1997model vecra cd otomatik vites nasıl

Servisler hep bişeyler söyler ama usta zaten işçiliğiyle ve tecrübesiyle belli eder kendini.
( Afaki: kulaktan dolma, ayrıntıya, özüne ve sonuca varmadan genel konuşmak demek)
Bu arada demekki ezik bi araca denk gelmişin,baya masraf çıkmıştır geçmiş olsun..
 
Son düzenleme:
Senelerdir Otomatik araç kullanan birisi olarak cevap vereyim. Kardeşim mesleğini bilmiyorum ama kusura bakma biraz afaki konuşuyorsun. Ben senelerdir düz vitese de otomatiğede binerim tercih meselesi ama konfor ve rahat kullanım istiyen otomatik, hız ve perfm. isteyen düz vites alır.

Passatı'na nasıl binilmiş bilmem ama ben 5 yaşında otomatik vectra almıştım. Şu anda aracımdan biri. 6 senedir kullanıyorum ve de bastıra bastıra. Çoğunlukla araç spor sürüşle devir saati 4000-6500 arası oynatırım. Çünkü ani hızlanma için otomatikte bu gerekli. Ama buna rağmen ne geçişlerde ne de ayarında hiçbir bozulma yok saat gibi tıkır tıkır çalışıyor 11 yaşındaki arabada. yaklaşık 2 ay kadar önce 170'den sonra araç hantallaşıyordu, filtreyi değiştirdim sorun çözüldü. Başka da bi problem yok.

Son olarak alıcı arkadaşım, vites geçişlerinde titreme ve sarsma yoksa, araç iyi hızlanabiliyorsa, biraz dolaşınca şanzuman yağı hemen koku yapmıyorsa (bu yağın eskiliğinden dolayı olur) diğer aksamları da kontrol ettirip al derim. Sürerken konforunu yaşarsın.

Otomatik viteste vites geçişleri hiç hissedilmez mi?...

Benim bildiğim kadarıyla hissedilir...
En azından ben hissediyorum...
 
konfor için birebir.. rahatlına dicek yok. temiz bulursan kaçırma derim ben .. zira biz aradık aradık ama bi türlü bulamadık arkadaşa sonunda passat aldık... performans olarakta abartılacak kadar kötü deil.. spor modda gayet iyi...

geçenlerde bizim arabanın aynısı ile kapıştık... ben spor moda alıp tc yi kapattım... beraber kalktık adam 2 ye atarken yarım boy gerime düştü:) otomatiğin avantajı:):)
 
Önceki sahibi temiz kullandı ise otomatik alınır. bir de otomatik şanzımanlar 4 vites olması nedeniyle düşük viteslerde bayağı yüksek süratlere ulaşabiliyorlar.
2. viteste 130-140 çıkıyor mesela. (o şekilde kullandığımdan değil)

Normal kullanımda da otomatik şanzımanın bir diğer avantajı da motor devrini oldukça düşük tutması.
 
Önceki sahibi temiz kullandı ise otomatik alınır. bir de otomatik şanzımanlar 4 vites olması nedeniyle düşük viteslerde bayağı yüksek süratlere ulaşabiliyorlar.
2. viteste 130-140 çıkıyor mesela. (o şekilde kullandığımdan değil)

Normal kullanımda da otomatik şanzımanın bir diğer avantajı da motor devrini oldukça düşük tutması.

Evet, otomatik viteste vites aralıkları daha uzun olur. Bu sebeple vectra B, 2. viteste 125 km. hız yapabiliyor.
Motor devrini de düşük tutar. Sakin kullanımda motor sıcakken düz yolda 1800-1900 devirde vites büyütür. Bu da aracı daha sessiz kılar.
Performansına gelince; aynı sınıf araçlarla gözle hissedilir bir fark olmaz ama sürücüsüne göre düz vites az da olsa avantajlıdır. Sebebi aradaki güç ileten yağın az da olsa kaçırıp, ani yüklenmelerde motor gücünü tekerlere geç iletmesidir.
 
Son düzenleme:
Otomatik viteste vites geçişleri hiç hissedilmez mi?...

Benim bildiğim kadarıyla hissedilir...
En azından ben hissediyorum...

Hayır.. bakımlı ve temiz bir şanzumanda herhangi bi hissedilme ve sarsıntı olmaz. Sadece motor sesi ve devir saatinden vites geçişini anlarsın.
Azda olsa hissediyorsan ama problem yoksa çok önemli değil
 
Hayır.. bakımlı ve temiz bir şanzumanda herhangi bi hissedilme ve sarsıntı olmaz. Sadece motor sesi ve devir saatinden vites geçişini anlarsın.
Azda olsa hissediyorsan ama problem yoksa çok önemli değil

Motor soğukken, yani daha çok günün ilk çalıştırmasında hissediyorum... Özellikle şehiriçi kısa mesafelerde ve fazla dur-kalklarda...

Yine günün ilk çalıştırmasında ilk vites geçişi bir hayli hissettiriyor... Daha önce ki mesajında dediğin vites geçişleri hayli uzun... İlk vitesi atmak için 3000 devire kadar çıkıyor, sonra hafif bir sarsıntıyla vitesi atıp 1500 devire düşüyor ve sürüş çok rahatlıyor...

Motorun ısındığı uzun mesafeli ve az dur-kalklı sürüşlerde ise hissedilmiyor...

Arabam 1995 Astra F Caravan 1.6 8V...
 
Motor soğukken, yani daha çok günün ilk çalıştırmasında hissediyorum... Özellikle şehiriçi kısa mesafelerde ve fazla dur-kalklarda...

Yine günün ilk çalıştırmasında ilk vites geçişi bir hayli hissettiriyor... Daha önce ki mesajında dediğin vites geçişleri hayli uzun... İlk vitesi atmak için 3000 devire kadar çıkıyor, sonra hafif bir sarsıntıyla vitesi atıp 1500 devire düşüyor ve sürüş çok rahatlıyor...

Motorun ısındığı uzun mesafeli ve az dur-kalklı sürüşlerde ise hissedilmiyor...

Arabam 1995 Astra F Caravan 1.6 8V...

bende de soğukken 2 ye biraz geç geçiyo 2-3km gidince normale dönüyo o da ısınmadığından oluyo sanırım çok önemli bişe değil heralde
 
Geri
Üst