1.3 CDTI Soğuk Havada Kaç Dakika Motor Isıtmalı ve Lastik Havası

her çalıştırmada en az 1 dk beklerim ve sonra hareket ederim...ısınana kadar ne düşük devir ne de yüksek devirde kullanmam( 1750-2250) arası...sonra yüksek devirli kullanırım 3000 den aşağı vites atmam....arabayı stop etmeden önce de klima, kaloriferi kapattıktan sonra yarım dk rolantide çalıştırır sonra stop ederim...lastiklerde önler 32psi...arkalar 30psi...

sesin farkettiğini hissettim. önce daha gürültüdü ısındımı ses biraz daha az geliyor. diğer yandan soğukken çekiş düşük yakıt tüketimi hat safada. ısıtıp gittin mi yakıtta gözle görülür fark var. hele soguk günlerde. bende bir iki dakika ısıtıp 1. viteste ilerliyorum. motoru durdurmadanda bi 10 saniye bekliyorum. lastik havalarınada bakmam gerekecek.
 
en büyük faydası araç ısınıyo motor yağlamayı tamamlıyo parçalar ısınıyo vs vs
 
durunca rolantide beklemenin faydasi??????

püskürtme sistemiyle ilgili sanırım. birden durdurunca püskürtmeyi kesiyor falan gibi bişiler demişlerdi servisten o yüzden 8-10 saniye bekleyin demişlerdi
 
püskürtme sistemiyle ilgili sanırım. birden durdurunca püskürtmeyi kesiyor falan gibi bişiler demişlerdi servisten o yüzden 8-10 saniye bekleyin demişlerdi

bak bunu bilmiyordum ilk defa dizele biniyorum
kimsede demedi daha detayli yazan olur galiba faydasi nedir???????
 
turboylada alakası olması lazım beklemenin sadece püskürtme yada ısıtma değil
 
ben çok bekliyomuşum yaa rahat 4 dk bekliyorum araç kendine gelsin diye kışın :(

Aracınız benzinliyse daha cabuk ısınıır
 
bak bunu bilmiyordum ilk defa dizele biniyorum
kimsede demedi daha detayli yazan olur galiba faydasi nedir???????
durunca rolantide beklememiz gerekir en azından 30 sn bu sürede turbo kendini yağlamaya devam ediyormuş ilk çalıştırmada kışın 3 dakika kadar bekliyorum ben
 
"Dizelin bir dakikalık saygı duruşu" denen bir kavram var. :D
Çalıştırdıktan sonra hareket etmeden 1 dakika, durunca stop etmeden 1 dakika.
 
Geri
Üst