmişti. (2 sene oldu)
 
abi doğru söylüyorsun ya biraz önce baktım araba.com'a böyle özellikte başka markalar 20000 ytl den aşağı pek yok bakalım 3. kez yolda bırakırsa ertesi gün 3-4 sitede satılık ilanı olacak. ama anladım araba kesinlikle şans işi ilk arabamda böyle şeyler yaşamak kötü oldu

bi de toyota bakın derim. 94-00 arası satılan corollalarda 4a-fe full injeksiyonlu motorların trigerleri 100.000 kmde bir değişir ve kopsa bile motora hiçbir zararı yoktur. 2001 den bu yana ise triger zinciri kullanılmıştır. bilginize
 
saolun zaten değiştirecek olursam toyota düşünüyorum
 
çok geçmiş olsun arkadaşım.parçaları izmirde bir kaç yere sor fiyat al birde www.opelparcaci.com/ bu adrese bak ordanda fiyat al derim. izmirdeki parçacılara oranla çok daha uygun fiyatları var.
 
çok geçmiş olsun gerçekten dikkat edilmesi gerken parçalardan biridir triger ama ustanın söylediği hemen hemen aynıdır subaplara zarar verilmiş olabilir bu da fiyatın o kadar tutabileceği demektir
 
saolun ben 1000 ytl yi gözden çıkardım da inşallah daha fazla tutmaz
 
ya bırakın toyotayı falan.akıllı adam attan inip eşşeğe binmez.kırk yılda bir masraf çıkartacak diye opelden geçilirmi arkadaşlar.Opele binen başka araca binemez.unutmayalım.Opelci doğulmaz-opelci olunur-ama ölünecekse opelci ölünür:alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:
 
ya bırakın toyotayı falan.akıllı adam attan inip eşşeğe binmez.kırk yılda bir masraf çıkartacak diye opelden geçilirmi arkadaşlar.Opele binen başka araca binemez.unutmayalım.Opelci doğulmaz-opelci olunur-ama ölünecekse opelci ölünür:alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:

ne yaptın be arkadaş at eşek falan
kırk yılda bir dediğin en az 300-500 masraf ediyosun az para mı?
çok param varsa zaten gider istediğimi alırım, arıza falan kafama takmam, zaten çok param var sorun olurmu.
ülkemizde para kazanmak çok zor, o yüzden iyi düşünmek lazım, avrupada araba almak bir işcinin 1 yıllık maaşına eşitken ülkemizde 3-4 yıllık.
hem gelirimiz çok düşük, hemde arabalarda o kadar yüksek vergi var ki, üstelik bu vergiler azmış gibi son 2001den bu yana ötv vergileride artırıldı. 2000 ccnin ötvsi 2001 yılında %50 iken şu an %84 oldu. başka söze gerek varmı
 
ekonomik olarak haklısın ama teknik olarak yinede şöyle bir söze gerek var sanırım :)
Toyota nın triggeri koptuğu zaman süpapları eğmiyor çünkü pistonları süpaplara değecek kadar yukarı çıkmıyor bu ise yanma odasının geniş tutulmasından kaynaklanıyor ama bu tip bir motorda atmosferik olarak modifiyeye diğerleri kadar açık değildir bu nedenle performans verecek bir motor dizaynında trigger koptuğu zaman piston süpaplara değecek şekilde dizayn zorunludur. Örnek olarak ford un eski modelleri ladanın eski modelleri vw nin eski modelleri ve bir çok otomobilin eski modelleri trigger koptuğunda piston süpaplara vurmazken hepsinin yeni modelinde trigger koptuğunda piston süpapları eğmektedir.
Zincir konusunda ise haklısın çünkü bence de kayış anlamsız bir uygulama.
 
arkadaşlar bugün ustam benim aracın triger setini kontrol etti ve daha 10.000 km yol gider dedi... ve 200 ytl masrafla yenileriz dedi.. acaba dedikleri nekadar doğru bir fikri olan varmı...
 
Geri
Üst