Geçmiş olsun kardeşim.
Benim opelden önceki aracım toyota idi .1993 de aldım 2004 te sattım .101 Bin km de idi Tiriger seti için servise gittim nede olsa 10 yıllık araba ,değiştirin dedim ozaman 91.bin km filan ,değiştirmedi servis daha km dolmamış dedi.Nitekim astra cd aldım babama 1999 da .Oda fazla binemedii arabaya vefaat edince aracı benim kapıya çektim.33. binde.Hafta sonları bazen geziyorum.ha toyotayı 101 binde sorunsuzca sattım sahibide öğrendiğim kadarı ile 150 bine kadar seti ve kayışı değiştirmemiş.Sorunda yaşamamış.
öğrenmek istediğim
1-Alman arabaları triger kayışı konusunda neden japonlar kadar sorunsuz değil ?
2-Teknik olarak neden alman arabaların kayışı kopuyor.( oto dergilerinde okuyoruz hepimiz ,30 - 40 binde ne lüks alman araçları triger koparıyo )
3- tiriger km ye göremi değiştirilmeli yıla göremi.( bu kısım benim için çok önemli zira aracım 99 model ama 33 bin km de )
4-aracı tiriger koparan arkadaşım ufak önlemlerle acaba bu olayı önceden kendisi anlayabilirmiydi.
ör:kayışı elle gözle kontol edebilirmiydi,motor sesinden veya aracın gidişinden anlayabilirmiydi.v.s
5-Tiriger koptu bu aracımızda orjinallikle ilgili problem çıkarırmı.Tamirat sonrası performans düşüklüğü yaparmı.
6-arkadaşımız triger kopmasını avantaja çevirebilirmi.modifiye ile motor performansınıarttırabilirmi.