Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eRg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

Ben aracı alırken ses yalıtımı yaptırmıştım. Servis yaptırdı işin aslı ama Ziebart olduğunu düşünmüyorum. Ses yalıtımı olmayan bir arkadaş ile deneyebiliriz.
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

Mehaba Arkadaşlar ;

Bende aracı geçen hafta pazartesi 2.el olarak 15.000km aldım. Satıcının tüm bakımları servis kayıtlı demesine ve yetkili servisten durumu teyit etmeme rağmen birde güvendiğimiz ustamıza aracı gösterdik. Ustamız aracı inceleyip satıcıyı onayladı ve test sürüşüne yaptık. Testte araçta 4 kişiydik ve kartal samandıra tem bağlantı yoluna çıktık arka koltukta oturuyordum ve 120den sonra bagaj tarafından bir miktar ses duymaya başladım ancak normal olduğu söylendi. Bagajı açıp stepne etrafındaki zemin sacı ile bagaj arasında sadece döşeme olduğunu görünce az bile ses gelmiş diye düşündüm bence buradaki izolasyon biraz artırılmalı.

Bu arada konu dışı ancak 2. el araç alımında yalnızca 5664'e güvenmemeli ve mutlaka bir sigorta firmasından araç plakası sorgulanmalı. Uzun hikaye ama özetle 5664 bana 4 adet ayrı ayrı toplam 7.000Tl hasar bilgisi verdi ve satıcıyı onayladı ancak. Sigorta yaptığı incelemede bu 7.000Tl'lik hasarın bir Clio'ya ait olduğunu söyledi. Satıcıdan önceki plakayı istediğimizde Eski sahbinin GS'li olduğunu bu yüzden plakayı değiştirdiklerini söylediler ve istemeyerek plakayı verdi sonuç araç pertten çekme belgeli çıktı. Bu konuda çok dikkatli olmak lazım, umarım kimse böyle dolandırıcıların eline düşmez. Sahibinden'e ilanı şikayet ettim, ilan kaldırıldı
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

OGOKTAS link' Alıntı:
Mehaba Arkadaşlar ;

Bende aracı geçen hafta pazartesi 2.el olarak 15.000km aldım. Satıcının tüm bakımları servis kayıtlı demesine ve yetkili servisten durumu teyit etmeme rağmen birde güvendiğimiz ustamıza aracı gösterdik. Ustamız aracı inceleyip satıcıyı onayladı ve test sürüşüne yaptık. Testte araçta 4 kişiydik ve kartal samandıra tem bağlantı yoluna çıktık arka koltukta oturuyordum ve 120den sonra bagaj tarafından bir miktar ses duymaya başladım ancak normal olduğu söylendi. Bagajı açıp stepne etrafındaki zemin sacı ile bagaj arasında sadece döşeme olduğunu görünce az bile ses gelmiş diye düşündüm bence buradaki izolasyon biraz artırılmalı.

Bu arada konu dışı ancak 2. el araç alımında yalnızca 5664'e güvenmemeli ve mutlaka bir sigorta firmasından araç plakası sorgulanmalı. Uzun hikaye ama özetle 5664 bana 4 adet ayrı ayrı toplam 7.000Tl hasar bilgisi verdi ve satıcıyı onayladı ancak. Sigorta yaptığı incelemede bu 7.000Tl'lik hasarın bir Clio'ya ait olduğunu söyledi. Satıcıdan önceki plakayı istediğimizde Eski sahbinin GS'li olduğunu bu yüzden plakayı değiştirdiklerini söylediler ve istemeyerek plakayı verdi sonuç araç pertten çekme belgeli çıktı. Bu konuda çok dikkatli olmak lazım, umarım kimse böyle dolandırıcıların eline düşmez. Sahibinden'e ilanı şikayet ettim, ilan kaldırıldı

geçmiş olsun arkadaşım çakal serefsiz dolandırıcıların satış taktiklerinden sadece bir tanesi bu adamlar ikiz araç yapıp gerçek temiz aracı expertize sokup pert aracı kaşla göz arasında değiştirip satanlar bile varmış.
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

Ben kendi aracımı komple soyup içeriden izalasyon yaptım , ve seste fark %40 seviyesinde azalma oldu . Ölçümlerimi kendim yaptım , bariz sekilde ortaya çıkıyor ses azalması . Benim uygulamam da rezonans yalıtımı icin folyo , ve ses icinde firex ses yalıtım süngeri kullanıldı .

Tavan , taban , Dashboard ici ve arkası , bagaj , kapılar , bagaj kapağı bir kat folyo ve bir kat firex sünger ile kaplandi . Kapılar da sadece 3 kat izalasyon var . Diğer kısımlarda potluk olmaması ve sokulen parçaların eski yerlerine oturmaları icin ince ve kaliteli malzeme kullanımına , ayrıca malzemenin yeter seviye de kullanılmasına özen göstermek lazım .

Ayrıca su tutmayan , ozel süngerler ve yalıtım bantları ile dablumbaz içlerine de işlem yaptım , bu işlem sadece tek basına yol sesinde %50 lik azalma sağladı .

Tüm bu işlem işçilik bana ait olduğu icin sadece malzeme parasına bitti , ve o sekli ile bile 500 tl civarında oldu .

Kısaca ben ziebart vs vs gibi markaların aracın altına uyguladıkları 2mm kalınlıkta yalıtımın değil %60 , %10 bile fayda sağlayacağını düşünmüyorum . Ben ozel aletler ile ölçüm yaptım ve sonuc yaklaşık 10 mm lik ekstra yalıtım da bile %40 seviyesinde kalırken , 2 mm lik zift ile %60 i bırakın %10 bile büyük rakam ...
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

mustimx link' Alıntı:
geçmiş olsun arkadaşım çakal serefsiz dolandırıcıların satış taktiklerinden sadece bir tanesi bu adamlar ikiz araç yapıp gerçek temiz aracı expertize sokup pert aracı kaşla göz arasında değiştirip satanlar bile varmış.

Çok teşekkür ederim. Araç 2007'di 37.000kmde 1.4TSI 140hp idi ve lastiklere baktım orj. lastikler vardı içi tertremizdi farkına varmasak yapıştıracaklardı neyse verilmiş sadakamız varmış bir hafta sonra denk geldi Astra J'li olduk :)
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

Ses yalıtımı ile ilgili geçenlerde tesadüf eseri birde şöyle bir bilgi edindim, bizim araçlar fabrika çıkışı takılan lastikler iin ses seviyesi 70desibel Michelin lastkler ise 60desibel. Sanırım lastik değişimi sorasında da araçların içeriye aldığı seslerde azalma olabilir
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

sukru52 link' Alıntı:
Ben kendi aracımı komple soyup içeriden izalasyon yaptım , ve seste fark %40 seviyesinde azalma oldu . Ölçümlerimi kendim yaptım , bariz sekilde ortaya çıkıyor ses azalması . Benim uygulamam da rezonans yalıtımı icin folyo , ve ses icinde firex ses yalıtım süngeri kullanıldı .

Tavan , taban , Dashboard ici ve arkası , bagaj , kapılar , bagaj kapağı bir kat folyo ve bir kat firex sünger ile kaplandi . Kapılar da sadece 3 kat izalasyon var . Diğer kısımlarda potluk olmaması ve sokulen parçaların eski yerlerine oturmaları icin ince ve kaliteli malzeme kullanımına , ayrıca malzemenin yeter seviye de kullanılmasına özen göstermek lazım .

Ayrıca su tutmayan , ozel süngerler ve yalıtım bantları ile dablumbaz içlerine de işlem yaptım , bu işlem sadece tek basına yol sesinde %50 lik azalma sağladı .

Tüm bu işlem işçilik bana ait olduğu icin sadece malzeme parasına bitti , ve o sekli ile bile 500 tl civarında oldu .

Kısaca ben ziebart vs vs gibi markaların aracın altına uyguladıkları 2mm kalınlıkta yalıtımın değil %60 , %10 bile fayda sağlayacağını düşünmüyorum . Ben ozel aletler ile ölçüm yaptım ve sonuc yaklaşık 10 mm lik ekstra yalıtım da bile %40 seviyesinde kalırken , 2 mm lik zift ile %60 i bırakın %10 bile büyük rakam ...

Arabanizi merak ettim mercedes gibi olmustur heralde:) elinize saglik boyle el becerileri olan insanlara cok ozeniyorum:)
 
Ynt: Ziebart Ses Yalıtım Uygulaması

ygtylmz link' Alıntı:
Arabanizi merak ettim mercedes gibi olmustur heralde:) elinize saglik boyle el becerileri olan insanlara cok ozeniyorum:)

Teşekkür ederim , fotoları bulursam atarım buraya ...

Maalesef kalite olarak bir Mercedes değil :) o kadar iddialı değilim ama ses seviyesinde cok cok iyi oldu , mercedes e yaklasti ... cunku onlarda kullanılan premium sinifta yani yalıtım malzemelerin standartları farklı , piyasada o tip sünger ve plakalar bulmak cok zor , bulsanız da cok para . Eşdeğer malzemeler ile yaptığımız icin kalite anlamında tatmin etsede cok cok iyi değil , ama olay burada hedefleri tutturmaksa evet ses konusunda olay bitiyor .

Zira, aracıma binenler bu farkı ciddi anlamda hissediyorlar , yalıtım malzemeleri toplamda 50 kg i buldu , süngerler cok tutmadı ama folyolar ciddi kg tutuyor . Ancak 50 kg bir sorun çıkartmıyor . Suan bu kadar ses yalitimindan sonra
ruzgar sesini cok rahat duyar oldum , özellikle ruzgar sesi cok rahatsız edici , bunu engellemek ise maalesef basit yöntemler ile imkansız . Özellikle ayna tasarımı buna sebep oluyor . Aynaları değiştirmek lazım , kapı fitilleri ve cam fitillerin de iyileştirmeler lazım , ancak bu ise girdiğinizde aracı satıp premium olanı almak daha iyi ...

Kısaca benim buraya yazmamdaki amac oyle 2mm lik zift ile dışarıdan yapılan yalıtım bir seye yaramaz . Bunun size etkisi sadece ve sadece arac bedenine yayılan rezonans (titreşim) kaynaklı metal tingirdamasini azaltmak ta olur . Ben ornek vereyim , araciniz çalışırken bagaj kapağına kulağınızı dayadiginizda motorun pistonlarinin frekansını duyarsınız , bunun sebebi metallerin sesi iletmesidir. Bunu engellemek icin , metallerin arasındaki bağı kesmek gerekir , otomobilde bu yöntem olmadığına göre bu singirtiyi emecek bir yalıtım malzemesinin aracın tüm bedenine uygulanması gerekir . Bunu sadece aracın altına yapmanız size hic bir sey kazandırmaz , tüm metal yüzeyler kaplanmalidir . tren rayları misali , ses metal boyunca ilerler , yada boş bir yağ tenekesine vurmak ile , dolu tenekeye vurmak arasındaki farkı anımsayın . İste folyo bu rezonanslar sonrası ortaya çıkan sesi emıyor .

Firex sünger ise , tekerlekler , ruzgar , motorun sesi gibi ses kaynaklarından aracın icine gelen sesi emıyor ve bir miktar toklastiriyor , sonuçta buda böyle etki ediyor . Zaman olunca size detaylı yazarım . Cok profesyonel değilim ama bir miktar tecrübe ettim bu ısı :)
 
Geri
Üst