aracı aldığımda vites geçişleri problemliydi, yaptığım ilk iş şanzuman yağını boşalttırmak oldu, tahmin edilceği üzere ATF yağı çıktı, gerçekten manuel şanzumanda ATF ne alakaysa. Herneyse şanzumana mobilube 75-90 koydurdum, soğuk havalarda da öyle iddia edildiği gibi bir zorlanma da yok, aksine daha da kolaylaştı vites geçişleri. Yanlız hareket halinde 1. vitese geçme sorunu hala daha mevcut, ben de bunun Opel'in bilerek yaptığı bir tasarım mı yoksa kronik bir sorun mu olduğunu çok merak ediyorum. tansu beyin iddia ettiği gibi de ince ATF yağı şanzumanda vites geçişlerini kolaylaştırmaz, senkromeçler en çabuk vizkositesi yüksek bir yağla doğru hıza ulaşırlar. Şanzuman yağınızı bir sorun olmadıkça da değiştirmenize gerek yok. Bu yağ sentetik bir yağdır ve ölümsüzdür. Ha ancak zamanla şanzuman içerisinde dişlilerin aşınmasına mukabil metal tozları oluşur, bunlar büyük oranda manyetik tıpa tarafından tutulur, yanlız öyle servislerin tavsiye ettiği gibi 2 yılda, 60.0000 km de bu sentetik yağı değiştirirseniz sadece ustanıza para kazandırmış olursunuz. 200000 km yapmadıysanız, şanzumanı dağıtmadıysanız ya da şanzumanınızın içerisinde ATF ya da zeytinyağı yoksa bu yağın değişimi gereksizden de öte israftır.