Yağmur sensörü ve hill holder

Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

NewPa1n link' Alıntı:
Bende'de çıkmıyor ve anladığım kadarıylada 2010 modeller gösterge panelinde bayağı birşey çalışmıyor, ileride bir arıza çıksa belkide lambası yanmıyacak.

:D:D dostum ne güldüm ya :)

hakkaten bu model degisimiyle gelen sacmalıklar,özelliklerin kaldıralması veya özellik eklenmesi manasız geliyor bana.yani yararlı bir özellik ndn kaldırılır ki  ? mesela hava kalite sensörü..
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

O zaman benim durumum nasıl açıklanabilir.
Geçen hafta park yerinde aracın burnu hafif aşağı bakacak şekilde park etmiş, geri geri çıkarken vites boşta ayağımı frenden çektim, hafif öne kaydı.Bunun tek izahı sanırım belli bir eğimden sonrasını hissediyor, misal %5.
Dün de aynı şekilde burnu hafif yukarı bakıyorken, gene boşta, ayağımı frenden çektim, geriye kaydı.
Geriye kaymaması için viteste mi olması  gerekiyordu?ևünkü viteste olması hangi yöne fren yapması gerektiğini tanımlıyor olabilir mi?
Araba 1.viteste olduğunda debriyaja bastınız, fakat vitesi boşa almadınız, fren yaptınız, araba durdu,fakat eğim var, bu durumda frenden ayağınızı çektiğinizde vites 1 de olduğu için hill holder çalışmayacak mı?
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

Zaten hillholder belirli bir eğim aralığında çalışıyor. Her eğimde çalışması sürüşü olumsuz etkileyecek bir özellik. En ufak bir eğimde zaten siz aracı arkaya kaçırsanız bile yani aracı kaldırırken zaman kaybetseniz bile bu 10sn yeyi geçmeyecektir ve eğimin azlığından dolayı araba arkaya doğru çok fazla hareket etmeyecektir.

Limiti bilmiyorum ama bir limit olduğu aşikar.

Geriye kaymaması için viteste olma şartı yok. Ben yokuşta iken duruyor iken vites boşta ve ayağım sadece frende iken sistem eğimin şiddetine göre devrede. Burada aracın viteste olması olmaması önemli değil. Burada bazı değişkenlerin aynı anda koşulu sağlaması lazım.

1. araç duruyor olacak - bunu eğimde sadece frene basarak sağlarsınız zaten
2. araç eğimde durdugu için viteste teorik olarak olamaz boşta olacak
3. eğim şiddetinin sensör için kabul edilebilir bir değeri olacak
4. aracı kaldırmak için debriyaja bastığınız anda sistem yakın bir zamanda kalkış olacağını anlayacağı için sistemi hazırlayacak hatta bir ses bile duyacaksınız düz yolda olduğu gibi

Araba 1.viteste olduğunda debriyaja bastınız, fakat vitesi boşa almadınız, fren yaptınız, araba durdu,fakat eğim var, bu durumda frenden ayağınızı çektiğinizde vites 1 de olduğu için hill holder çalışmayacak mı?

Bu sorunun yanıtı yok çünkü soru yanlış: 1. viteste debriyaja bastınız, vitesi boşa almadınız fren yaptınız ve araba durdu olmaz araba stop eder olur. Ha dersenizki buradaki durma 0.5sn atıyorum çok çok kısa zaten sistem devreye bu kadar kısa sürede giremez siz frenden çekip de harekete devam edecekseniz hillholder devreye girmez arabada geri kaymaz çünkü buna zaman yoktur.

1. viteste debriyaja bastınız, boşa almadınız fren yaptınız araba durdu ve durması gerekiyorsa stop etmemesi için debriyaja baascaksınız bu sırada sistem kendini aktif edecek eğer bu aktivasyon süresi sizin aracı kaldırma sürenizden uzun ise sistem devreye girer ama yok siz aracı durdu ve hemen kaldırdınız ise zaten sistem devreye giremeden siz hareket etmiş olackasınız.

Nasıl karışık mı anlattım ?
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

drwaverunner link' Alıntı:
Nasıl karışık mı anlattım ?

Sistemin çalışma prensibi karışık napayım :)
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

aslında olay ;

yaşayan arkadaslarımdan bildigim kadarıyla,kafayı takmıcaksın,o yokmus gibi aracı kullanacaksın ..

o zaten işini bilip yapıyor ( muş) fazla iredelememek lazım.aynen bu esp veya trc nin nasıl calıstıgına kafa yormak gibi..

onlar gereketgihinde gerekeni yapıyorlar zaten ;)
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

alyslk link' Alıntı:
onlar gereketgihinde gerekeni yapıyorlar zaten ;)

Fakat burada önemli nokta bunların ne zaman devreye gireceklerini de hissedebilmek. Bu da aracınızı yakından tanımanız anlamına geliyor.

Sistemlerin hangi koşullar altında çalışacağını bilmek de aracın ve parçalarının kullanım ömrünü uzatacaktır.

Nasılsa ESP girecek diye aracı sistemin altından kalkamayacağı durumlara sokmak tehlikeli sonuçlar doğrabilir.
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

yani orası öyle tabi..aracında esp war die viraja 180 ile giren oldugunu düşünmüyorum.bunlar sonucta aktif güvenlik sistemleri.biraz araca aşina olduktan sonra sizin dediginiz gibi herde nasl calısıyor cok rahat hissedebilir insan.
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

alyslk link' Alıntı:
biraz araca aşina olduktan sonra sizin dediginiz gibi herde nasl calısıyor cok rahat hissedebilir insan.

+1
 
Ynt: Yağmur sensörü ve hill holder

Peki Hill Holder ın uzun vadede baskı balataya filan zararı olmaz mı arkadaşlar? Sonuçta arac fren yapıyor biz gitmesi için zorluyoruz.
 
Geri
Üst