1. vitese geçerken zorlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben sorunu buldum. araba tam durmadan 1. vitese takmıyorum. 2. vitesle devam. araba biraz bayılıyor ama fazla gecikmeden toparlıyor kendini. zaten düşük viteste arabayı bağırtmak hoşuma gitmez. önceden renault broadway vardı. onuda aynı şekilde kullanıyordum.
 
Merhaba arkadaşlar, yazın aldığım arabam son 1-2 aydır 1. vitese geçerken zorluyor çıkan hiçbir gacırtı sesi yok bu sorun belki birazcık da 2. vitesde de var ama diğerleri sorunsuz sitedeki yazılardan takip ettiğim kadarı ile sorun çok büyük de olabilir çok küçük de bu konuda fikirleriniz nedir ankarada bu konuda iyi bir usta söylermisiniz:help:

kardeş aynı sorun bendede vardı şanzımanı indirdik balatanın ortasında göbeği sabitleyen pilastik tırnaklar var o kırılmıs göbek merkezden kaydığı içinde 1 ve 2 viteste sıkıntı oluyordu balatacıdan göbeği sağlam bulduk balata çaktırdık 20 tl şimdi sorun yok fişek gibi toplam 100 tl mal oldu (balata-işçilik-2 litre gm şanzuman yağı) 1 ay önce sende ayardı şuydu buydu uğraşıp para harcama sonuçta o şanzuman inecek kolay gelsin....
 
araçta debriyaj teli varsa (motor kaputunu açınca görürsünüz zaten) , o teli tutan somunu biraz gevşetin.. debriyaj pedalı bir miktar yükselir ama vites geçişleride rahatlar.. deneyin derim.
 
tansugurler opel türkiye ile konu hakkında görüşebildiniz mi?
Bilgi verirseniz sevinirim...
 
2004 model Corsa C 1.4 arabamda böyle problem vardı. Servise gittim. Vites kol mekanizmasınde problem var dediler. Garantim bittiği halde ücretsiz değiştirdiler. Corsa C modellerin bu mekanızması problemliymiş. Yani fabrikasyon problem varmış.
 
benim aracımdada buna benzer sorun var. özellikle soğuk havalarda geri vitesten 1. vitese geciremiyorum. birkaç defa debriyaja bassamda vites geri vitesten çıkmıyor. boştaymış gibi olur 1 e takıyorum. ama olmuyor. yine geri de takılı oluyor. anlamadım gitti.
 
arkadaşlar uzun süredir bu konuyu takip ediyorum sonuçlansın diye; özellikle 80 numara yağ konusunda Tansu ustadan, opel yetkilileri ile görüşüp bilgi alan arkadaşlar varsa sizlerden cevap bekliyorum ama maalesef konu çok uzun süredir hala muallakta bir türlü netleşmedi.
bende 2007 model dizel corsamı 30.000 km.de aldım şu anda 37.000 km.de araçta hiçbir problem yok ve alındığı günden beri her işlemi yetkili serviste yapılan bir araba.
aracı aldığım günden beri 1. ve 2. viteslerin kısalığından ve vitesin zor geçmesinden şikayetçiyim ve beni gerçekten rahatsız ediyor. özellikle kavşaklarda 2. vitesle rahat toparlamadığı için ya biraz devirsiz devam etmek ya da biraz daha frenleyip aracın devrini iyice düşürdükten sonra 1. vitese düşüp tekrar 2. vitese geçmek zorunda kalıyorum. vites geçişleri rahat değil. defalarca yetkili ve özel servisteki arkadaşlara gittim normal bu viteste bir şey yok diyorlar. bu gün zorla şanzuman yağının seviyesine baktırdım, yağ biraz eksilmiş ATF yağla tamamladık ancak değişen bir şey yok, durum yine aynı.sıfır dizel opellerde de aynı sorun var.
30 yıldan araba kullanırım, 15ten fazla araba alıp sattım ama böyle bir şey yaşamadım.
birincisi; benim bildiğim ATF otomatik şanzumanlarda kullanılır, opelden başka hiç bir markada manuel şanzumanda ATF kullanıldığını görmedim, duymadım.
ikincisi; vites değiştirmek için devri neredeyse durma noktasına kadar düşürmenin motoru korumak amaçlı olduğu söyleniyor bu da çok garip, yerli yabancı sıfır hiç bir arabanın motorunun böyle bir korumaya ihtiyacı ve böyle bir uygulaması yokken opel böyle bir şeye gerek duyduysa nedenini merak ediyorum ve bunun mantıkla hiç bir ilgisini bulamadım.
yetkili servise de sordum, onlar hala ATF koyuyorlar. servis şefi olan arkadaşıma bu konudan bahsettim, madem arabanın garantisi bitti istiyorsan getir 80 nomara yağı koyalım dedi. aslında 80 numara yağ bana çok mantıklı geliyor ancak opelin ATF konulması için kendine has bir zorunluluğu varmı, 80 numara konulursa bir aksilik yaşanırmı gibi tereddütlerim var.
ustalardan bu konunun çözüme kavuşmasını bekliyorum. saygılar.
 
benim aracımdada buna benzer sorun var. özellikle soğuk havalarda geri vitesten 1. Vitese geciremiyorum. Birkaç defa debriyaja bassamda vites geri vitesten çıkmıyor. Boştaymış gibi olur 1 e takıyorum. Ama olmuyor. Yine geri de takılı oluyor. Anlamadım gitti.
araci değiştirin:d:d:d
 
arkadaşlar bu konuda bende karar veremedim. Şanzuman yağını değiştirmek istiyorum fakat gittiğim ustaların bir bölümü gerek yok diyor diğer bölümü ise; hangi yağ markası konusunda karar veremiyoruz. Yetkili servis ATF koyuyoruz diyor ve senin arabada sorun yok değiştirmenede gerek yok diyor. Özel servislerin bir tanesinde castrol var ama özellikle orjinal olandan getirtelim diyor kodunuda söylüyor 1940768 diyor bundan alalım diyor. Diğer özel servisteTUTELA 2 C 80/S var bundan koyalım diyor. BP benzin istasyoyjna gittim orada s/90 var bayi şiddetle onu tavsiye ediyor diğerleri şanzumanını bozar diyor. İşin içinden çıkamıyorum.
Özetle;
1- ben hiç değiştirmeyeyim böyle kalsın
2- TUTELA 2C 80/S buna kara vereyim
3- 1940768 parça kodlu GM yağ getirteyim bunu kullanayım
4- castrol sea 80 bulayım bunu kullanayım.
Lütfen size hangi tercihi yapmalıyım. yardımcı olursanız sevinirim.
 
Geri
Üst