Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

otomatik vitesler hız çok yüksek değilse cut off yapmaz kolay kolay.
 
Başta Çağrı abi olmak üzere hepinizin ağzına sağlık sayenizde yaptığımın (cut off) doğru daha doğrusu ekonomik olduğunu öğrenmiş oldum :))
 
Eger yavaşlamam gerekmiyorsa atarım boşa aksın sonuçta rampadan inerken kazandıği ivme ile yol alabilirım , ayrıca uzun inişlerde motor sıcakliğida duşuyor , neden bilmiyorum ama psikolojikman kendimi iyi hissettiriyor, cut off gerçek olabilır fakat benimle yakıt konusunda yarışacak kişiye ne cut off yarar ne kontak kapama :) herkes yakaladığım yakıt degerlerine gıpta ıle bakar , hatta konu bile açmıstım forum sakinlerinın beni asmadıği kalmıstı :)
 
Uzun yolda cut off mu bosa atmak mi konusu abartili geldi biraz bosa atipta ekonomi yapilabilecek kadar egim ve mesafe varsa cut off sabit hizda daha verimlidir.soyleki sabit hizla giderken egimlerde bile hizinizi azaltmazsaniz hem cut off devreye girer hem de bosa atmamis olursunuz.kural basit mumkun oldugu kadar sabit hizda kullanmak gerekiyor.ornegin cruise control surusunde sik sik aracin yakit kestigini yol bilgisayarindan gozlemleyebilirsiniz hafif egimlerde.. yani bosa atmak kisa sureli durumlar disinda bence yalnis ve tehlikeli

SGS3 mini cihazından Tapatalk 2 ile gönderildi
 
boşa almak turbo içinde tam bir felaket. Yağlamayı kesiyor
 
boşa almak turbo içinde tam bir felaket. Yağlamayı kesiyor

Bu neden , konu hakkında detaylı bilgi var mı , yağ pompası trigerden haraket alır , ve sonuçta cut OFF yada bosa atın o motor pistonu döndükce pompa çalışır , benim bildigim turbo yağlamasi da o yağ basıncı ile yapılıyor .

Boşta yağlamasi kesildiğine dair detaylı bilgi varsa paylaşırmasınız ...
 
garip. o zaman neden rolantide bekleyip turbonun yağlanması için zaman ayırıyoruz?
 
tamamen duyduklarıma dayanarak yazdım. teknik bilgim yok. servisteki ustam vites boşta iken gaz vermenin çok zararlı olduğunu söylemişti sizin dediğiniz gibi trigerin hareketini kullanıyorsa neden zararı olsun diğer yandan evet turbo yağlansın diye rolantide bekliyoruz:D
 
Eger yavaşlamam gerekmiyorsa atarım boşa aksın sonuçta rampadan inerken kazandıği ivme ile yol alabilirım , ayrıca uzun inişlerde motor sıcakliğida duşuyor , neden bilmiyorum ama psikolojikman kendimi iyi hissettiriyor, cut off gerçek olabilır fakat benimle yakıt konusunda yarışacak kişiye ne cut off yarar ne kontak kapama :) herkes yakaladığım yakıt degerlerine gıpta ıle bakar , hatta konu bile açmıstım forum sakinlerinın beni asmadıği kalmıstı :)

Bu sabah Yalova-Bilecik arasında 3-4 kmlik bir iniş vardı sürekli 3. viteste indim. Bayır yukarı çıkarken 87 dereceye çıkan sıcaklık bayırı inerken 80 ve altına indi. Cutoff durumunda ne yakıt var ne yanma var, bence bu yüzden bu kadar düştü sıcaklık. Yani ben buna kanaat getirdim, mantıklı geldi :D
 
Geri
Üst