benzer bir durum benim omega v6 da meydana geldi.tıpatıp seninkiyle aynı. şanzıman indi. açıldığında inanılmaz bir yanık kokusu vardı. daha önce şanzımanın kartelini söktürüp yağ kaçaklarını onarmak amacıyla bakıma aldırdım. her kim yaptıysa karteli takmadan önce beynin somunlarından birini gevşetmiş. bu yüzden de aradaki ince conta yağ kaçırmış.
tabi pompa yağı basınca beynin içindeki bilyalar basınç durumuna göre yerinden çıkıyor ve yukarıya yağ veriyor balatalara yani. yağ bu somun yüznden yeterli basıncı oluşturamayınca da yukarı gitmesi gereken yağ gitmediğinden benim balatalar ve selenoidler kavruldu.
önce bir çıkma şanzıman aldık. o da bozuk çıktı. arkasından benim şanzımanı revize ettirmek istedim. tamir takımları geldi suriyeden. değişti parçalar şanzıman toplandı. bu sefer de selenoidlerin de kavrulmuş olduğu meydana çıktı. geri vites 2 ve 3 var 1-4 yok arabada.
benim ustam iyi bir mercedes otomatikçisi. ama en sonunda selenoidler de bozuk çıkınca ben şehit düştüm abi dedi. bunların her birisi 80 euro dedi. bunu da değiştirirsek maliyet iki katına çıkacak altı tane var dedi. ve suriyeden başka bir şanzıman getirmeyi önerdi. maliyeti 1300 lira.
ok dedik. oradan parça getiren birisi varmış
adam gitti 3 tane buldu. üçünün de altı açıldı bakıldı benimkindeki gibi bir koku.
en son bir tane çalışan aracın şanzımanı bulundu. denendi. şıkır şıkır çalışıyor dendi. ondan söküldü buraya doğru geliyor. cuma gece gelecekti kapıda sorun olmuş orda kalmışlar. sözde p.tesi gelecek. gelebilirse şayet anlıycaz ne olacağını. araç 35 gündür bu yüzden yatıyor kiliste. ha bu arada ben madem şanzıman iniyor. bari motor da insin bakımı yapılsın dedim. o da biraz zaman almadı değil. şayet şanzıman efendi türkiyeye teşrif ederlerse göreceğiz sonucu. bu arada istanbulda bir firmada çıkma şanzıman buldum. eskisini alıyorlar yenisini 1000 liraya veriyorlar. ancak ne derece sağlıklı verdikleri onu bilemiyorum. umarım sen benim kadar uğraşmazsın. bir v6 hastalığı yüzünden 35 gündür çile çekiyoruz du bakalım nolcak.