Vectra B X20XEV Turbo Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagatay87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Konu amacı dışına çıkmadan devam etsin arkadaşlar.
Ortada yapılan bir proje var tejrübe ve emek var.
Herkesin imkan fırsat bulup yaptığı çalışmalar da değil.
Konu foruma bilği paylaşımı olsun diye açıldı, Saygı duyup fikir yürütmek yerine konuyu baltalamak için mesaj yazmanın anlamı yok.
Sonuçlar da burada paylaşılacak zaten .
 
blok en basit iş çağatay. Blok dediğin döküm bir parça. Hepsinin kalitesi aşağı yukarı aynı falan filan. Bloka neden takıldın anlamadım. Ne kadar honlayacan ki, sağlamlık arıyorsun? Çakarsın datron gömlek, blok olmasa da olur. Blok çatlatırsan, sorun %99 bloktan değildir, biliyorsun. Bloktaki kanallar hoşuna gittiyse, bence tasarımı hatalı diyemesem de güncel değil, özellikle soğutma. Blokun nesi güzel bilemedim.

Bence yanlış düşünüyorsun, diğer saydıklarım para tutan, emek isteyen sorunlar.

x20xev, z20let vs. saydığımız motorlar Gm in 2. nesil motorudur. Base blok yok aslen, Opel de işler generasyon, generasyon ilerliyor. Dediğin blok 1994 yılında çıktı.Detaylı bilgi: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine

Yazılımı ne ile süreceksin? Beyin ne düşünüyorsun? Haritayı nerede yapacaksın?

perfect power piggy back mi kullansam orjinal beyinle,yoksa z20let me 1.5.5 e map to maf converter mi kullansam,yoksa mbe 992 mi?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:16 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:04 ----------

Bu konu bu şekilde beni sorgulama şekline dönecekse arkadaşlar,kapatın konuyu.
Ben bu işi öğrenmek için burda değilim.Ben sevdiğim araba üzerine yapacağımız işlemleri gösterecek,çıkan sorunları nasıl aştığımızı ,neler kullandığımızı,olası bir x20xev dönüşümünde neler le karşılaşılacağını bir parça tarif edip,yapacak arkadaşlara neye bulaştıklarını,neler gerekebileceğini anlatmaya çalışmak.Ah be arabamı çok seviyorum ama keşke turbo olsaydı diyen insnalara bir nacizhane rehber hazılamak için burdayım.
Bugün daha 800+ evo çıktı bizim garajımızdan,mühendislik fakültesini çorbadan kitaptan okumadım ben.2008 yılında yaptığımız proje aselsan tarafından geliştirilip kullanılıyor hala.

Diyorum ki zayıf şase noktalarını güçlendirip kule gergisi atıcaz.
olay dönüyor oluyor ki sadece kule gergisi ile sorunu çözecek.

Delikli disk gibi frenleme sistemlerini konu sadece motor konusu olduğu için yazmadım diyorum.
Sadece delikli disk le frenleme sorununu çözecek diyor.

Paşam oturmuş hesapla diyor.Başka bir isteğin varmı?
Senin keyfin olsun diye,ben hesaplama yayınlamak zorundamıyım?
Burkulma hesaplamalarını verdim.İşine geliyorsa kalkarsın,hangi malzeme kullanılmış.Denklemdeki sabitler değişkenler neler bakarsın.Hesaplarsın.
Ben senin keyfin olsun diye birşey hesaplamak zorunda değilim.
Ben Tofaş ustası olmaktan gocunmam arkadaşım,hayatımda hiç tofaş a dokunmadım ama,dokunsam da gocunmam.

Eğer yapılanı izliyecekseniz,buyrun izleyin.Ben sizden fikir istemedim.
Neyi nasıl yaparız hiç demedim.
Nacizhane fikirleriniz size kalsın.

Tekrar söylüyorum o şanzuman kırılmış umrumda değil,zaten f20 aldım.F20 demi kırıldı , alırım bir dogbox çözerim.
Aem kullandım sorun mu oldu,dönerim mbe ye.Maf sensörü laga mı düşüyor.Çeviririm Map a.
Canım orjinal mi kullanmak istedi,maf sensörüne boyut ayarı çeker tam değer alır kullanırım.
oda olmadı megasquirt takarım launch kontrol koyarım.
Bunlar olmıyacak şeyler değil,yapmadığımız şeyler hiç değil.

Yazılımı me ye kess le atarım,tricore kullanırsam adaptörü var,orjinal beynini söker okurum.
Mbe in zaten aparatı var.

Dosyayı ister ecm ile ister winols ile yaparım.
Oda mı olmadı mbe ile live ayar veririm , bide wideband taktım mı mis çiçek olur.

Ben burda 2 kuruşluk bir rehber hazırlıyalım dedik,çileden çıktık.

Konuyu kapatabilirsiniz arkadaşlar.
Bu iş rehberden çok,iş öğretme çabasına döndü.
 
motor işini hallettikten sonra bir fren sistemi alıp takması ne kadar sürecek ki max. 2 saat(esktra iş yapılmayacaksa) hem bu kadar bilgisi olan adam tabikide fren sistemsiz şasi desteksiz olmayacağını bilecektir trde yapacak arkadaşlarda mutlaka vardır yada acaba yapsam mı diyip burada bilgili birini bulamayıp yapamayan ve güzel saitlenecek bir konu olacak lütfen bence tartışma uzamasın sonuçta araç onun para onun emek onun zaman onun şanzıman kırılsa gider daha güçlüsünü takar zevk için yapılacaksa durumda müsaitse kırılması kırılmaması bence çokta önemli değil
 
Yaptığın iş custom olacak, zlet kopyalamayacağına göre(Kopya yapacaksan swaplerdin zaten) Default ecu kullanmazsan sanırsam. Aem gibi piggyback ile özgür olamayacağını biliyorsun zaten.(fic ile çalıştıranlar var ama avans çözememişlerdi, son durumu bilmiyorum) Ayrıca bununla sürekli sök tak eprom uğraşacaksın? Haltech veya x marka standalone çaksan hardness işini çözersin zaten. Throotle body mi düşünürsün yada başka bişi, herşey sana kalmış olur?

megasquirt öneririm şahsen. Hoş hepsini inceleyip, araştırıp, test edemedim ama megasquirt denemiştik. Ama halen ne mantıkla giriştiğini çözemedim. Gel vazgeç Astra G Turbo modlayalım? Çok kaynak, parça, iyi sonuç var. 500hp ye uygun maliyetle ile ulaşılabilinir düşüncesindeyim.
 
Yaptığın iş custom olacak, zlet kopyalamayacağına göre(Kopya yapacaksan swaplerdin zaten) Default ecu kullanmazsan sanırsam. Aem gibi piggyback ile özgür olamayacağını biliyorsun zaten.(fic ile çalıştıranlar var ama avans çözememişlerdi, son durumu bilmiyorum) Ayrıca bununla sürekli sök tak eprom uğraşacaksın? Haltech veya x marka standalone çaksan hardness işini çözersin zaten. Throotle body mi düşünürsün yada başka bişi, herşey sana kalmış olur?

megasquirt öneririm şahsen. Hoş hepsini inceleyip, araştırıp, test edemedim ama megasquirt denemiştik.

megasquirt en amatör standalon dur.wideband la orjinal ecu ile her şekil çalıştırırım.Sökme takmak dert değil,45 dk bir tepe aparatı yapar içeriye port veririm.Edc16 ya output bdm verdikten sonra 29f yada 28f serisi oyuncak olur.
Zaten eprom la hiç bir işim yok niye sökeyim niye takayım?
Bütün bilgi flash da,dediğim gibi oda bir aparata bakar.

Sizin throttle body uygulaması bizde tapper olarak geçiyor
Eğer aynı şeyi kastediyorsak
örnek bir linki burdadır
http://www.sbdev.co.uk/Tapers_Over_MT.htm
tapper uygulaması günlük kullanımda çok mantıksız olur.
Onun yerine 8 enjektör takar beslerim.overdrive da 8 i dailydrive da 4 çalışır.Variable map veririm,aynen evo da verdiğimi gibi şehir içi mantıklı,yüklendiğimde sapık olur.
Bu arada Aem piggyback değildir,ewet aem in de piggy back i var ama standalone ları da var.Resimde gördüğün piggyback perfectpower smt serisidir.

O araba ile özel bir bağım var,2 ay önce ingiltereden insignia vxr almak la almamak arasındaydım.Şu an vazgeçtim,önce bu modlanacak.
Daha sonra vxr 4x4 getireceğim ingiltereden.
 
Son düzenleme:
megasquirt en amatör standalon dur.wideband la orjinal ecu ile her şekil çalıştırırım.Sökme takmak dert değil,45 dk bir tepe aparatı yapar içeriye port veririm.Edc16 ya output bdm verdikten sonra 29f yada 28f serisi oyuncak olur.
Zaten eprom la hiç bir işim yok niye sökeyim niye takayım?
Bütün bilgi flash da,dediğim gibi oda bir aparata bakar.

Sizin throttle body uygulaması bizde tapper olarak geçiyor
Eğer aynı şeyi kastediyorsak
örnek bir linki burdadır
http://www.sbdev.co.uk/Tapers_Over_MT.htm
tapper uygulaması günlük kullanımda çok mantıksız olur.
Onun yerine 8 enjektör takar beslerim.overdrive da 8 i dailydrive da 4 çalışır.Variable map veririm,aynen evo da verdiğimi gibi şehir içi mantıklı,yüklendiğimde sapık olur.
Bu arada Aem piggyback değildir,ewet aem in de piggy back i var ama standalone ları da var.Resimde gördüğün piggyback perfectpower smt serisidir.

bdm verebilmen için, ecuya enerji verirken ki konnektördeki soket ile, araçtan enerji aldığı soket aynı mı? Ayrıca köprü de yapman gerek. İçten ayakları da yapsan dediğin gibi, soket tarafına da devre, roleli bişi yapmalısın, elektronik ne ise. Bence pek güvenli durmuyor çözümün.

Aynen raper ile aynı. Ama asıl amaç beslemekten önce, aracın daha kolay hava alması, zaten silindir hacmi belli, sadece havayı emerken motorun harcardığı kuvveti azaltmadır. Tek enjektör ile işetmen yeterli.

megasquirt amatör derken benim açımdan kullanımı ve yetenekleri çok yeterli idi, çokta kolaydı. Sana yetersiz ise daha gelişmiş bişi bakabilirsin tabi.
 
bdm verebilmen için, ecuya enerji verirken ki konnektördeki soket ile, araçtan enerji aldığı soket aynı mı? Ayrıca köprü de yapman gerek. İçten ayakları da yapsan dediğin gibi, soket tarafına da devre, roleli bişi yapmalısın, elektronik ne ise. Bence pek güvenli durmuyor çözümün.

Aynen raper ile aynı. Ama asıl amaç beslemekten önce, aracın daha kolay hava alması, zaten silindir hacmi belli, sadece havayı emerken motorun harcardığı kuvveti azaltmadır. Tek enjektör ile işetmen yeterli.

Kutup başını sökersin,sonra bdm den istediğin gibi ver garanti olsun diyorsan.Beyin voltaj girişlerini diyotla hiç bir sıkıntı yaşamazsın.Neden güvenli olmasın?Hesap ortada,mantık ortada.Pinler lehimli ise,voltaj giriş çıkışlarından sızıntı yoksa hangi sebeple güvensiz olsun?Standalonlardaki sistem bundan çokmu farklı?Ortak şase mantığı ile çalışır hiç bir farkı yok.
Çok fark ararsan double flash kullanır biri zarar görürse ötekisi girer devreye.
74hc serisi ile orjinal beyni bile pararlel flash düzeneği kullanır çalıştırırsın.
Atmosferik makinalar havayı çekerken turbolarda hava zaten basınçlı gelir,marifet gelen havayı soğutmakta.Oksijenin çözünürlüğü sıcaklık ise ters orantılı ise içeriye oksijeni soğuk sokmak daha fazla oksijen sokmaktan daha önemlidir.
4 zamanlı motorların çalışma mantığı termodinamikte carnout engine temasında öğretilmişti bize.Ateşleme anı izobarik bir işlemdir burda ortaya çıkan enerjinin hesabı şu şekilde yapılır.

ΔU = Qp ± w

Qp sabit basınçta alınıp verilen ısı enerjisi,
w ise sistemin yaptığı ya da sistem üzerine yapılan iştir.
Isını enerjisi denklemde bir değişken olduğuna göre,yanma ısısı belli olduğuna göre içeriye ne kadar soğuk hava girerse yapılan iş o kadar büyür.
Ben en azından böyle biliyorum.
 
Son düzenleme:
Ek: Bosh Edc dediğin gibi wideband görüyor mu? Haberleşmeme sorunu var mı, teyit edebilirsin. Ha ben widebandı takar içerden monitör ile kendim gözlerim afr mi dersen en güzeli. edc beyin ile iletişime geçirme olayını anlamadım.
 
Ek: Bosh Edc dediğin gibi wideband görüyor mu? Haberleşmeme sorunu var mı, teyit edebilirsin. Ha ben widebandı takar içerden monitör ile kendim gözlerim afr mi dersen en güzeli. edc beyin ile iletişime geçirme olayını anlamadım.

anlamadığın yeri alıntı yapabilirsen daha rahat açıklayabilirim.Çok fazla yazı var,4 tane beyin bitirdim kafam çorba
 
neden ilerlemiyoruz anlasiliyor herkes kendi imkanlari dogrultusunda bi is yapmaya calisiyor ama bizim insanimiz ancak kostek oluyor

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:07 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 02:04 ----------

bilgisini yokladiginiz adami bi arastirin bence
 
Geri
Üst