Bosch car servise bıraktım araci, onlar makineye bağlayıp kontrollerini sağladı, aküyü degistirmem gerektiğini söyledi, aküyü değiştirip bilgisayar kucagimizda 2 saate yakın dolandik, tek tek değerleri not etti, ustanın dediği aynen şu, araba saat gibi oldu, yalnız az deparli kullan bir müddet, hep şehir içinde kullanılmış dedi. İki gundur araçta hiçbirşey yok, çalışması bile değişti, tuhaf ama bir akü değişimiyle hiç bir hata kalmadi. Yalnız o an sormak aklıma gelmedi neden deparli kullanmam gerekli bir müddet diye
alternatör, konjektör v.s eletkrikle ilgili her konuda sıkıntı çıkarıyor akü arızası. Devirli kullanma önerisi partikül filtresinin temizlenmesi ile ilgili olabilir ancak partikül filtresi rölantide de temizlenebiliyor, filtre temizlendiğinde ters basınç düşüyor beygir üretimi artıyor ama alt devirlerdeki boşluk ortaya çıkıyor. Yıllanmış 1.9CDTI motorların alt devirleri biraz daha iyidir, hem katalizör hem DPF hafiften tıkalıdır, aracı zorlayınca harika gitmez ama alt devirler iyidir, tercih meselesidir bosch'un tavsiyesi. sevindim akü ile çözülmesine