Tek sorumu sorup sorularınıza cevap vereceğim, ben ve diğer arkadaşlar hangi mantık ve fiziki şartlara göre yakıt yakmayacağını açıkladık (eylemsizlik, enerji çevrimi ve basit yer çekimi kanunu), siz hangi fiziki kurala göre azda olsa yakar diyorsunuz, açıklayın bir zahmet?
Hocam azı cogu yok , cut OFF demek yakıt yok demek , sonuc olarak aracınız astra h settings menüsüne girip , enjektor degerleri sayfasına gelin ve cut OFF aktif oldugunda enjektorlerinizden puskurtulen yakıtın miktarına bakın , neden kasıyorsunuz bu kadar ... Ml cinsinden enjektor degerlerinin 0.0000 olduğunu göreceksiniz ...
Diğer sorunuza gelelim, bakışınızdaki mantık yanlış, "Deceleration Fuel Cut-Off" denen bu sistemde motor kontrol üniteleri ECM ler yani , aracınızın FCO selonoid valfini belirli devir ve hızlarda devreye alır, sizin durduğu yerde hiç hareket etmeyen aracınız, RPM 0 iken maalesef bu anlatılanları yapamaz, yapması için krankın belirli bir devirde dönmesi, belirli bir araç hızına çıkması gerekir. Bu devir ve hıza geldikten sonra gaz pedalından ayağınızı çekmeniz, FCO selonoidinin devreye alınmasını sağlar, artık yakıt kütükden enjektöre değil o süre boyunca geri dönüş devresi üzerinden deponuza döner.
Bunun ingilizce adı Coasting or gliding (Burn and coast) olarak geçiyor. Biraz derin araştırmak isterseniz Motor Freni (Engine Brake) olarakta bakabilrsiniz. Eğer bakarsanız bir çok yabancı dilde makale var. Buyrun bir tanesi :
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors#Coasting_or_gliding
"When coasting with the engine running and manual transmission in neutral, or clutch depressed, there will still be some fuel consumption due to the engine needing to maintain idle engine speed. While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels. Compared to coasting in neutral, this has an increased drag, but has the added safety benefit of being able to react in any sudden change in a potential dangerous traffic situation, and being in the right gear when acceleration is required."
"Motor çalışır durumda ve manuel vites boşta iken, ya da debriyaja basılı halde arabayı bıraktığınızda (salıverdiğinizde), motorun rölanti devrini koruyabilmek için bir miktar yakıt tüketimine ihtiyacı olacaktır. Motor çalışır durumda ve viteste iken arabayı bıraktığınızda, çoğu enjeksiyonlu aracın motor kontrol ünitesi motora yakıt beslenmesini keser ve motor tekerler tarafından çevrilerek çalıştırılmaya devam eder."
Motorun çalışmasından kastınız, alternatörün elektrik üretmesi, akünün şarj olması, aracın motorundan gelen ses ise bu ses patlayan benzinin sesi değil, belirli frekansta dönen krank ve pistonların sesi, her şey çalışır, yağlama durmaz çünkü yağ pompanız hareketini kranktan aşır, soğtma ve şarj durmaz bunlarda hareketini V kayış yada trigerden alır, sonuçta krank döndükçe aracın motorundaki herşey çalışır.
Neyse her kim ne isterse ona inansın ...
Edit: link eklendi.