Yağ seviyesi düşük uyarısı

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
348
Tepkime puanı
122
Puanları
43
Merhabalar.
Aracım son bakımdan bu yana (yaklaşık 6.000km oldu son bakımdan bu yana) 3 kere farklı zamanlarda yağ seviyesi düşük uyarısı verdi seyir halindeyken. İşin ilginç yanı 3 uyarıyı da işten dönüş yolumun aynı noktasında verdi. Yani çok garip metresi metresine aynı nokta diyebilirim. Dönüş yolu çok hafif yukarı eğimli yani rampa. Araçta duman atma yok, alttan baktırdım yağ kaçağı görünmüyor. Son bakımda Motul X-clean EFE koydurtmuştum, yani kalitesiz yağ değil.
İşin daha garip yanı uyarıyı verdikten 2 km sonra eve ulaşıyorum ve park edip bi yarım saat bekliyorum. Yağ çubuğunu çektiğimde yağ hiç de kritik seviyede görünmüyor. Her ihtimale karşı 250ml kadar yağ ekliyorum. Bu seferde max çizgisine geliyor yağ.
Sanırım yolun eğimli kısmında yağ seviyesi sensörü algılamıyor gibi geldi. Yada sensör mü bozuk bilemedim.
Bu son 6bin km de yarım litreden fazla yağ ekledim sizce normal mi?
Kaçak yok, duman atma yok, tıkır tıkır çalışıyor araba neden alıyorum bu uyarıyı anlamış değilim
 
Dediğiniz gibi yağ müşüründe problem vardır...
 
  • Beğen
Tepkiler: yoldangeçenbiri
Merhabalar.
Aracım son bakımdan bu yana (yaklaşık 6.000km oldu son bakımdan bu yana) 3 kere farklı zamanlarda yağ seviyesi düşük uyarısı verdi seyir halindeyken. İşin ilginç yanı 3 uyarıyı da işten dönüş yolumun aynı noktasında verdi. Yani çok garip metresi metresine aynı nokta diyebilirim. Dönüş yolu çok hafif yukarı eğimli yani rampa. Araçta duman atma yok, alttan baktırdım yağ kaçağı görünmüyor. Son bakımda Motul X-clean EFE koydurtmuştum, yani kalitesiz yağ değil.
İşin daha garip yanı uyarıyı verdikten 2 km sonra eve ulaşıyorum ve park edip bi yarım saat bekliyorum. Yağ çubuğunu çektiğimde yağ hiç de kritik seviyede görünmüyor. Her ihtimale karşı 250ml kadar yağ ekliyorum. Bu seferde max çizgisine geliyor yağ.
Sanırım yolun eğimli kısmında yağ seviyesi sensörü algılamıyor gibi geldi. Yada sensör mü bozuk bilemedim.
Bu son 6bin km de yarım litreden fazla yağ ekledim sizce normal mi?
Kaçak yok, duman atma yok, tıkır tıkır çalışıyor araba neden alıyorum bu uyarıyı anlamış değilim
Külbütör kapağın sağlam mı ıslık varmı aracinda bunlara göz at uyarı veriyorsa yağ eksilmiyordur ne kadar rampada olsa vermez o uyarıyı kariyerde 2 litreye yakın ort. yağ kalır uyarı düşünce
 
Külbütör kapağın sağlam mı ıslık varmı aracinda bunlara göz at uyarı veriyorsa yağ eksilmiyordur ne kadar rampada olsa vermez o uyarıyı kariyerde 2 litreye yakın ort. yağ kalır uyarı düşünce

hocam külbütör kapağının kenarlarından hafif terletme gördü usta. vidaları sıktı tork anahtarla. biraz gevşemiş dedi. Ama şahsi fikrim külbütör kapağından kaynaklanmıyor. Çünkü külbütör kapağından bu kadar yağ eksiltemez tahminimce. Ki dediğim gibi sadece terleme şeklinde var külbütör kapağında. Akıntı, sızıntı vs. yok.
Külbütör kapağının dışında nereden kaynaklanıyor olabilir sizce? Supablardan yanma odasına aksa duman atar diye tahmin ediyorum. ne duman var ne tekleme var ne de çekiş düşüklüğü var.
 
hocam külbütör kapağının kenarlarından hafif terletme gördü usta. vidaları sıktı tork anahtarla. biraz gevşemiş dedi. Ama şahsi fikrim külbütör kapağından kaynaklanmıyor. Çünkü külbütör kapağından bu kadar yağ eksiltemez tahminimce. Ki dediğim gibi sadece terleme şeklinde var külbütör kapağında. Akıntı, sızıntı vs. yok.
Külbütör kapağının dışında nereden kaynaklanıyor olabilir sizce? Supablardan yanma odasına aksa duman atar diye tahmin ediyorum. ne duman var ne tekleme var ne de çekiş düşüklüğü var.


bazı konularda külbütör kapağında diyafram var ordan eksiltiyor deniyor. Bu diyaframdan kaçan yağ nereye gidiyor? diyafram arızası olabilir mi acaba
 
hocam külbütör kapağının kenarlarından hafif terletme gördü usta. vidaları sıktı tork anahtarla. biraz gevşemiş dedi. Ama şahsi fikrim külbütör kapağından kaynaklanmıyor. Çünkü külbütör kapağından bu kadar yağ eksiltemez tahminimce. Ki dediğim gibi sadece terleme şeklinde var külbütör kapağında. Akıntı, sızıntı vs. yok.
Külbütör kapağının dışında nereden kaynaklanıyor olabilir sizce? Supablardan yanma odasına aksa duman atar diye tahmin ediyorum. ne duman var ne tekleme var ne de çekiş düşüklüğü var.
Şimdi kış ya bilemezsin külbütör kapak arızalanır sa yağı suzemez hepsini manifolda başar orada yakar ama bu mavi duman olmaz beyaz buhar gibi çıkar külbütör kapak arızalımı diye o yüzden sordum
 
  • Beğen
Tepkiler: yoldangeçenbiri
Geri
Üst