Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları
omergokbulak link' Alıntı:
[quote author=eketen link=topic=2418.msg50060#msg50060 date=1318021588]
[quote author=astraowner link=topic=2418.msg49992#msg49992 date=1318007416]
bu ses ilk zorlamada falan çıkan bir ses değil yani ilk motoru kaldırırken sürekli böyle bir ses çıkmıyor turbolu araçlarda turbo hep çalışır ama efektif olarak mesela 1.4t de 1850-4900 devirleri arasında çalışır yani düzde giderken gaza yüklenince bu ses duyuluyorsa tamam problemdir ancak yani bu ses turbo genel ve hertürlü turbo araçta olan hava basma sesi yani sizin tabirle ıslığıdır bu ses herdevirde yani motor sesinin fazla olduğu devirlerde de yükselerek artıyorsa problemdir yani turbo hava basarken hortumunda bir çıkma oluşmuş olabilir buda havanın dışa çıkma sesidir yani bu gerçekleşirse araç çekişten düşer gidişi değişir ve bizim araçlar gibi her tarafı sensör olan araçlarda ekranda servis uyarısı verir.test etmek için araç durur halde yanınıza bir kişi alın kaput açıkken 3000 e kadar gaz versin ve çeksin bu şekilde kuvvetli bir hava dışa gidiyorsa veya düz hava dolma sesinden başka bir ses duyarsanız bir problem vardır ya da servis çok yakınsa gösterin içiniz rahat etsin
Aynı şeyden farklı yorumlarla bahsediyoruz. turbo ıslığı dediğim ve gerçekten çok sevdiğim turbo sesi bütün bindiğim turbolu araçlarda belli bir kısıtlı devir aralığında değil turbonun tüm aktif olduğu devir bandında geliyordu. Östelik motor sesi nekadar yüksek de olsa o tıslamayı duyarsınız. Bu ses ise arkadaşın anlatımına göre 2200 devire kadar geliyor ve aracın çekişinde şu an bir sıkıntı yok. Öekişte şimdi sıkıntı olmaması, turbonun tam devirlenmeye başladığı anda gelip sonrasında kesilmesi, arkadaşın turbo kullanım tekniklerini sorması(ki çok büyük bir sebep bence) ve hızdan bağımsız, devirle ilintili olması bizzat yaşayıp gördüğüm üzere pervanenin mil ve/veya mil yatağının hafif aşınmasını çağrıştırıyor bana. (Bilgisayar fanlarında da zamanla aşınma, tozlanma yüzünden ilk başlarda anlık ve gide gide süreklileşen vınlama gibi...)
Söylediğiniz gibi aslında sesi duyamadığımız için kendimizce yorum yapıyoruz Sesi duyabilsek herşey çok net anlaşılacak.
[/quote]
ben ilk defa turbolu bi araç kullanıyorum. turbolu araçlarda dikkat edilecek hususlarla ilgili hakan bey in verdiği linkleri okudum ve kullanım şeklimde ters bi durum yok sadece uzun yol sonunda motoru hemen durdurma konusu var o da aracım zaten 4500 km de. yanlız şu durum var ben yavaşladığım zaman vites değişmeden önce 1 veya 2. vitese hız düşene kadar ayağım sürekli debriyaj da kalıyo bunu ustaya anlattım doğru sıkıntı yok dedi. turbo daha nasıl doğru kullanılır bilmiyorum! bilen arkadaşım varsa paylaşırsa sevinirim...
sayın erketen sen nasıl kullanıyosun mesala?
[/quote]
Turbo yu doğru kullanmak istiyorsanız ilk çalıştırdığınızda ve stop etmeden önce mutlaka ama mutlaka 30 saniye motor rolantide çalışacak Uzun yolda ayağınız sürekli gazda gitmeyeceksiniz arada ayağınızı gazdan çekip turboyu rahatlatacak soğumasını sağlayacaksınız. Motor soğukken kesinlikle yüklenmeyecek normal ısısına ulaşmasını bekleyeceksiniz.
4500 km bu konularda hafife alınacak bir km değildir. Turbonun arıza vermesi için oldukça yeterli bir süreç. Debriyaja basmanız da debriyajınız açısından sıkıntılı, turbo ile alakalı olmasa bile...
Son olarak bunlar benim ve buradaki birkaç arkadaşın kendi kafasından uydurduğu şeyler değil. Otomobil litaratüründe turbo ana başlığı olan konular ve tüm otoriteler tarafından kabul edilen olaylar. Bunlara uymak veya uymamak, inanıp inanmamak size kalmış birşey. O konuda da bizim açımızdan herhangi bir durum yok. Kendi aracınızı nasıl kullanmak isterseniz kullanırsınız. Lakin size tavsiyem her gördüğünüz, konuştuğunuz ustanın ustalığına da pek güvenmeyin.