Yedek su deposunda köpüklenme

Atlantic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2014
Mesajlar
48
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam,

Dün 2006 model Opel Astra 1.3 CDTi Enjoy model, 95000 km de bir araç satın aldım. Aracı alırken sanayide bir ustaya gösterdik, her yerini kontrol etti baya detaylıca baktı ve bir tek 10-15 bin km sonra debriyaj balatası ister dedi. Kafaya takmadım ve aldım aracı. Yalnız akşam kendi kontrollerimi yaparken yedek su deposunu bir kontrol edeyim dedim. Ne göreyim! Su köpük içinde, vıcık vıcık bir hal almış. Hemen motor yağını kontrol ettim, çubukta herhangi bir köpüklenme falan yoktu. Sadece motor suyu köpüklüydü. Acaba contası yanık araba mı aldım diye şüpheye düştüm, içim içimi yiyor şu an, iş yerindeyim çalışıyorum ama burada mıyım bilmiyorum.. Kafam hep arabada. Conta yanık olsa diyorum, araç çekişten düşer, egzozdan beyaz duman atar, hararet yapar. Bilgi ekranındaki gizli menülerden harareti sürekli kontrol ediyorum ama hiç yükselmiyor. Herşey gayet normal. Çekişten düşme ve beyaz duman gibi bir problem de yok. Sizce bu durum normal midir? Çok fena moralim bozuk, çok takıldı kafama.. :confused::confused:
 
İçindeki suyu tamamen boşaltıp bir süre daha temiz suyla kullanmadan maalesef bilmek mümkün değil.

Zira suya bişi atmış olabilirler, antifriz bozuk olabilir, suya yağ geçiyor olabilir ancak yağa su geçmek zorunda değil her zaman.

Sanayide tamamen boşaltıp yeni su ekleyip biraz kullanmanızı öneriyorum.
 
Okan aracın hayırlı olsun öncelikle araçtaki soruna gelince 95 binde ve devirdaim pompası değişirken dahi su bir miktar yağ karışmış olabilir veya silindir kapak contası terlemede yapmışta olabilir cok hafif bir köpürme bu km de araçta çok anormal sayılmaz yani ayrıca aracın su eksiltmesini zaten bir günde anlamanın imkanı yok heleki bu aralar kış egzosta sürekli beyaz duman görüyoruz bunu anlamanın imkanı yok ancak termostat sonrası radyatör üst hortumunu bir kontrol et termostat açılınca su hortumlarında piston basıncı hissi varmı bu şekilde fikir verebilir belki...
 
Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Akşam ben yedek su deposundaki suyu tamamen boşaltıp temiz su ve birazda antifriz koymuştum. Bugün 30km kadar yol geldim ve akşam da bu yolu geri dönücem. Döndüğümde kontrol ederim tekrar su deposunu. Olmadı zaten sanayiye götürüp baktırıcam.

Peki conta yandığı zaman araç çekişten düşer mi hemen? Daha önce hiç conta yakmadım da :) Araçta hararet göstergesi de yok, sinir bozucu bir durum. Önceki sahibi de bu yüzden görmeyip yakmış olabilir contayı. Yada hiç bişey yok ben pimpirikleniyorum. İşinin ehli bir ustaya göstermeden içim rahat etmeyecek sanırım..
 
Conta nın nasıl yandığına bağlı, sadece su kaçırır, çekişe hiç etkisi olmayabilir bile.
 
üst kapak hararetten conta yakarsa pistonlardan biri yada bir kaçı kompresyon yapamaz araç tekleyerek çalışır araç güçten ciddi anlamda düşer bu anlık bir olaydır hiç bir şey yokken aniden olur ancak bundan önce hafiften belli eder su eksiltmeler hortum patlatmalar olur son olarak noktayı koyar... en güzeli suyu yenileyin haftada birde takip ediin yağı suyu yeni araç sonuçta neyi var bilemezsiniz
 
üst kapak hararetten conta yakarsa pistonlardan biri yada bir kaçı kompresyon yapamaz araç tekleyerek çalışır araç güçten ciddi anlamda düşer bu anlık bir olaydır hiç bir şey yokken aniden olur ancak bundan önce hafiften belli eder su eksiltmeler hortum patlatmalar olur son olarak noktayı koyar... en güzeli suyu yenileyin haftada birde takip ediin yağı suyu yeni araç sonuçta neyi var bilemezsiniz

Hiç tekleme yok, gaza bastığımda altımda arap atı varmış gibi uzayıp gidiyor. Aracı henüz tam tanıyamadığım için su eksiltip eksiltmediğini bilemiyorum. Bu akşam ustaya vericem yarın kontrol edecek. Bakalım umarım korktuğum gibi değildir..
 
üst kapak hararetten conta yakarsa pistonlardan biri yada bir kaçı kompresyon yapamaz araç tekleyerek çalışır araç güçten ciddi anlamda düşer bu anlık bir olaydır hiç bir şey yokken aniden olur ancak bundan önce hafiften belli eder su eksiltmeler hortum patlatmalar olur son olarak noktayı koyar... en güzeli suyu yenileyin haftada birde takip ediin yağı suyu yeni araç sonuçta neyi var bilemezsiniz
sanki icimden bir ses, eger mavi antifiriz kullanilmis ise ve azalmis olan suya eski sahibi yanlislikla bilmeyerek kisin kullandigimiz cam silecek suyundan mavi ve ayni isi görür mantigi ile eklemis ise köpürmeyi belki bundanda yapabilir,yanilma ihtimalim yüksek...cok pahali gelmeyecekse tam emin olmak icin bütün radyatör suyunu bosaltip yeniden gerekli ölcülerde antifiriz ve suyu ekleyip tekrar deneyebilirsiniz, hatta radyatöre komple su doldurup bosaltabilirsiniz temizlenmesi acisindan sonra gerekli antifiriz ve su koyma islemin yaparsiniz..
 
Benim aracımdada su eksiltme ve yağ eksiltme olayı vardı motor yaptırmadan önce ama ne duman atıyordu nede yedek su tankı köpüklenmesi vardı,gidişindede sorun yoktu,sadece sabah ilk çalıştırmada gaza basınca 2-3 defa tır tır sesi geliyordu motordan o kadar,hararetindede sorun yoktu,üst kapak çatlağı ve sekman yapışması olarak 2 ayrı sebeb çıktı motoru açınca karşımıza,umarım sizdeki sadece contadandır yada arkadaşların dediği gibi kirli yada katkılı eski sudan.
 
sanki icimden bir ses, eger mavi antifiriz kullanilmis ise ve azalmis olan suya eski sahibi yanlislikla bilmeyerek kisin kullandigimiz cam silecek suyundan mavi ve ayni isi görür mantigi ile eklemis ise köpürmeyi belki bundanda yapabilir,yanilma ihtimalim yüksek...cok pahali gelmeyecekse tam emin olmak icin bütün radyatör suyunu bosaltip yeniden gerekli ölcülerde antifiriz ve suyu ekleyip tekrar deneyebilirsiniz, hatta radyatöre komple su doldurup bosaltabilirsiniz temizlenmesi acisindan sonra gerekli antifiriz ve su koyma islemin yaparsiniz..

Ama rengi kahverengimsi bir renk. İğrenç bir vaziyette tabiri caizse :) Bilemiyorum belki de dediğiniz gibidir, umarım da öyledir. Radyatörü boşaltıp temizleyip tekrar doldurmadığımız sürece anlayamicaz sanırım..

Benim aracımdada su eksiltme ve yağ eksiltme olayı vardı motor yaptırmadan önce ama ne duman atıyordu nede yedek su tankı köpüklenmesi vardı,gidişindede sorun yoktu,sadece sabah ilk çalıştırmada gaza basınca 2-3 defa tır tır sesi geliyordu motordan o kadar,hararetindede sorun yoktu,üst kapak çatlağı ve sekman yapışması olarak 2 ayrı sebeb çıktı motoru açınca karşımıza,umarım sizdeki sadece contadandır yada arkadaşların dediği gibi kirli yada katkılı eski sudan.

Bende tır tır diye bi seste yok :) Herşey o kadar normal görünüyor ki.. Aracı tanımadığım ve geçmişini bilemediğim için her türlü yoruma açığım aslında ama sizinki biraz ürkütücü oldu. İnşallah temennileriniz gibidir sorunum. Bakalım yarın çıkacak kokusu, gelişmelerle ilgili bilgi veririm.
 
Geri
Üst