uzun yol tecrubesı nasıl kazanılır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şehiriçinde normal olarak kullanabilen bir sürücü ancak şehirdışı yollarda tecrübe kazanabilir. Başka bir alternatifi yok.

Biz buradan şunu yapın, buna dikkat edin desek bile birebir uygulama ile kesinlikle bir olmaz, olamaz. Arkadaşlar zaten en gereklileri ifade etmiş. Ancak dediğim gibi tek kalıcı çözüm, zaman ve km fazlalığı. Bu yıl 80'i geçmezsiniz, 10 araç sollarsınız. Önümüzdeki yıl 90'ı geçmezsiniz, 20 araç sollarsınız. Böylelikle tecrübe kazanırsınız.

İyi yolculuklar...
 
unutulmaması gereken çok önemli bir olay daha var DİKİZ AYNASINDAKİ KÖR NOKTA bu çok feci bir şey aynadan bakıyorsun araba yok tam şerit değiştirirken bir korna sesi yanında araç var bu çok kötü buna da dikkat edilmesi gerekiyor...


Not:yaşıma bakıp uzun yolda kullanıyor musun die sormayın küçüklüğümden beri ailem ile uzun yolculuklarda edindiğim ve çoğunluk ile başımıza gelen olaylardan...

:)

kseinlikle evet çok tehlikeli bir olay kör nokta
 
Evet bende çok kaza atlattım bu kör nokta artık kafamı çeviriyorum arkaya şerit değiştirirken :D Lanet olsun herşeyi düşünen adamlar buna çare bulamamış...
 
Uzunyolda Önünü,yolu görmeden kesinlikle sollama,dikkatini yola ver,yol çizgilerine ve levhalara uy,dikkatin dağılınca kenara çek arabanı ve inip arabanın etrafında iki turat,böylece lastikleride kontrol etmiş olursun ben sıgarayıda bu arada içiyorum.
 
uzun yolda dikkat edilmesi gereken en önemli 2 husus vardır bence
1. uykusuz olmayacaksın uykun gelse bile ilk müsait yerde durup uyuyacaksın
2. enönemli kural asla ve asla karasız kalmayacaksın yani tereddüt etmeyeceksin sollamaya çıkıyımmı çıkmayımmı bu tecrübeyi öncelikle edinmen gerekli
gerikalanlar ise bildiğin şehiriçi


Ben ilk uzun yola doğan marka arabamla çıkmıştım. ugurdalkiran en önemli iki kuralı sölemiş zaten. ben bi vurgu yine yapıyımda tereddüt varsa yapma (sollama, hızlanma vs). bunlara ek olarak;
1. aracında gözle takip etme ama devamlı radyo değiştir, camı aç kapa falan yani uyku önleyici gibi düşün bu hareketleri.
2.geçeceğin illerin plakalarını önceden öğren ve mümkün olduğunca önüne o ilden birini alarak git (o kişi %70-80 o yolları biliyodur, kaygan mıcır ne varsa işte)
3. birde sık sık duraklama yapma, yol gözünde büyür, ama sakın unutma aman bu yol da ne güzel gidio be yaf gibi hislere kapılınca aman dur uykun geliodur.
aklıma gelen bunlar şimdilik. kazasız yolculuklar.
 
gerekli ekipmanları söylüyorum:
-1 adet opel marka araç
-1 depo dolusu yakıt
-1 adet güneş gözlüğü
-1 paket dolusu sigara
-olmazsa olmaz SU
-eğer mümkünse,zevkinize göre hoş sohbet bir yol arkadaşı.
kesinlikle emniyet kemeri şart,gündüz dahi yola çıksan farlarını aç... iyi yolculuklar

:kop: :alkis: :alkis: :kop: :rock
 
uykunu al
acele etme
iyi yolculuklar
 
arkadaslar soymıs zaten uykun al kardesım arabanı sagını solunu kontrol ettır bak lazstıklerın bolan vs bıtık olmasın
hayırlı yolculukar:D
 
abilerim arkadaşlarım en önemli faktörleri olabilecek sorunları yazmışlar üstüme düşmez belki ama yazmak istedim... uzu yolda otobanlı yollarda yüksek hızda iken viraja girdiğinde frene basma... viraja girmeden frene bas viraja girdiktren sonra frene basma sonra toparlamak bi hayli zor ve tekrar hızlanma bi hayli zor oluyor yada rüzgar frene basınca aracı sağ sola savuruyor ... bide özellikle önündeki araçla fren mesafeni koru ... belki biliyorsunuzdur ama yazmak istedim.... özellikle viraj konusu...saygılar...
 
bence uzun yola cıkmadan porodık bakımlarını yaptırdıktan sonra cık zaten geregını soylemısler arkadaslar :D
 
Geri
Üst