Vites değiştirmede sarsıntı

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar,

Son 6 aydır araba kullanmamıştım.Fakat öncesinde böyle bir sorunum yoktu.

1. viteste 2. vitese geçişte sorun olmayıp 2. ve sonraki viteslerde üste vites geçişlerinde ayağımı debriyajdan duraklama yapmadan çekmeme rağmen (bu arada aracın aynı hızda gidebilmesi için ayağım hafif gazda oluyor) aracı sarsıyorum.Yani hızda kısa ve ani değişiklikler oluyor,sürekli ve akışkan bir sürüş elde etmede zorlanıyorum.

Geçen hafta 1. viteste kalkışlardan sonra 2. vitese atarken ayağımı önce gazdan çekip sonra debriyaja basarak 2. ye geçtiğimde aracı sarsmadığımı farkettim.

Acaba havanın soğuk olması debriyaj davranışını değiştirip benim daha önceden edindiğim gaz-debriyaj hareketlerinde araçta sarsıntı olmasına sebep olabilir mi?

Ya da 6 ayda aracıma tekrar alışma sürecinde olduğum için acaba düzensiz gaz-debriyaj hareketimi yapıyorum.Arabayı sarsmadan vites geçişleri için doğrusu nedir?
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

bence araca alışmanız lazım biraz.bir süre kullanın.kuzenimin insigniasında böyle bir problem vardı.vitesleri daha hızlı atınca sorun halloldu.vites geçişlerinizi hızlandırıp dener misiniz bir de.eğer bu da olmuyorsa 3500 devirde vites atmayı deneyin onda da yapacak mı.ayrı ayrı 2 dediğimi de bir deneyin işe yarayabilir.
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

Biraz temel olacak ama ben şöyle yapıyorum.
1. vitesteki sarsıntı sorununu ayağımı tamamen gazdan çektikten sonra debriyaja basmak suretiyle çözdüm.

Fakat 2. vitese takıp debriyaj tam basılı iken hafif gaza basıp ayağımı yarım saniye içinde debriyajdan tamamen kaldırmama rağmen araçta bir silkelenme oluyor.Benim yaptığım yanlış mı?

2.vitesten itibaren ayağı debriyajdan tek harekette sürekli çekiyoruz.Peki bu arada gaza da biraz basıyoruz değil mi?
Sanırım ben gaza debriyajı bırakmadan hemen önce az ya da çok basıyorum, o yüzden silkelenme oluyor.
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

anladığım kadarıyla bahsettiğiniz hafif sarsıntı her araçta olağan bir durumdan ibaret . yani otomatik vitesli araçlarda bile vites değişiminde aracın hafif silkindiğini hissedebiliyorsak manuel vites aracın bunu yapması normal . fakat kafanızda soru işareti hiç kalmasın istiyorsanız bir yakınınızın manuel vitesli aracıyla bir tur atın bu şekilde herşey netleşicektir :)
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Biraz temel olacak ama ben şöyle yapıyorum.
1. vitesteki sarsıntı sorununu ayağımı tamamen gazdan çektikten sonra debriyaja basmak suretiyle çözdüm.

Fakat 2. vitese takıp debriyaj tam basılı iken hafif gaza basıp ayağımı yarım saniye içinde debriyajdan tamamen kaldırmama rağmen araçta bir silkelenme oluyor.Benim yaptığım yanlış mı?

2.vitesten itibaren ayağı debriyajdan tek harekette sürekli çekiyoruz.Peki bu arada gaza da biraz basıyoruz değil mi?
Sanırım ben gaza debriyajı bırakmadan hemen önce az ya da çok basıyorum, o yüzden silkelenme oluyor.
abi senin sorununu aradım tanıdık bir servis ustasına sordum.bujilere baktırsın dedi.sorun büyük ihtimal bujilerden dedi.%90 dedi hatta.değişmesi gerekiyormuş sanırım.
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

Tesekkürler, fakat bujiler zaten 30 bin bakiminda daha yeni degisti.

Bu sabah daha hizli sag el ve sol ayak hareketleri ile vites degisimi yaptim, sanki araci daha az sarstim.Bence bujilerden ziyade benim ayak ve el de ayar bozuklugu var:)
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Tesekkürler, fakat bujiler zaten 30 bin bakiminda daha yeni degisti.

Bu sabah daha hizli sag el ve sol ayak hareketleri ile vites degisimi yaptim, sanki araci daha az sarstim.Bence bujilerden ziyade benim ayak ve el de ayar bozuklugu var:)
hızlı geçişlerde sorun yoksa tamamdır abi :)
 
Ynt: Vites değiştirmede sarsıntı

Bugün iş dönüşünde göz ucuyla devir saatine baktım. Sanırım debriyajı bırakmadan biraz fazla gaz veriyorum. Teorik olarak aynı hızı koruyabilmeniz için bir üst vitese geçtiğinizde daha az devir sayısı gerekiyor,yani gaza daha az basmanız gerekiyor.

Eğer daha da az basılırsa ya da hiç basılmazsa araç hız kaybedip öne doğru yığılır, oysa ben de ileri doğru atılma hareketi yapıyor, burdan anlamam lazımdı, biraz fazla gaza bastığımı.

Artık zamanla önce daha az gazla başlayarak zamanla sarsıntısız geçiş için doğru ayarı bulucam.

İlgilenen arkadaşlara teşekkürler
 
Geri
Üst