Yeni Astra Sedan Alan Yok Mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gökhan_55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Geç oldu ama tam oldu!

Hatchback tasarımıyla gönüllerde taht kuran Opel Astra, Türkiye gibi sedan cenneti olan bir ülkede Astra Sedan ile 'ben de varım' diyor

Herkesin bildiği gibi ülkemiz bir sedan otomobil cenneti. Bunun en büyük sebebi de tüketici tercihleri. Aslında bu biraz da bir gelişim sürecinin sonucu. Türkiye’deki ilk otomobiller de sonrasında gelen Anadol, Murat 124, Murat 131 gibi otomobiller de hep sedan kasa ile pazara sunuldular. Zaten çok çocuklu ailelerden oluşan Türk toplumu da büyük bagaj kapasitesine sahip bu araçları fazlasıyla sevdi.
Bugün Türkiye pazarında olup da sedan karoser seçeneğine sahip olmayan herhangi bir markanın satışlarının belli bir noktayı geçmesi mümkün değil. Bu yüzden de pazarda var olan her marka bir şekilde yeni sedan modelleriyle pazardan pay kapmaya çalışıyor. 2007 yılı içerisinde Fiat Linea ile başlayan yeni rekabet ortamı son olarak da Opel Astra Sedan ve Citroen C4 Sedan ile devam etti. Türkiye pazarındaki Renault Megan, Toyota Corolla, Honda Civic Sedan gibi modellerle sıkı bir yarışa giren son dönemin sedanları için bu, gerçekten kolay olmayacak.
Geniş iç hacim
Bu modellerden biri de Ekim ayı içerisinde dünya lansmanı Antalya’da yapılan Opel Astra Sedan. Bundan önceki sedan versiyonu Astra Classic gibi Astra Sedan’da Polonya’nın Gliwice şehrindeki GM tesislerinde üretiliyor. Hatchback versiyonu 2004 yılından beri yollarda olan Astra’nın sedan versiyonu biraz gecikmeli de olsa geldi. Opel markası için hatchback versiyon her ne kadar birinci öncelik olsa da Astra Sedan Türkiye gibi sedan ağırlıklı bir pazara en azından bazı rakipleri gibi 1 yıl önce girseydi çok daha doğru olurdu diye düşünüyoruz. Son dönemdeki sedan otomobillerin aksine hatchback versiyon yerine station wagon versiyon baz alınarak tasarlanan Astra Sedan, bunun avantajını hem kabin içerisinde hem de bagaj hacminde yaşıyor. 4587 mm uzunluğa, 1753 mm genişliğe, 1458 mm yüksekliğe ve 2703 mm dingil mesafesine sahip olan Astra Sedan, boyutlarıyla hatchback versiyondan ayrılıyor. Astra Sedan’ın 490 litrelik bagaj hacmi ise koltuklar yatırıldığında 870 litreye çıkarılabiliyor.
Tanıdık Tasarım
Astra Sedan’ın dış tasarımına baktığımızda önden hatchback versiyonla tamamen aynı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Profilde ise omuz hizasından sonra yukarı doğru yükselen bir çizgi görülüyor. Arka tarafta ise bagaj bölümünün bulunduğu kısımdaki krom görünümlü kaplamalar arka lamba grubunun en alttaki açık renkli kısmıyla birleşerek çok uyumlu ve şık bir görüntü veriyor. Son dönem sedanlardaki uzatılmış hatchback görüntüsüne Astra Sedan’da kesinlikle rastlanmıyor. En azından tasarımdaki detaylı çalışma bu hissi ortadan kaldırıyor. Astra Sedan’ın iç tasarımı ise aynen diğer Astra’lardaki gibi. Orta konsoldaki siyah piyano boyalar ve kapı içleri ile ön göğüsün yolcu tarafındaki ahşap görünümlü kaplamalar Astra Sedan’a çok klas bir görünüm kazandırmış. Sedan karoserin içerideki etkisi baş ve diz mesafesinde de görülüyor, hem önde hem de arkada hatchback versiyona göre daha geniş bir kullanım alanı var. Fakat bir sedan otomobilden beklenmeyecek kadar az eşya gözü var, aslında nerdeyse yok! El freninin hemen üzerindeki kol dayama yerinin dar ve küçük gözü hariç içeride eşya saklayacak ayrı bir göz yok. Ayrıca aracın bagajına eşya koyacağınız zaman da hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Çünkü bagajı açmak için anahtar üzerindeki butona 5 sn. basmak zorundasınız. Üstelik bagajda herhangi bir tutacak yer yok, elinizin kirlenmemesi mümkün değil.
Performans
Astra Sedan’da bir dizel bir de benzinli olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Testimizin konuğu olan 1.6 Ecotec motor 115 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Açıkçası motorun rakamlara yansıyan gücünü yolda pek göremiyorsunuz. Ayrıca motor sesi de biraz fazla! Test boyunca motorun hızlanmaya çok da istekli olmadığını gözlemledik, buna performanslı kullanımlarda gittikçen artan yakıt tüketimini de eklemeden etmeyelim. Testimiz boyunca iki farklı tüketim değeri elde ettik. Eğer aracı fazla zorlamaz ve 120 km/s’in üzerine çıkmazsanız yakıt tüketimi ortalama olarak 100 km’de 7,2 litre olurken bunun üzerindeki süratlerde yakıt tüketimi 9,3 litreyi buluyor. 0-100 km hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlayan Astra Sedan’ın son sürati ise 191 km/s.
Astra Sedan’ın sürüş özellikleri en can alıcı noktası aslında. Astra Sedan’ı kullanırken kesinlikle bir tedirginlik hissetmiyorsunuz. Hızlı girilen virajlarda bile çok fazla yoldan çıkma eğilimi gözlemlenmiyor, tabii bunu siz istemedikçe! Direksiyon sistemi de son derece hassas olan Astra Sedan’da yönlendirmelere anında tepkiler alabiliyorsunuz. Astra Sedan’ın süspansiyonlarının dozu da iyi ayarlanmış; hem konfordan ödün verilmiyor hem de yol tutuşundan. Aracın görüş açılarında çok büyük bir problem yok, kısa bir alışma süresinden sonra park sorun yaşamıyorsunuz. Astra Sedan’ın frenleri zaman zaman güvenlik mesafesini zorluyor ama yine de sert frenlemelerde sağa sola çekme eğilimi olmuyor.
Astra Sedan’ın pazardaki durumuna baktığımızda söyleyecek tek şey; ‘kıran kırana rekabet’ olur herhalde. Opel’in bilinen Essentia, Enjoy ve Cosmo donanım paketleriyle satışa sunulan Astra Sedan’ın kampanyalı fiyatı yılın son günlerinde 30.635 YTL’den başlıyordu. Rakipleriyle kıyaslandığında fiyat açısından önemli avantajları bulunan Astra Sedan’ın donanım seviyesi yükseldikçe fiyatı 40.000 YTL’yi aşıyor.

http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=470
 
arkadaşım 1.6sını aldı o da benim gibi sedan sevdiğinden.içi güzel yani bildiğiniz astra ama aracı hiç beğenmedim.hani ya astra hb alacan ya da astra sedan alacan deseler sedanı teklif olarka bile algılamam.

araba gitmiyor.gitmiyor derken yolda milletle kapışmak açısından değil yani.otoyolada orta şeriti geç sağda bile selektör yapacklar diye korkuyorum.kalkış zaten dehşet verici.hatta bir kere yanımızda 1atlı(1beygir:D) bir çingene arabası kırmızı ışıkta duruyorduk.çingene kalkışta sildi süpürdü bizi :D
yol tutuşu iyi gerçekten.ama aslına bakarsanız o kadar yavaş bir arabada pekte bir yol tutuşa gerek yok yani.
kesinlikle tavsiye etmiyorum, almam :D
 
bende almam hb daha güzel duruyor
 
Yeni Astra Sedan 1.3 CDTI Njoy

Ben aldım.(Yeni Astra Sedan 1.3 CDTI Njoy)

Kalite: Arabada opel kalitesi standart.
Kullanım Alanı: Arabanın içi gayet refah ve çok büyük bir bagajı var.
Yol Tutuş:Yol tutuşu da çok iyi.Çoğu aracın yolda tutunmaya çalıştığı dönüşlerde banamısın demiyor.
Yakıt:Alalı 2 ay oldu, 6000 km yol yaptım.Ortalamada 155 kuruş yaktı, yani süper.

Performans: Bir arkadaş hantal demiş, ne bekliyordu sormak lazım:Ralli performansı mı? 1300 kg ve 1300 motor için mükemmel denecek kadar iyi.Evet kalkışı ağır ama 2. vitesten sonra gayet iyi.

Body: Arabanın kasası bir taraftan büyük sınıftaki abilerinin etkileyeci duruşunu verirken, diğer taraftan sportif çizgisinide koruyor.

Sonuç olarak dizel versiyonun 1.7 lt motoru ülkemizde satılsa elbette daha iyi olurdu ama kendini yıllar önce ispatlamış olan 1.3 turbo dizel motorada haksızlık etmeyelim.
 
Alan arkadaşlara hayırlı olsun..

Yazın aracımı değiştireceğim ama hb modelini alacağım.
 
Araba nasıl gitmiyor anlamak güç bizimkisi 1.6 115 hp cokta iyi kaçıyor siz 1.3 cdti den mi bahsediyorsunuz?
 
2008 Opel Astra Sedan

1997 yılından beri Opel ailesine üyeyiz. ;)

1997 Astra 1.6 16V NB (Beyaz)
2001 Astra 1.6 16V NB Elegance (Parl.Mavi)
2008 Astra 1.6 16V NB Cosmo (Star Silver)

Herhangi bir eşya alırken bir huyum vardır. En üst seviyedekini alabilmek. Arabayı alırken de öyle yaptım. Tabiki biz hiçbir şekilde Benzinli araçtan başka kullanmadık. Dizel araç bana soğuk geliyor neyse...

Tabiki ondan önce 2001 Astra ile ayrılışım üzdü beni çok anılarımız vardı. :(
Aracı bayiye verdik, yenisini aldık.
02.01.2008 tarihi itibariyle Opel Astra 1.6 16V NB Cosmo + Xenon Paket donanımlı aracımla birlikte yollara çıktım hadi hayırlısı. Araç geldiğinde bayide inceledim ve bazı şeyler tuhafıma gitti. En üst donanım seviyesinde bile Park sensörü, Perde Hava yastığı, ESP ... (HB Cosmo + P2 'de olmasına rağmen) gibi şeyler standart yoktu.
Bende almadan direk orjinal park sensörünü de taktırdım. Öyle teslim aldım. Para mı? ne parası !!!

Gerçi alırken bana arabayı tanıtım turunda 8 hava yastığı var dediler ben o heyecanla zaten dinlemiyordum bir an önce aracımı alıp gitmenin peşindeydim, zaten akşamdı ve eve geldiğimde şöyle bir inceleyim dedim 4 hava yastığı gördüm.
Gelelim benim düşünceme...

Kesinlikle şunu söyleyebilirim. Koltukları önceki Astrama göre çok çok rahat ve sürücü koltuğundaki beşik sitemi filan çok rahat ettiriyor adamı. Koltukların rahatlığını, virajlara girince sizi sardığında daha da iyi anlıyorsunuz.

Kokpit, direksiyon simidi torpido tasarım ve kullanış malzemenin kalitesi iyi. Aklıma gelenler -->(Torpido gözü soğutmalı, El freni arkasında MP3, CD, çalar filan bağlamak için AUX ses çıkşı var,...)
Araç 1230 kg olmasına rağmen motor performansı gayet iyi...

Aklımda bir soru var başka konu başlığı altında yardımcı olursanız sevinirim. Yol bilgisayarında çok geniş menülere bir şekilde kurcalarken ulaştım ama daha giremiyorum nasıl girdim acaba bilen var mı?
İçinde gördüklerim; Motor Hararet Göstergesi, Motor Yağı Seviyesi, Dijital Hız Göstergesi,.... bunun gibi birçok şey daha tabiki ingilizceydi.

Aracım Trabzon'daki ilk Cosmo araçtır. Memnunum ve tavsiye ederim hayırlısı olsun inşallah.
Karar senin...
 
Son düzenleme:
1.7CDTİ Astra getirseler 1.3ten daha fazla satar bence 1.3cdti tam filoluk araç...
 
YENİ astarada cosmoda 4 hava yastığı mı var şaşırtıcı ve yazık derim...
 
Geri
Üst