vectra triger koparttı çok acil yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gokhancay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar arabayı verdiğim arkadaşımdan bugün haber geldi 7 tane sübap allah rahmet eylesin tabiki gergi rulmanının arızalanıp aşırı ısınıp kayışı kopartmasından ileri gelmiş. kesinlikle kayışı değiştirirken gergi rulmanını da değiştirmek gerekiyor anlaşılan sonuç olarak 16 valve opel vectra da subapları büküyormuş. yardımlarınız için hepinize teşekkürler.
 
96 vectralar için kronik sorun derlerdi zaten onno ustada 96-99 arası üretilen opellerin triger kayışı ve gergi rulmanlarında kronik sorunlar olduğunu yazmıştı dergide, doğruluk payı vardır sanırım, en güzeli arabanın triger kayışını 60000 de bir değiştirmek çok performanslı ve çılgın bir kullanıcı iseniz sanırım 45000 km de hatta daha önce bile değişebiliyor bu kayış. Özellikle vectra için 136 HP gücü bu triger kaldıramıyor diyorlardı,
En iyisi gerekli bakımı ve kontrolleri zamanında yaptırmak ve arabayı hor kullanmamak, eğer bu triger 60000 kmde değişmiş ama 2. 60000 dolmadan kopmuşsa bence büyük oranda sürücü hatasından veya işin ehli olmayan bir ustadan...
 
bak dedıgım gıbı tofaş turu bırseymıs..tabıkı ya 16 sıbop cıft eksantırık bukuor abı gecen hafta saydım vallaha 15 tane sıbop ız yapmıs pıstonun kafaya...bırde bırsey anlatım dogan slx mesela müşterı dukkana geldı ıcerıye gırdı az öne gıt abı derken araba kut stop ettı marsa bastı ben sesınden bıldım hemen dur dedım. baktıkkı kayıs kopmus hemen degıstırdım hıcbırsey yoktu cok guzel calısıyordu ama sıbobun bırısı hafıfce kafadan bukuktu ısınca sesı degıstı ben anlayabılıyordm sesınden ama usta olmayan kolay kolay anlayamaz.

Peki ustam biz bu trigerin değişim değişmediğini bilmiyorsak sizin gibi değerli ustalarımız anlayabilirmi değişip değişmediğini yada değişme zamanının gelip gelmediğini ,ben bir kaç ustaya sordum sanki biliyorlarda net bir cevap istemiyorlarmış gibi geldi
 
arkadasım triger de bı skıntı warsa daha oncede yazdıgım ii bi usta sesinden motor calısma seklınden egsoz dan anlar....
 
Peki ustam biz bu trigerin değişim değişmediğini bilmiyorsak sizin gibi değerli ustalarımız anlayabilirmi değişip değişmediğini yada değişme zamanının gelip gelmediğini ,ben bir kaç ustaya sordum sanki biliyorlarda net bir cevap istemiyorlarmış gibi geldi
öncelıkle trıger kayısından bılyalardan felan anlayabılırız ama onca ısı yapmısken söker atar yenısını takarız cunkı hem senı hemde kendımı rıske atamam öyle degılmı?? ben ıdare ede rdesem ama sans buya kpuverdı ne olcak? bakmak ıcın sökmusken degısıverırız olur bıter
 
öncelıkle trıger kayısından bılyalardan felan anlayabılırız ama onca ısı yapmısken söker atar yenısını takarız cunkı hem senı hemde kendımı rıske atamam öyle degılmı?? ben ıdare ede rdesem ama sans buya kpuverdı ne olcak? bakmak ıcın sökmusken degısıverırız olur bıter
aynen katılıyorum....
bende 97 astra gsi war 130ytl komple set gm damgalı almıstım
 
birde ben yazayımm cevap 16 valf araç triger kayışı koparırsa eer siboplar eğilir ve ben direkt olark kapak söküyorumm kayış takıpda denemek zaman alıyor çünki siboplar eğik durumda bu kayışşşşşşşşşşş çok önemliiiiii beylerrr zamanı geldiğinde değişmesi gerekirr ihmale gelmez.
 
saol ustam
ama bu araçlara bakım zamanını gösteren aletler gibi kayış ne zaman değişcek uyarıcı felan koysalar süper olcak valla:rolleyes: :D
 
uyarıcı sen olcan arkadasım ıste:D 60.000 bakımda bi triger 10.000 de bi yag hatfada bi su :D
 
Geri
Üst