Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

araç yokuş aşağı giderken cut off yapmak harereti boşa atmaktan daha çok düşürür
yakıta gelincede yol bilgisayarında cut off yaparken yakıt sıfırı gösterse de bu fizik kurallarına aykırı sonuçta motor stop etmiyor çalışan motorda enerji harcayacaktır bu enerjide yakıttır yol bilgisayarının sıfırı göstermesinin tek sebebi gaza basmamaktır
cut off gerçekten hiç benzin yakmasa o zaman sonsuz uzunlukta eğimli bir yolda araç hiç yakıt harcamadan sonsuza kadar gider bu mantığa göre bu da imkansız
yani işin özeti çok eğimli yollarda vitesi boşa atıpta fren yapmak yerine aracı viteste salmak daha iyidir hemde daha güvenli ama eğimin az olduğu yolda ekonomi yapacağım diye cut off yapıp 200 metre sonra gaza basmak ekonomik olmayacaktır ( yani eğim çoksa cut off az ise salla boşa gitsin)
 
Yolbilgisayari 0 i gosterse dahi arac yakit yakiyor olmasini ispatlarmisiniz yanma olmadigi zaman bu yakit enjektor geri donysumunden depoya gitmiyormu? Ya da surtunmeden dolayi egsoz dan cig olarak mi atiliyor

SGS3 mini cihazından Tapatalk 2 ile gönderildi
 
bunu ispatlananın yada açığa kavusturmanın yolu hareket halinde egzoz emisyonunu ölçmek olurdu herhalde. Seyyar cihaz varmı bilmiyorum ama mantıklı bir çözüm gibi geldi
 
araç yokuş aşağı giderken cut off yapmak harereti boşa atmaktan daha çok düşürür
yakıta gelincede yol bilgisayarında cut off yaparken yakıt sıfırı gösterse de bu fizik kurallarına aykırı sonuçta motor stop etmiyor çalışan motorda enerji harcayacaktır bu enerjide yakıttır yol bilgisayarının sıfırı göstermesinin tek sebebi gaza basmamaktır
cut off gerçekten hiç benzin yakmasa o zaman sonsuz uzunlukta eğimli bir yolda araç hiç yakıt harcamadan sonsuza kadar gider bu mantığa göre bu da imkansız
yani işin özeti çok eğimli yollarda vitesi boşa atıpta fren yapmak yerine aracı viteste salmak daha iyidir hemde daha güvenli ama eğimin az olduğu yolda ekonomi yapacağım diye cut off yapıp 200 metre sonra gaza basmak ekonomik olmayacaktır ( yani eğim çoksa cut off az ise salla boşa gitsin)


İnanin okurken şaşırdım , enerjinin çevrimi diye bir husus vardır , aracınızı tepenin en yuksek noktasına çıkardığınızda bu anda en yuksek potansiyel enerjisi vardır , aracınızı bu tepeden aşağı bıraktığınızda bu biriken potansiyel enerjisi kinetik enerjiye dönüşür , bu kinetik enerjinizin bir kısmı yolda hareket etmek icin gider , bir kısmı motorun iç sürtünmelerinde , bir kısmı sanzimanda , bir kısmı da tekerlekler ile yol arasındaki sürtünmelerde koybolur , sonuçta aracınızı en basta getirdiğiniz tepenin yüksekliğine (eğime ) bağlı olarak eğer bu eğim araç üzerindeki sürtünmelerden daha yuksek bir enerji oluşturuyorsa aracınız yokuş aşağı yakıt yakmadan gider . Bunu lisedeki basit fizik ile açıklarsınız , maalesef yazdıklarınız yanlis , araç cut off tayken pistonların hareketi icin yakıt harcamaz bunu yoldaki eğimden elde ettigi kinetik enerji ile yapar .

Bugün LPG si olan bu işlerden anlayan biri , aracının benzin pompasını susturup , aracını LPG de çalıştırıp , yokusta aracını cut off yaptığında LPG yi kapatırsa bunuda videoya çekerse sanırım hikayenin sonu deriz :)

Kolay gelsin ...
 
yakıta gelincede yol bilgisayarında cut off yaparken yakıt sıfırı gösterse de bu fizik kurallarına aykırı sonuçta motor stop etmiyor çalışan motorda enerji harcayacaktır bu enerjide yakıttır yol bilgisayarının sıfırı göstermesinin tek sebebi gaza basmamaktır

aracı lifte alıp en büyük vitesinize takın. en büyük vites çünkü tekerlek hareketi daha kolay olacaktır. en büyük viteste ve liftte aracın tekerini elinizle çevirdiğinizde aracın krankı, pistonları, egzantrikleri vs. herşey motor fosil yakıtla çalışıyor gibi hareket ediyorsa ki ediyor o zaman sizin teziniz bu noktada çürüyor.
 
İnanin okurken şaşırdım , enerjinin çevrimi diye bir husus vardır , aracınızı tepenin en yuksek noktasına çıkardığınızda bu anda en yuksek potansiyel enerjisi vardır , aracınızı bu tepeden aşağı bıraktığınızda bu biriken potansiyel enerjisi kinetik enerjiye dönüşür , bu kinetik enerjinizin bir kısmı yolda hareket etmek icin gider , bir kısmı motorun iç sürtünmelerinde , bir kısmı sanzimanda , bir kısmı da tekerlekler ile yol arasındaki sürtünmelerde koybolur , sonuçta aracınızı en basta getirdiğiniz tepenin yüksekliğine (eğime ) bağlı olarak eğer bu eğim araç üzerindeki sürtünmelerden daha yuksek bir enerji oluşturuyorsa aracınız yokuş aşağı yakıt yakmadan gider . Bunu lisedeki basit fizik ile açıklarsınız , maalesef yazdıklarınız yanlis , araç cut off tayken pistonların hareketi icin yakıt harcamaz bunu yoldaki eğimden elde ettigi kinetik enerji ile yapar .

Bugün LPG si olan bu işlerden anlayan biri , aracının benzin pompasını susturup , aracını LPG de çalıştırıp , yokusta aracını cut off yaptığında LPG yi kapatırsa bunuda videoya çekerse sanırım hikayenin sonu deriz :)

Kolay gelsin ...


o zaman araçta hiç benzin yok ve aracı yokuş aşağı viteste saldınız hiç yakıt olmamasına rağmen bu aracın motoru çalışacak sizin söylediğinizden benim anladığım bu
lisedeki basit fiziği de çok iyi biliyorum merak etmeyin ben araç hareket etmez demiyorum zaten sadece motorun rölantide çalışırken harcadığı yakıtı harcar diyorum
motorun pistonları da potansiyel enerjiyle kendi kendine hareket edebilir ama sonuçta çok az da olsa yakıt yakacaktır.
 
eski tip karburatorlu motorlar için dediğiniz doğru ama bizim araçlarımız malesef elektronik olarak yönetiliyor.
 
o zaman araçta hiç benzin yok ve aracı yokuş aşağı viteste saldınız hiç yakıt olmamasına rağmen bu aracın motoru çalışacak sizin söylediğinizden benim anladığım bu
lisedeki basit fiziği de çok iyi biliyorum merak etmeyin ben araç hareket etmez demiyorum zaten sadece motorun rölantide çalışırken harcadığı yakıtı harcar diyorum
motorun pistonları da potansiyel enerjiyle kendi kendine hareket edebilir ama sonuçta çok az da olsa yakıt yakacaktır.

Tek sorumu sorup sorularınıza cevap vereceğim, ben ve diğer arkadaşlar hangi mantık ve fiziki şartlara göre yakıt yakmayacağını açıkladık (eylemsizlik, enerji çevrimi ve basit yer çekimi kanunu), siz hangi fiziki kurala göre azda olsa yakar diyorsunuz, açıklayın bir zahmet?

Hocam azı cogu yok , cut OFF demek yakıt yok demek , sonuc olarak aracınız astra h settings menüsüne girip , enjektor degerleri sayfasına gelin ve cut OFF aktif oldugunda enjektorlerinizden puskurtulen yakıtın miktarına bakın , neden kasıyorsunuz bu kadar ... Ml cinsinden enjektor degerlerinin 0.0000 olduğunu göreceksiniz ...

Diğer sorunuza gelelim, bakışınızdaki mantık yanlış, "Deceleration Fuel Cut-Off" denen bu sistemde motor kontrol üniteleri ECM ler yani , aracınızın FCO selonoid valfini belirli devir ve hızlarda devreye alır, sizin durduğu yerde hiç hareket etmeyen aracınız, RPM 0 iken maalesef bu anlatılanları yapamaz, yapması için krankın belirli bir devirde dönmesi, belirli bir araç hızına çıkması gerekir. Bu devir ve hıza geldikten sonra gaz pedalından ayağınızı çekmeniz, FCO selonoidinin devreye alınmasını sağlar, artık yakıt kütükden enjektöre değil o süre boyunca geri dönüş devresi üzerinden deponuza döner.

Bunun ingilizce adı Coasting or gliding (Burn and coast) olarak geçiyor. Biraz derin araştırmak isterseniz Motor Freni (Engine Brake) olarakta bakabilrsiniz. Eğer bakarsanız bir çok yabancı dilde makale var. Buyrun bir tanesi :

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors#Coasting_or_gliding

"When coasting with the engine running and manual transmission in neutral, or clutch depressed, there will still be some fuel consumption due to the engine needing to maintain idle engine speed. While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels. Compared to coasting in neutral, this has an increased drag, but has the added safety benefit of being able to react in any sudden change in a potential dangerous traffic situation, and being in the right gear when acceleration is required."

"Motor çalışır durumda ve manuel vites boşta iken, ya da debriyaja basılı halde arabayı bıraktığınızda (salıverdiğinizde), motorun rölanti devrini koruyabilmek için bir miktar yakıt tüketimine ihtiyacı olacaktır. Motor çalışır durumda ve viteste iken arabayı bıraktığınızda, çoğu enjeksiyonlu aracın motor kontrol ünitesi motora yakıt beslenmesini keser ve motor tekerler tarafından çevrilerek çalıştırılmaya devam eder."

Motorun çalışmasından kastınız, alternatörün elektrik üretmesi, akünün şarj olması, aracın motorundan gelen ses ise bu ses patlayan benzinin sesi değil, belirli frekansta dönen krank ve pistonların sesi, her şey çalışır, yağlama durmaz çünkü yağ pompanız hareketini kranktan aşır, soğtma ve şarj durmaz bunlarda hareketini V kayış yada trigerden alır, sonuçta krank döndükçe aracın motorundaki herşey çalışır.

Neyse her kim ne isterse ona inansın ...

Edit: link eklendi.
 
Son düzenleme:
zaten cut off sisteminin daha ileri versiyonlarında hybrit araçlar ortaya geliyor. yokuş aşağı inerken benzin harcamamakla birlikte ortaya çıkan hareket enerijisi depolanıyor. eğer araç yokuş inerken yakıt harcayacaksa ben neden bir pili şarj etmeye çalışayım ki? benzinle pil mi şarj edilirmiş? öyle olsa araç normal giderkende pili şarj edecek şekilde tasarlanırdı.
 
Tek sorumu sorup sorularınıza cevap vereceğim, ben ve diğer arkadaşlar hangi mantık ve fiziki şartlara göre yakıt yakmayacağını açıkladık (eylemsizlik, enerji çevrimi ve basit yer çekimi kanunu), siz hangi fiziki kurala göre azda olsa yakar diyorsunuz, açıklayın bir zahmet?

Hocam azı cogu yok , cut OFF demek yakıt yok demek , sonuc olarak aracınız astra h settings menüsüne girip , enjektor degerleri sayfasına gelin ve cut OFF aktif oldugunda enjektorlerinizden puskurtulen yakıtın miktarına bakın , neden kasıyorsunuz bu kadar ... Ml cinsinden enjektor degerlerinin 0.0000 olduğunu göreceksiniz ...

Diğer sorunuza gelelim, bakışınızdaki mantık yanlış, "Deceleration Fuel Cut-Off" denen bu sistemde motor kontrol üniteleri ECM ler yani , aracınızın FCO selonoid valfini belirli devir ve hızlarda devreye alır, sizin durduğu yerde hiç hareket etmeyen aracınız, RPM 0 iken maalesef bu anlatılanları yapamaz, yapması için krankın belirli bir devirde dönmesi, belirli bir araç hızına çıkması gerekir. Bu devir ve hıza geldikten sonra gaz pedalından ayağınızı çekmeniz, FCO selonoidinin devreye alınmasını sağlar, artık yakıt kütükden enjektöre değil o süre boyunca geri dönüş devresi üzerinden deponuza döner.

Bunun ingilizce adı Coasting or gliding (Burn and coast) olarak geçiyor. Biraz derin araştırmak isterseniz Motor Freni (Engine Brake) olarakta bakabilrsiniz. Eğer bakarsanız bir çok yabancı dilde makale var. Buyrun bir tanesi :

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors#Coasting_or_gliding

"When coasting with the engine running and manual transmission in neutral, or clutch depressed, there will still be some fuel consumption due to the engine needing to maintain idle engine speed. While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels. Compared to coasting in neutral, this has an increased drag, but has the added safety benefit of being able to react in any sudden change in a potential dangerous traffic situation, and being in the right gear when acceleration is required."

"Motor çalışır durumda ve manuel vites boşta iken, ya da debriyaja basılı halde arabayı bıraktığınızda (salıverdiğinizde), motorun rölanti devrini koruyabilmek için bir miktar yakıt tüketimine ihtiyacı olacaktır. Motor çalışır durumda ve viteste iken arabayı bıraktığınızda, çoğu enjeksiyonlu aracın motor kontrol ünitesi motora yakıt beslenmesini keser ve motor tekerler tarafından çevrilerek çalıştırılmaya devam eder."

Motorun çalışmasından kastınız, alternatörün elektrik üretmesi, akünün şarj olması, aracın motorundan gelen ses ise bu ses patlayan benzinin sesi değil, belirli frekansta dönen krank ve pistonların sesi, her şey çalışır, yağlama durmaz çünkü yağ pompanız hareketini kranktan aşır, soğtma ve şarj durmaz bunlarda hareketini V kayış yada trigerden alır, sonuçta krank döndükçe aracın motorundaki herşey çalışır.

Neyse her kim ne isterse ona inansın ...

Edit: link eklendi.

klima açıkken de yol bilgisayarı sıfırı gösteriyor demek ki klimanın çalışması için gereken enerjiyi de sağlıyor
 
Geri
Üst