Vites geçmeme sorunu ve tamiratı :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erhulu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

erhulu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam bi tecrübemi paylaşmak istedim.
Her şeyin normal olduğu bi zamanda yakıt aldım, aracıma oturdum, kontağı çevirdim fakat bi gariplik vardı, marş kesilmedi ve araç öne doğru hamle yapar gibi oldu, o sırada vitesin boşa çıkmadığını fark ettim. Vites boşa geçmiyordu ve pedal çalışmıyordu. Epey uğraştıktan sonra bi şekilde vites boşa geldi, fakat bu sırada vitesler geçmiyordu.
Neyse epey uğraştıktan sonra zorla 1. ve 2. vitesle tamirciye kadar gidebildim. Biraz kontrol biraz bilgi aldıktan sonra baskı balata sorunu olduğu ve sökülmesi gerektiği kararını verdik. Bu arada gelen bilgiye göre baskı balata, bilya ve volant değişmesi gerektiği ve masrafın ortalama 4.500 TL kadar olabileceği söylendi :( Bizim araçlar (1.6) tamirciler açısından zor araç olarak görülüyor. Alttan ne var ne yok hepsi sökülüyor yaklaşık iki kişi 3,5 saat çalıştı.
Bu arada aracım 2015 1.6 cdti E6 ve 45.000km
Baskı balata 1.150 -bilya 350 -volant 2.350 -hepsi orj. GM işçilik 400
Sonuçta ; baskı balata ile kurtardık nedeni hakkında maalesef bi şey yok balata yanık sürücü hatası! yani beni kabahatli buldular (ben se 28 yıllık ehliyet faal istanbul sürücülüğü ve son on yıl meslek olarak taksi sürücülüğü yapan biri olarak !)
Küçük bi bilgi olsun diye..
Herkese çok selam, hayırlı ramazanlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U. ve Murat
Geçmiş olsun hocam güle güle kullanın aracınızı
 
  • Beğen
Tepkiler: erhulu
Gecmis,olsun hocam araci sizden baska,kullanan varmiydi arkadas, es,cocuk vs. Genellikle debriyajin uzerinde ayagini tutan kisilerin balatasi erken biter. Eger boyle bisey yoksa debriyaj pedalina bi baktirin basili kaliyo olabilir. Forumda bi arkadasin debriyaj pedal yayi kirilmisti ayni sorun sizdede olabilir 45.000 dusuk bi km bunlar icin
 
Geçmiş olsun, hadi baskı bitti anlarım da volant neden değişmesi gerekmiş onu anlamadım hem de bu kmde
 
Genelde baski,balatayla,birlikte degistiriyolar volanti set seklinde satiliyo. 45 binde cok anormal bi durum. Kullanimla alakali gerci. 10.000 dede baski balatayi yer kullanima gore arac ama arkadas 28 yillik soforum demesi isi karsitiriyo aklima direk debriyaj pedali geliyor
 
Geçmiş olsun, hadi baskı bitti anlarım da volant neden değişmesi gerekmiş onu anlamadım hem de bu kmde
Gecmis,olsun hocam araci sizden baska,kullanan varmiydi arkadas, es,cocuk vs. Genellikle debriyajin uzerinde ayagini tutan kisilerin balatasi erken biter. Eger boyle bisey yoksa debriyaj pedalina bi baktirin basili kaliyo olabilir. Forumda bi arkadasin debriyaj pedal yayi kirilmisti ayni sorun sizdede olabilir 45.000 dusuk bi km bunlar icin

Genelde baski,balatayla,birlikte degistiriyolar volanti set seklinde satiliyo. 45 binde cok anormal bi durum. Kullanimla alakali gerci. 10.000 dede baski balatayi yer kullanima gore arac ama arkadas 28 yillik soforum demesi isi karsitiriyo aklima direk debriyaj pedali geliyor

Dostlar teşekkürler;
Volant konusu biraz garip, usta ısrar etti ilk önce bu araçlar da (1,6) haraketli volant varmış içindeki yay ve hareketli parçaların kırık veya arızalı olduğu dışarıdan gözükmüyormuş, herşeyi monte ettikten sonra yeniden sökmeyi göze alamıyorlar (zaman / para) bi kumar oynadık ve haklı çıktık, değiştirmedik.. sebebi ise sizinde aklınıza gelen bu km ve sürüş de - pedal çok iyi, kavrama çok iyi, pedal da ağırlık yok, neredeyse hiç bi belirti yok ve arıza bi düzeldi bi nüksetti ( hani derler ya doktoru görünce ağrı geçermiş o misal ustanın yanında bi ara herşey normale döndü sonra gitti :(
işte böyle garip bi şi
aklınızda bulunsun, selamlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Omer6925
@erhulu geçmiş olsun, o zaman sadece balata değişti, volant değişmedi değil mi?
 
Geri
Üst