vectra c özellikler

evet direksiyon kumandalarım opelin şuanda kullandığı tekerlek gibi olandan :) zaten vectra c mahkeme ile makyaj yemişti sanırsam :) o yüzden makyaklı kasa donanımı var galiba...
 
esp hiçbirinde yok benim bildiği kadarıyla,
elegance ile comfort donanım farkı forumu araştırırsan defalarca konuşulmuştu,

2.0 lardan ben cok almayı düşündüm turbo 175hp, şuanda 10 tane satılık ilanı var, araçlar güzel ama yedek parça ve destek konusunda kendime güvenemedim, 2 defa 2004 cofort aldım.

2004 ile 2005 comfort elegancelar ikiside birbirinden cok farklı özellikler değişik.

araştırın biraz forumlarda derinlerde :)
 
benim vectra da esp vardı :) hatta bunun her defa konusu açıldığında kadranımın üstündeki esp ışığının fotosunu koyuyordum :) şöyle bir şey kontağı çevirdiğinizde ilk ışıklar yandığında yanıyorsa o araçda esp vardır

40731019.jpg
 
esp gerek yok aslında vectra c'de ben daha savurtamadım hatta bursadan bandırmaya giderken yolda bir kavşak var resmen etrafından dolanıyorsunuz hızım baya yüksekti etrafından bi dolandık allaha çok şükür en ufak kayma eğiliminde bulunmadı araç :) o yüzden pek gereksinim hissetmiyorum esp'yi ama donanım donanımdır...:)
 
esp gerek yok aslında vectra c'de ben daha savurtamadım hatta bursadan bandırmaya giderken yolda bir kavşak var resmen etrafından dolanıyorsunuz hızım baya yüksekti etrafından bi dolandık allaha çok şükür en ufak kayma eğiliminde bulunmadı araç :) o yüzden pek gereksinim hissetmiyorum esp'yi ama donanım donanımdır...:)

senin aracın 2006 donanım olduğu için seninkindede esp olması lazım..
ayrıca esp son anda devreye giren bir şey değildir esp zaten devamlı abs ile beraber çalışır yani her daim devrededir sen o virajlara girdiğindede devrededir belki savurmama nedenide odur.. ama vectra oturaklı araç dediğin doğru kolay kolay savrulmaz..
 
yok abi kontağı açınca lamba yanmıyor :) belkide makyajın bir getiriside olabilir esp... araca bakmaya gittiğim gün ilk baktığım şeyler abs lambası airbag lambas ve esp ama ilk 2 var esp yok :)
 
TRW yapımı ABS her Vectra-C'de standart ekipmandır.
Bu sistemin yeniliği ek özellileridir:
• Viraj Fren Kontrolü (CBC)
• Electronik Fren Gücü dağıtımı
(EBD)
ABS sisteminde bulunan CBC sistemi, limitlerdeki viraj dönüş durumlarında bir veya daha fazla tekerlekte hesaplanmış değişken fren basınçlarının oluşturulmasını sağlayarak sürücünün desteklenmesini sağlar.

1. CBC fren basıncını düşürür
2. CBC fren basıncını yükseltir
3. Savrulma momenti doğrulanır
4. Kritik savrulma momenti
5. CBC yanal güçleri arttırır
23810462.jpg


CBC, ABS ile aynı sistem parçalarını kullanır ve temel olarak geliştirilmiş bir program paketi tekerlek hızlarının ayrıca analiz edilmesini sağlar. Bu analize bağlı olarak fren basınç değişimleri gerçekleştirilir. Bu fren başınç değişimleri, ESP de gerçekleştirilen basınç değişimlerine çok benzer ESP sistemindeki basınç değişimleriyle arasındaki büyük fark ise ESP her sürüş koşulunda devrededir fakat CBC (ABS) sadece viraj dönme sırasında frenleme yapılırsa devreye girer. CBC, değişken şartlarda kısmi fren durumlarında da devreye girer. Bu viraj dönüşü sırasında ön tekerlek sensör sinyallerinin asimetrik
olarak değişmesiyle anlaşılan limitteki durumlarda gerçekleşir. Böyle bir durumda arka aks,
Elektronic Fren gücü dağılımı ile stabil bir duruma getirilir. Aynı zamanda ön aks üzerine asimetrik kuvvetler uygulanarak savrulma momenti düşürülür, böylece aracın kontrolünü sürücüye tekrar kazandırılır.

47947476.jpg


Olağan sürüş durumlarında sürücüyü destekleyen CBC'nin faydaları nelerdir:
• Otoban çıkışlarında yaşanan yüksek hızda viraj dönülmesi durumlarında, CBC kısmi frenleme ve ABS'nin devreye girmesiyle aracın stabil hale getirilmesini sağlar.
• Frenleme sırasında cisimlerden uzaklaşırken, CBC aracın stabilitesini ve direksiyon
hakimiyetini güçlendirir.
• Kaygan bir zeminde viraj dönerken, CBC araç stabilitesini korur.
 
yani esp'nin yaptığı görevi vectra c'de cbc denilen şeymi yapıyor ?
 
Testini gerçekleştirdiğimiz Vecra 1.6'nın motor kaputununaltında fazlasıyla tanıdık bir motor görev yapıyor.Astra ailesinin tüm üyelerinde karşımıza çıkan 1.598cc hacmindeki benzinli motor, 6000 d/d'de 100 HP güç,3600 d/d'de ise 150 Nm tork üretiyor. Tüm Ecotec motorlardaolduğu gibi 2.500 d/d'den sonra sakin karakterini terkeden motor ne yazık ki ağırlığı 1200 kg'yi aşan aracıhareket ettirmekte zorlanıyor. Yaptığımız performanstestlerinde Opel Vectra 1.6 ile 0'dan 100 km/s hızaancak 13 saniyede ulaşabildik. Ecotec motor yakıt tüketimikonusunda ise cimri karakteriyle yüzümüzü güldürdü.Testimiz süresince 100 km'de ortalama 7.5 litre kurşunsuzbenzin tüketen Vectra'nın 61 litrelik deposu ile 813km'lik bir menzile ulaşabilirsiniz.Genişbir tüketici portföyüne hitap ediyor
Test aracımız 1.6 litrelik motoruyla performanstan çokkonfor ve ekonomi amaçlayanların tercih edebileceğibir otomobil. Türk tüketicisinin kendisine gösterdiğiilgi nedeniyle Vectra'nın bir süre daha dikkatli gözleriüzerine çekeceği görünüyor.
Vectra, başarılı süspansiyon sistemi ve elektronik sistemleryardımı ile yere sağlam basıyor. Ayrıca Elegance donanımpaketinde standart olarak sunulan ESP sistemi, sertvirajlar dahi sürücünün sadece kısa bir heyecan yaşamasınaolanak tanıyor. Dizginleri eline alan sistem, hissizkaraktere sahip direksiyona rağmen aracı izine döndürüyor.
Otomobilin iç mekanında ergonomik bir kusur bulunmuyor.Fakat bir kez daha bilgi ekranına yönelik şikayetlerimizisizlere ileteceğiz.
100 km/s hızla giderken yapılan ani frenle 40 metrededurmamız ise bizleri şaşırttı. Bu mesafe güvenlik sınırlarıiçerisinde fakat rakiplerine nazaran oldukça uzun.
 
frenlere katılmıyorum :D arka koltuktaki babamı ön koltuğa kafasını çarptırdım zamp gibi yapıştı araba yola :D
 
Geri
Üst