cut off sistemi size sadece 0.2 veya 0.3 l kazandırır, çünkü araç tamamen yakıtı kesmez, yol bilgisayarı verisi size o şekilde gösterir ancak öyle değildir, çünkü pistopların iniş çıkışı sırasında azda olsa yakıtın yanma odasına girmesi ve bujilerin kıvılcımı ile alev alması gerek aksi taktirde pistonlar soğumaya başlayarak aşınma fazla olacaktır ve araç gitmesi gereken yoldan daha kısa mesafede yavaşlayarak duracaktır, yani cut off durumunda araç minimum düzey olan (bu araçtan araca değişebilir) 0.5 l yakar ancak bunu siz göremezsiniz, tamamen güvenlik için sizi boşa attırmamaya teşvik eden bir mekanizma. normal boşta gittiğinizde ise rolanti durumunda yakılan yakıt yada 0.1 l fazlası yakılır yani 0.7 bu 0.8 dir. sebebi ise rolanti durumunda yanma odasına ulaşan havanın araç ivmelendiği zaman fazla olması ve onu dengelemek için yakıtı fazla gönderilmesidir.
bunlar benim naçizane fikirlerimdir
ben duruma göre davranıyorum genelde2-3 yol var az yakmak için, eğer boşta gideceğiniz yolun durumu uzun mesafeye ulaşabilecek bir şekilde ise boşa atarak aracın ivmelenmesini ve bu ivmeyle daha fazla yol kat etmenizi sağlar, alınan ivme fazlaysa inişler arasındaki düzlüklerdede bu ivmeyle devam etmenizi ve diğer iniş noktasına ulaşmanızı sağlar ve böylece aynı şekilde rolantide daha fzla yol kat etmiş olursunuz