Geç oldu ama tam oldu!
http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=470
Hatchback tasarımıyla gönüllerde taht kuran Opel Astra, Türkiye gibi sedan cenneti olan bir ülkede Astra Sedan ile 'ben de varım' diyor
Herkesin bildiği gibi ülkemiz bir sedan otomobil cenneti. Bunun en büyük sebebi de tüketici tercihleri. Aslında bu biraz da bir gelişim sürecinin sonucu. Türkiye’deki ilk otomobiller de sonrasında gelen Anadol, Murat 124, Murat 131 gibi otomobiller de hep sedan kasa ile pazara sunuldular. Zaten çok çocuklu ailelerden oluşan Türk toplumu da büyük bagaj kapasitesine sahip bu araçları fazlasıyla sevdi.
Bugün Türkiye pazarında olup da sedan karoser seçeneğine sahip olmayan herhangi bir markanın satışlarının belli bir noktayı geçmesi mümkün değil. Bu yüzden de pazarda var olan her marka bir şekilde yeni sedan modelleriyle pazardan pay kapmaya çalışıyor. 2007 yılı içerisinde Fiat Linea ile başlayan yeni rekabet ortamı son olarak da Opel Astra Sedan ve Citroen C4 Sedan ile devam etti. Türkiye pazarındaki Renault Megan, Toyota Corolla, Honda Civic Sedan gibi modellerle sıkı bir yarışa giren son dönemin sedanları için bu, gerçekten kolay olmayacak.
Geniş iç hacim
Bu modellerden biri de Ekim ayı içerisinde dünya lansmanı Antalya’da yapılan Opel Astra Sedan. Bundan önceki sedan versiyonu Astra Classic gibi Astra Sedan’da Polonya’nın Gliwice şehrindeki GM tesislerinde üretiliyor. Hatchback versiyonu 2004 yılından beri yollarda olan Astra’nın sedan versiyonu biraz gecikmeli de olsa geldi. Opel markası için hatchback versiyon her ne kadar birinci öncelik olsa da Astra Sedan Türkiye gibi sedan ağırlıklı bir pazara en azından bazı rakipleri gibi 1 yıl önce girseydi çok daha doğru olurdu diye düşünüyoruz. Son dönemdeki sedan otomobillerin aksine hatchback versiyon yerine station wagon versiyon baz alınarak tasarlanan Astra Sedan, bunun avantajını hem kabin içerisinde hem de bagaj hacminde yaşıyor. 4587 mm uzunluğa, 1753 mm genişliğe, 1458 mm yüksekliğe ve 2703 mm dingil mesafesine sahip olan Astra Sedan, boyutlarıyla hatchback versiyondan ayrılıyor. Astra Sedan’ın 490 litrelik bagaj hacmi ise koltuklar yatırıldığında 870 litreye çıkarılabiliyor.
Tanıdık Tasarım
Astra Sedan’ın dış tasarımına baktığımızda önden hatchback versiyonla tamamen aynı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Profilde ise omuz hizasından sonra yukarı doğru yükselen bir çizgi görülüyor. Arka tarafta ise bagaj bölümünün bulunduğu kısımdaki krom görünümlü kaplamalar arka lamba grubunun en alttaki açık renkli kısmıyla birleşerek çok uyumlu ve şık bir görüntü veriyor. Son dönem sedanlardaki uzatılmış hatchback görüntüsüne Astra Sedan’da kesinlikle rastlanmıyor. En azından tasarımdaki detaylı çalışma bu hissi ortadan kaldırıyor. Astra Sedan’ın iç tasarımı ise aynen diğer Astra’lardaki gibi. Orta konsoldaki siyah piyano boyalar ve kapı içleri ile ön göğüsün yolcu tarafındaki ahşap görünümlü kaplamalar Astra Sedan’a çok klas bir görünüm kazandırmış. Sedan karoserin içerideki etkisi baş ve diz mesafesinde de görülüyor, hem önde hem de arkada hatchback versiyona göre daha geniş bir kullanım alanı var. Fakat bir sedan otomobilden beklenmeyecek kadar az eşya gözü var, aslında nerdeyse yok! El freninin hemen üzerindeki kol dayama yerinin dar ve küçük gözü hariç içeride eşya saklayacak ayrı bir göz yok. Ayrıca aracın bagajına eşya koyacağınız zaman da hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Çünkü bagajı açmak için anahtar üzerindeki butona 5 sn. basmak zorundasınız. Üstelik bagajda herhangi bir tutacak yer yok, elinizin kirlenmemesi mümkün değil.
Performans
Astra Sedan’da bir dizel bir de benzinli olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Testimizin konuğu olan 1.6 Ecotec motor 115 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Açıkçası motorun rakamlara yansıyan gücünü yolda pek göremiyorsunuz. Ayrıca motor sesi de biraz fazla! Test boyunca motorun hızlanmaya çok da istekli olmadığını gözlemledik, buna performanslı kullanımlarda gittikçen artan yakıt tüketimini de eklemeden etmeyelim. Testimiz boyunca iki farklı tüketim değeri elde ettik. Eğer aracı fazla zorlamaz ve 120 km/s’in üzerine çıkmazsanız yakıt tüketimi ortalama olarak 100 km’de 7,2 litre olurken bunun üzerindeki süratlerde yakıt tüketimi 9,3 litreyi buluyor. 0-100 km hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlayan Astra Sedan’ın son sürati ise 191 km/s.
Astra Sedan’ın sürüş özellikleri en can alıcı noktası aslında. Astra Sedan’ı kullanırken kesinlikle bir tedirginlik hissetmiyorsunuz. Hızlı girilen virajlarda bile çok fazla yoldan çıkma eğilimi gözlemlenmiyor, tabii bunu siz istemedikçe! Direksiyon sistemi de son derece hassas olan Astra Sedan’da yönlendirmelere anında tepkiler alabiliyorsunuz. Astra Sedan’ın süspansiyonlarının dozu da iyi ayarlanmış; hem konfordan ödün verilmiyor hem de yol tutuşundan. Aracın görüş açılarında çok büyük bir problem yok, kısa bir alışma süresinden sonra park sorun yaşamıyorsunuz. Astra Sedan’ın frenleri zaman zaman güvenlik mesafesini zorluyor ama yine de sert frenlemelerde sağa sola çekme eğilimi olmuyor.
Astra Sedan’ın pazardaki durumuna baktığımızda söyleyecek tek şey; ‘kıran kırana rekabet’ olur herhalde. Opel’in bilinen Essentia, Enjoy ve Cosmo donanım paketleriyle satışa sunulan Astra Sedan’ın kampanyalı fiyatı yılın son günlerinde 30.635 YTL’den başlıyordu. Rakipleriyle kıyaslandığında fiyat açısından önemli avantajları bulunan Astra Sedan’ın donanım seviyesi yükseldikçe fiyatı 40.000 YTL’yi aşıyor.
Herkesin bildiği gibi ülkemiz bir sedan otomobil cenneti. Bunun en büyük sebebi de tüketici tercihleri. Aslında bu biraz da bir gelişim sürecinin sonucu. Türkiye’deki ilk otomobiller de sonrasında gelen Anadol, Murat 124, Murat 131 gibi otomobiller de hep sedan kasa ile pazara sunuldular. Zaten çok çocuklu ailelerden oluşan Türk toplumu da büyük bagaj kapasitesine sahip bu araçları fazlasıyla sevdi.
Bugün Türkiye pazarında olup da sedan karoser seçeneğine sahip olmayan herhangi bir markanın satışlarının belli bir noktayı geçmesi mümkün değil. Bu yüzden de pazarda var olan her marka bir şekilde yeni sedan modelleriyle pazardan pay kapmaya çalışıyor. 2007 yılı içerisinde Fiat Linea ile başlayan yeni rekabet ortamı son olarak da Opel Astra Sedan ve Citroen C4 Sedan ile devam etti. Türkiye pazarındaki Renault Megan, Toyota Corolla, Honda Civic Sedan gibi modellerle sıkı bir yarışa giren son dönemin sedanları için bu, gerçekten kolay olmayacak.
Geniş iç hacim
Bu modellerden biri de Ekim ayı içerisinde dünya lansmanı Antalya’da yapılan Opel Astra Sedan. Bundan önceki sedan versiyonu Astra Classic gibi Astra Sedan’da Polonya’nın Gliwice şehrindeki GM tesislerinde üretiliyor. Hatchback versiyonu 2004 yılından beri yollarda olan Astra’nın sedan versiyonu biraz gecikmeli de olsa geldi. Opel markası için hatchback versiyon her ne kadar birinci öncelik olsa da Astra Sedan Türkiye gibi sedan ağırlıklı bir pazara en azından bazı rakipleri gibi 1 yıl önce girseydi çok daha doğru olurdu diye düşünüyoruz. Son dönemdeki sedan otomobillerin aksine hatchback versiyon yerine station wagon versiyon baz alınarak tasarlanan Astra Sedan, bunun avantajını hem kabin içerisinde hem de bagaj hacminde yaşıyor. 4587 mm uzunluğa, 1753 mm genişliğe, 1458 mm yüksekliğe ve 2703 mm dingil mesafesine sahip olan Astra Sedan, boyutlarıyla hatchback versiyondan ayrılıyor. Astra Sedan’ın 490 litrelik bagaj hacmi ise koltuklar yatırıldığında 870 litreye çıkarılabiliyor.
Tanıdık Tasarım
Astra Sedan’ın dış tasarımına baktığımızda önden hatchback versiyonla tamamen aynı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Profilde ise omuz hizasından sonra yukarı doğru yükselen bir çizgi görülüyor. Arka tarafta ise bagaj bölümünün bulunduğu kısımdaki krom görünümlü kaplamalar arka lamba grubunun en alttaki açık renkli kısmıyla birleşerek çok uyumlu ve şık bir görüntü veriyor. Son dönem sedanlardaki uzatılmış hatchback görüntüsüne Astra Sedan’da kesinlikle rastlanmıyor. En azından tasarımdaki detaylı çalışma bu hissi ortadan kaldırıyor. Astra Sedan’ın iç tasarımı ise aynen diğer Astra’lardaki gibi. Orta konsoldaki siyah piyano boyalar ve kapı içleri ile ön göğüsün yolcu tarafındaki ahşap görünümlü kaplamalar Astra Sedan’a çok klas bir görünüm kazandırmış. Sedan karoserin içerideki etkisi baş ve diz mesafesinde de görülüyor, hem önde hem de arkada hatchback versiyona göre daha geniş bir kullanım alanı var. Fakat bir sedan otomobilden beklenmeyecek kadar az eşya gözü var, aslında nerdeyse yok! El freninin hemen üzerindeki kol dayama yerinin dar ve küçük gözü hariç içeride eşya saklayacak ayrı bir göz yok. Ayrıca aracın bagajına eşya koyacağınız zaman da hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Çünkü bagajı açmak için anahtar üzerindeki butona 5 sn. basmak zorundasınız. Üstelik bagajda herhangi bir tutacak yer yok, elinizin kirlenmemesi mümkün değil.
Performans
Astra Sedan’da bir dizel bir de benzinli olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Testimizin konuğu olan 1.6 Ecotec motor 115 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Açıkçası motorun rakamlara yansıyan gücünü yolda pek göremiyorsunuz. Ayrıca motor sesi de biraz fazla! Test boyunca motorun hızlanmaya çok da istekli olmadığını gözlemledik, buna performanslı kullanımlarda gittikçen artan yakıt tüketimini de eklemeden etmeyelim. Testimiz boyunca iki farklı tüketim değeri elde ettik. Eğer aracı fazla zorlamaz ve 120 km/s’in üzerine çıkmazsanız yakıt tüketimi ortalama olarak 100 km’de 7,2 litre olurken bunun üzerindeki süratlerde yakıt tüketimi 9,3 litreyi buluyor. 0-100 km hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlayan Astra Sedan’ın son sürati ise 191 km/s.
Astra Sedan’ın sürüş özellikleri en can alıcı noktası aslında. Astra Sedan’ı kullanırken kesinlikle bir tedirginlik hissetmiyorsunuz. Hızlı girilen virajlarda bile çok fazla yoldan çıkma eğilimi gözlemlenmiyor, tabii bunu siz istemedikçe! Direksiyon sistemi de son derece hassas olan Astra Sedan’da yönlendirmelere anında tepkiler alabiliyorsunuz. Astra Sedan’ın süspansiyonlarının dozu da iyi ayarlanmış; hem konfordan ödün verilmiyor hem de yol tutuşundan. Aracın görüş açılarında çok büyük bir problem yok, kısa bir alışma süresinden sonra park sorun yaşamıyorsunuz. Astra Sedan’ın frenleri zaman zaman güvenlik mesafesini zorluyor ama yine de sert frenlemelerde sağa sola çekme eğilimi olmuyor.
Astra Sedan’ın pazardaki durumuna baktığımızda söyleyecek tek şey; ‘kıran kırana rekabet’ olur herhalde. Opel’in bilinen Essentia, Enjoy ve Cosmo donanım paketleriyle satışa sunulan Astra Sedan’ın kampanyalı fiyatı yılın son günlerinde 30.635 YTL’den başlıyordu. Rakipleriyle kıyaslandığında fiyat açısından önemli avantajları bulunan Astra Sedan’ın donanım seviyesi yükseldikçe fiyatı 40.000 YTL’yi aşıyor.
http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=470