üst kapak contasımı?

opelim2008

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
264
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
arkadaslar 97 model 2.0 aracım var 150 binde şöyle birşey var arabada bu termostattan radyatöre giren boru 20 dakkıka falan gezdikten sonra açıp bakıyorum o boru çok sert oluyor ben bu sorunu bi türlü çözemedim kaç kişiye gösterdim normal diyor bana ama ben sıkınca elimle semsert bu problem yaklaşık 7 aydır böle ama arabamın calısması son derece normal bi sorun yok gayet güzel 2-3 saat yolculuk yapıyorum herhangibi bi sıkıntı olmuyor benim kafama şimdi bişi takıldı sizce bu araba conta yakmış olabilirmi =? 1-2 kişiye telle tarif ettim valla araba komperrossor veriyodur diyo hava veriyodur suya diyo dün suya baktırdım temiz yag falan hiç yok araçta ama o boru sert takıldıgı günden beri 6 ay önce takıldı hala taş gibi sert araba nasıl desem 3 haftada falan 300 ml su eksiltiyo ama o devir daim falan 5 yıldır degişmedi ben ona baglıyorum yani çok az az eksiltiyo conta yanık olsa 2-3 saat yolculuk yaptıgımda eksiltmezmi birden? bi cevap alsam kafam çok karıştı ya dahaaraba 90 gecmedi hiç bu aylarda ? birde üstü kapak contası degişirken hangi parçalar degişiyor ögrenebilirmiyim?
birde vectra b ciler lütfen kontrol etse böle bi sertlik oluyormu?
 
O boru termostat açtığında sertleşir merak etmeyin.Conta yandığında yada çürüdüğünde işlevini yerine getirmezse bu bazen belirti bile vermeyebilir.Şüphe ediyorsanız bunu anlamanın yolu bazı testlerdir.Birde bu motorda biraz zor suya yağ , yağada su karışır.Hatta hararetiniz normal seviyelerde bile seyredebilir buda conta arızalı değil anlamına gelmez.Benim araçda su eksiltme vardı kontrole götürdüğümde bujileri sökmüşlerdi 4. bujinin tırnak tarafı kahve rengi ve pas olmuştu.Neyse kapağı söktürler 4. piston tarafından conta çürüdüğünden parçalanmış ve kapaktada çürüme olmuş.Araçta tek sıkıntı su eksiltmeydi.Oda motorun arka kısmında 4. piston tarafından dışarı sızdırırmış çünkü motorun arka tarafı hep ıslaktı ve ben sürekli olayı hortuma bağlıyodum meğer değilmiş.Araçta ne yağa su karışma nede düzensiz çalışma ve hararet olayı vardı.
 
aynı belirti bizdede vardı boru sertleşmesi ve su eksiltmesi.Conta ufak ufak kenardan yanmaya başlamış conta değişti sorun kalmadı.Bu şekilde binmek tehlikeli basınç yapıyor, uzun yola çıkmak tehlikeli...
 
O boru termostat açtığında sertleşir merak etmeyin.Conta yandığında yada çürüdüğünde işlevini yerine getirmezse bu bazen belirti bile vermeyebilir.Şüphe ediyorsanız bunu anlamanın yolu bazı testlerdir.Birde bu motorda biraz zor suya yağ , yağada su karışır.Hatta hararetiniz normal seviyelerde bile seyredebilir buda conta arızalı değil anlamına gelmez.Benim araçda su eksiltme vardı kontrole götürdüğümde bujileri sökmüşlerdi 4. bujinin tırnak tarafı kahve rengi ve pas olmuştu.Neyse kapağı söktürler 4. piston tarafından conta çürüdüğünden parçalanmış ve kapaktada çürüme olmuş.Araçta tek sıkıntı su eksiltmeydi.Oda motorun arka kısmında 4. piston tarafından dışarı sızdırırmış çünkü motorun arka tarafı hep ıslaktı ve ben sürekli olayı hortuma bağlıyodum meğer değilmiş.Araçta ne yağa su karışma nede düzensiz çalışma ve hararet olayı vardı.

İlk başlangıç belirtilerinde direkt olarak bujilerde pası göremiyorsunuz,aracıma özel servisde conta yanık testi yapıldı ve yanık olmadığı ortaya çıktı ancak motorun üstü açılınca sadece bir pistonun kenarından conta erimeye başlamış bu demek oluyor ki conta yanık testi pek de güvenilinir bir test değil.
 
Termostat kapalı kaldığında boru ılık ve sert olur, termostat açılacak ki motor ile radyatör arasında su geçişi olabilsin.
 
tskler arkadaslar bilgiler için bugun toplamda 15 dakıka kadar yol gttim geldim sehiricinde sıktım boruyu yumusacıktı ve sıcaktı bence bi sorun yok galiba :)
 
Geri
Üst