1.3 CDTI Soğuk Havada Kaç Dakika Motor Isıtmalı ve Lastik Havası

bır de arac hareketlı ıken daha cabuk ısınıyor.
sadece durdugun yerde aracın ısınmasını beklıyorsan bıraz daha uzun ısınıyor galıba.
ben mı yanılıyorum?
 
Bekleme süresi gideceğiniz yola göre değişir bence.Örneğin araç rampada ise çalıştırdınızda hemen hareket etmeyin en az 2 dk bekleyin. Zaten hemen hareket etsenizde bayağı zorlanırsınız soğuk motorla.Öte yandan ben her sabah 5 km yol alıyorum ve ilk 3 km si inişli.Çalıştırıyorum ve hemen hareket ediyorum zaten gaza basmam hiç gerekmiyo 3.viteste gaza basmadan kendi kendine gidiyo.Akşam park ederkende gidiş yönüme göre park ediyorum.Bu sayede sadece şehir içi ortalamam son 2 depodur 5,1 lt yi hiç geçmedi.(Ortalama hız 21 km/saat , Elazığ)
 
durunca rolantide beklemenin faydasi??????

turbolu araçların hepsi için geçerlidir...Turbo, yağ basıncıyla beslenir. Aracı durur durmaz stop ederseniz, yağ basıncı düşeceğinden, o anda belli devirde olan turbo yağsız çalışır ve zarar görür. Ondan dolayı, stop etmeden önce 10-15 sn kadar rölantide çalıştırmak turbo ömrünü uzatır.
Hatta uzun yoldan gelince bu süre biraz daha uzun tutulmalıdır.
 
ben çok bekliyomuşum yaa rahat 4 dk bekliyorum araç kendine gelsin diye kışın :(

Kayseri biraz serin olur:) 4 dakka beklemende sorun yok. Ama 2-3 dakka bekleyip, yürüdükten sonra belli bir süre aracı zorlamadan, düşük devirde sürmenin faydası kesin...
 
Devir saatine bakın 1 in hafif üstünde çalışır soğuk havalarda 1 in altına indiğinde zorlamadan aracı yola çıkabilirsiniz.
 
opelin kullanma kilavuzunda diyorki araci kesinlikle rolantide isitmayin, calistirin ve surun, bu esnada yuksek devirlere cikmayin diyor...

yani neden arac rolantide isitilirki hic yapmadim, yurur halde dusuk devirde ilk 2 km de isiniyor zaten araba...

ayrica lastikler icin ben onler 2.1 arkalar 2.2 kullaniyorum - depo kapagindaki degerler... (astra h)
 
Teşekkürler..
 
ben de pek ısıtmam..yolda yavaş giderim...zaten gittiğim yol 2 km...lastiklerde ön-arka=32
 
Kayseri biraz serin olur:) 4 dakka beklemende sorun yok. Ama 2-3 dakka bekleyip, yürüdükten sonra belli bir süre aracı zorlamadan, düşük devirde sürmenin faydası kesin...


evet -10 derece biraz serin oluyo buralarda ondan uzun sürüyo beklemem :)
 
çalıştırıp zorlamadan gitmek son derece mantıklı ve bende yıllardır bunu uyguluyorum. motor soğuk iken sürtünme max. bunu ha durarak ısıtmışsın ha zorlamadan yolda ısıtmışsın (ki çoğu araç kitapçığında çalıştır ve git ama zorlamadan yazar). durarak ısıttığında fazladan yakıt yakarsın. haaa çalıştırdın çıktın yola elemanın birine gıcık olup gaza basacaksan durduğun yerde tam ısıt motorunu kardeş ozaman :)

corsa c kitapçığında aşağıdaki bilgi veriliyor.

127t.jpg


lastik basıncı ise ktapçıkta yada benzin depo kapağında yada aracınızın başka bir yerlerinde verilen değer neyse onu uygulamak lazım.
Yazı kışı fark etseydi üretici ona göre yazardı. Bugüne kadar hiçbir kitapçıkta kışın basıncı şöyle yap yazın şöyle yap diye bişey görmedim. Haaa basıncı lastik soğuk iken ölçün(şişirin). Uzun yoldan gelince yada güneşin altında yatmış aracın lastik basıncı sizi yanıltır.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst