uzun yol tecrubesı nasıl kazanılır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bn hıc uzun yola cıkmamıstm ama bu yaz cıkıcam bna da ıı oldu :D
 
lastiğin havasına motor yagına suyuna dikkat et
gündüz çıkarsan daha iyi olur gece görüş azalabiliyor arka stopları yanmayan taşıtlar olabiliyor
sollamaya dikkat
mucurlara dikkat eğer kaptırırsan çok sakat oluyor
 
arkadaslar dıkkat ettıysenız konuyu acan arkadas baslıkdan sonra hıc bır sey yazmamıs yoksa....
 
1- Öncelikle arabanın bakımını yola çıkmadan en az bir hafta evvelden yaptır ki eksiklikleri bu arada görebilesin.
2- Uykunu al, yola çıkmadan evvel sindirimi zor gıdalardan uzak dur.
3- İki saatte bir 10-15 dakika mola ver, bol sıvı al. Sen ve aracın susuz kalmasın.
4- Uzun yolda yeni olduğun için 80-90 km geçme. Gerekli mesafe yoksa sollama yapma. Özellikle rampa aşağı inişlerde sollamalardan kaçın. Sollamalarda tereddüte yer yoktur. " Rahmetli de sollardı " yazısını unutma.
5- Yağışlı havalarda mutlaka hızını düşür.
6- Karşıdan gelenin hata yapacağını veya acemi olacağını asla unutma.
7- Kurallara mutlaka uy. Diğer arabalarla iddalaşma. Sakin ol, sinirlenme. Araba ile şaka olmaz.
8- Uzun yolun her anı bir tecrübedir. Zor değildir ama bazıları için sıkıcıdır. Araba kullanmayı seviyorsan uzun yol zevktir, sevmiyorsan ızdıraptır.
Hayırlı yolculuklar.
 
Şehirler arası yollarda yolu bir bütün olarak görmek ve karşıdan gelenin durumunu kontrol etmek çok önemli.sen düzgün gidersin ama karşından gelen bir anlık dalgınlıkla senin şeridine geçer ve facia olur.Tehlikeleri önceden kestirebilmek ve ona göre hızı azaltıp tedbir almak hayati önem taşıyor.mesela tırmanma şeritlerinde yokuş tırmanan adam yol benim diye dalıyor şeride.ama kuralları hiçe sayan ve inişte olduğu halde bu şeride giren biri olabileceğini hesaba katmıyor ve Allah korusun kafa kafaya çarpışmalar meydana geliyor.bu nedenle Ülkemizde şoförlük yapmak kendini sorumsuz şoförlerden korumaktır diyebilirim.Sürekli kayseri kırşehir samsun arası gidip gelen birisi olarak naçizane tecrübelerimden kesitler sunmaya çalıştım.kazasız belasız sürüşler tüm arkadaşlara:good:
 
herşeyden öenmlisi gideceğin yolu iyi bilmelisin yoksa otobanda kaybolur gidersin konyaya gidiyorum diye tuzgölünü görürsün :)
 
Şehir içerisinde maksimum yapacağın hız 120 bilemedin 140 olsun o da çok kısa süreliğinedir. Bi süre sonra ya önüne ışık çıkar ya da trafik sıkışır frene basarsın. O yüzden ortalama hızın çok düşük olacaktır. Dolayısı ile yapacağın kazanın da ölümlü ya da yaralanmalı olma ihtimali düşüktür.
Ancak uzun yolda saatlerce 100 km nin üzerinde gideceksin ve yapacağın en ufak bir hata ciddi bir kazaya sebebiyet verir. Benim sana en önemli tavsiyem şu olacaktır.
Yapabilirmiyim ve yapamam aynı anlama gelir. Yani yapma. Bu soruyu kendine sorduğun anda bu söylediğimi aklına getir ve yapma.
Bir arkadaşımla yeni aldığı arabasıyla çanakkaleye gitmiştik ve dönüşte o kullandı. Yolda bana "Abi arabanın gaz pedalında bi sorun var herhalde çok sertleşmiş" dedi. Ayakları yorulmuş sürekli pedala basmaktan farkında değil.
İki kez kırmızıyı geç farketti ve ani fren yaptı göremiyormusun dedim. Yoo görüyorum ama geç farkettim dedi. Algıları zayıflamış ama farkında değil.
Bu arada ben tırsarak oturuyorum ama belli etmiyorum bi gözüm açık tilki uykusundayım. Arabadan indiğinde her yerim ağrıyor dedi. Ne kadar yorulduğunun kendisi de farkına varmamış arabadan inince anladı.
Tabi herkes aynı olacak die bi kaide yok ama bi örnek vermek istedim. İnsan uzun yola çıkmadan kendisini tanıyamıyor ve yorulduğunun farkına varmıyor.
 
Geri
Üst