vectra c yardım

km si düşüktür,birinci el olabilir...bakımlarını zamanında yaptırmıştır.Bir de en ful versiyon olabilir..Sunrof+deri koltuk+koltuk ısıtma+trip vites ...Ama vergisini ve volkan abinin dediği gibi şanzuman ve motor masraflarını düşünmelisin...Bana arabayı alacağın zaman haber ver sana araba alırken püf noktalar neler dikkat etmen gereken şeyler neler söyleyeceğim.Ayrıca elegance olması şart değil mesela volkan abinin comfort ama araç cosmo+elegance+design edition+cdx :D:D:D profilinden albümüne bir göz at...;)



anlat abi ver şu püf noktalarını :D burdan çıkan sonuca göre alcam hemen arabayı şu an aynı anda 1.6 elegance arıyorum zaten sen dedin diye
 
anlat abi ver şu püf noktalarını :D burdan çıkan sonuca göre alcam hemen arabayı şu an aynı anda 1.6 elegance arıyorum zaten sen dedin diye


Arabayı almaya giderken mutlaka gündüz git ve pek şık giyinmemeye özen göster.Çünkü burdan pazarlık şansın olacak :D .Bir d anlaştığınız zamandan 10 dk önce git ki aracı hazırlarken neler yaptıklarını görme şansın olsun.
*Satıcıya istediğin soruyu sorabilirsin.Ancak damardan sorular sor ki o zaman hem senin bilgili olduğunu düşünsün hem de kıvırma payı olmadan araba hakkında herşeyi açık açık söylesin.
*İlk önce araba eğer temiz ise etrafını dikkatlice incele..Alt kısmına da bakabildiğin kadar incelemeye çalış.Sonra aracın şase numarası ile ruhsattaki numarayı karşılaştır.Eğer farklıysa çalıntı olabilir.Kapıların kaputların ve camların etrafındaki boşlukların simetrik ve düzgün olmasına dikkat et.Sonra motor bölümünde boyanmış,değiştirilmiş ya da yeni bağlantısı yapılmış onarımları görmeye çalış
*Aracı 20-50 km hızda duvar boyunca sür.Camın açık olsun ve duvardan yansıyan motor sesini dinle.Eğer anormal sesler geliyorsa motor aksamında sorun olabilir.Sonra 2-3 dk rolantide çalıştır eğer stop etme durumu yaşıyorsa,egzoz gazı sürekli renkli gaz çıkarıyorsa yine aracın motor aksamında sorun vardır...Aklıma geldikçe burdan paylaşacağım :D
 
Ders 2 :d

*Aracın köşelerine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalış ve bırak sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
*Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
*Otomobile dışardan bak düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun olabilir...
*Yağ çucuğunun ucundaki yağı parmaklarının arasında ezip,eline metal parçaları gelip gelmediğini hissetmeye görmeye çalış.Eğr varsa motor gidiktir :D
*Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol et Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi vardır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.Motoru çalıştırdığında duman çıkması normal.Çünkü motor çalışmaya başladığında bir miktar su ve su buharı oluşuyor.
*Tek seferde 180 derece dönebileceğin bir yerde aracı döndür.Eğer aracı döndürürken tıkırtılar sallantılar sürtünmeler falan geliyorsa akslarla ilgili sorunlar olabilir.
*Bir de düz bir hatta giderken direksiyonu kontrollü bırak.Eğer araç sağa sola kayma yapıyorsa ya da direksiyon titriyorsa ya da dönme zorluğu çekiyorsan yine rotlarda balanslarda sorunlar olabilir.
*Aracın donanımlarını kontrol et.CD çalar çalışıyor mu sunrof u çalışıyor mu işte arka perde çalışıyor mu donanımına bağlı olarak tabi...Bunları yaparsan hem satıcı senin ilgili biri olduğunu görecek hem de aracın bazı masraflarını da görmüş olacaksın...Rstgele :D
 
ne oldu üstadım niye dalga geçtin elegance degilsede full diye biliyorum ben ondan yazdım elegance diye dalga geçme gözün seviyim bildigimizmi var arabayı


Bu arada Ferhat abi seninle dalga geçmemiş...Demek istediği genelde 2.2 ler elegance oluyor da.O yüzden...Bir de rahim kardeşim tamma pek fazla bilgin yok ama satıcını karşısında da böyle bilmediğini belli edersen afedersin ama adam altından girer üstünden çıkar.25 lira az para değil.Dikkatli ve uyanık olmaya çalış... ;)
 
kapı kollarına bak direksiyon ve vites topuzu derisine bak özellikle buralar 70000-80000km de yıpranmaya çizilmeler ve parlamalar oluyor. çoksa fazla km yapmıştır. boyasına bak solgunsa belliki yıpramış özensiz kullanılmıştır. mümkünse sunrooflu bak. ben sonradan çok pişman oldum
 
kapı kollarına bak direksiyon ve vites topuzu derisine bak özellikle buralar 70000-80000km de yıpranmaya çizilmeler ve parlamalar oluyor. çoksa fazla km yapmıştır. boyasına bak solgunsa belliki yıpramış özensiz kullanılmıştır. mümkünse sunrooflu bak. ben sonradan çok pişman oldum

benim vites topuzunda aşınmalar fazlasıyla başladı ama araç 18binde daha bunlar bazen yanıltıcı olmazmı yoksa bndemi bi sorun var
 
kapı kollarına bak direksiyon ve vites topuzu derisine bak özellikle buralar 70000-80000km de yıpranmaya çizilmeler ve parlamalar oluyor. çoksa fazla km yapmıştır. boyasına bak solgunsa belliki yıpramış özensiz kullanılmıştır. mümkünse sunrooflu bak. ben sonradan çok pişman oldum

Hocam bu kapı içi kollarında ki çizikler için yapabileceğimiz birşeyler var mı acaba?
 
Öncelikle, konu başında yazılan bazı beygir güçleri yanlış girilmiş. Benzinli 2.2'ler 147 hp, dizel 2.2 dti'ler ise 125 hp'dir. Bu yanlışı düzelttikten sonra:

2.2 den uzak durun özellikle otomatik şanzımanlıdan motor olarak aralarında en problem çıkartma ihtimali yüksek olan versiyondur

Neden bu kanıya varıldı, ben ilk defa böyle bir şey duydum, ki birebir aynı arabayı kullanmaktayım. Çok şükür gayet memnunum ve kötü hiç bir şey yaşatmadı bana. Vergi dezavantajı olmasa benim tüm vectra c almayı düşünenlere 1.9 cdti'den sonra önereceğim ikinci motordur. 2.0 turboların aksine, bu motor tamamen atmosferik oldugundan onlara göre daha da risksiz bir motordur. Kaldı ki 4-5 yıl önce bir yabancı dergide, 2.2 motorun kendini ispatladıgı ve cok sevildigi yazıyordu. Acaba bahsi geçen motor 2.2 dizel mi?
 
Öncelikle, konu başında yazılan bazı beygir güçleri yanlış girilmiş. Benzinli 2.2'ler 147 hp, dizel 2.2 dti'ler ise 125 hp'dir. Bu yanlışı düzelttikten sonra:



Neden bu kanıya varıldı, ben ilk defa böyle bir şey duydum, ki birebir aynı arabayı kullanmaktayım. Çok şükür gayet memnunum ve kötü hiç bir şey yaşatmadı bana. Vergi dezavantajı olmasa benim tüm vectra c almayı düşünenlere 1.9 cdti'den sonra önereceğim ikinci motordur. 2.0 turboların aksine, bu motor tamamen atmosferik oldugundan onlara göre daha da risksiz bir motordur. Kaldı ki 4-5 yıl önce bir yabancı dergide, 2.2 motorun kendini ispatladıgı ve cok sevildigi yazıyordu. Acaba bahsi geçen motor 2.2 dizel mi?
evet bahsi geçen motor 2.2 dizel şu zincirli felan muhabeti olmuştu.
 
Geri
Üst