Vectra Yakıt Sorusu (Fotoğraflı)

arkadaşlar bencede gürkan abinin değerler normal bende sakin bir kullanıcı olarak insanları inandıramadığım ve arabayı sakin kullanarak elde ettiğim bir değeri sizinle paylaşayım opel corsa c kasa cdti aracım ile günlük güzergahım olan evim ile şehir merkesi arasında hız sabitleyici kullanarak bir depo ile ( 45 litre mazot ) 880 km yapabiliyorum hemde bunu sürekli tekrarlıyorum.
 
Arkadaşlar yakıt hesapları yapılırken hep istisnalar gözümüzün önüne geliyor.Ben araç kullanıcısının yakıta en fazla % 10-15 etki edebileceğini sanıyorum.Sonuçta hepimiz aynı araçları kullanıyoruz,aynı servislerde bakım yaptırıyoruz,ben aracımla ş.içi 400krş.yakarken anı arçla arkadaş nasıl 200 ykr.akıyor inanılmaz.....Biz boş yere lpg ye geçmişiz.
 
Kısa mesafeler için otomobil kullanmak lüks
Yapılan bir test sonucunda 0 derece santigrad hava sıcaklığında 1.6 litrelik orta sınıf bir otomobil motoru marşa basıldığı andan itibaren 100 km'de 40 litreye eş bir tüketim değeri veriyor. Ancak 4 kilometre yol katedildikten sonra otomobilin motoru normal ısısına kavuşuyor ve tüketim normalleşiyor. Bu nedenle kısa mesafeler için otomobili kullanmak yerine yürümek daha sağlıklı ve ucuz oluyor.

Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.

ALINTIDIR
 
Bukadar tartışmadan sonra aklıma geldi. Eskiden motor tamiri zordu araçların çoğu yağ yakardı ya? bir arkadaş vardı aracını okadar över okadar överdiki yağ yakma sorunundan bahsederken aynen şöyle dedi." Ya benim araç öyle bir araçki yağ yakma şurda dursun bu canavar fazlalaştırıyor bile" :)
 
vectracılar için söylüyorum kalkışlarda biraz gaza az Basarsanız kendi deneyimim en az %15 iniz var tasarruf hele ki büyük şehirlerde yaşayanlar sizler için zor olsada ağırdan almak yinede denemeye değer.. Sivas'ta heryer uzun yol sayılır pek dur kalk olayı olmuyo nasılsa...
 
arkadaşlar bilgi ekranındaki eko yazısı nedir? bende böyle biryey mevcut değil_
 
peki benzin aldıktan sonra ortalama tüketim değerini sıfırladınızmı?birde öyle deneyin daha net sonuç çıkar ortaya
 
Geri
Üst