5300 km Baskı balata gg

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Özer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

eketen link' Alıntı:
cc nin açık olması debriyajınız üzerinde olumsuz etki yapmaz. Sizin verdiğiniz 5. vitesle kaldırmak ile düşük devirde gitmek aynı şey değildir. Çünkü siz duran aracı hareket ettirmeye çalışıyorsunuz. Yani ilk atalet yükü var. Giden bir araçta ise yani ilk ataleti üstünden atmış bir araçta düşük devirde gitmek debriyajınıza etki etmeyecektir. Aksi olmuş olsa giden araçta 5bin gibi devirlerde vites büyütmeniz sonucunda debriyaj falan kalmazdı. Oysa sürekli devir yükselterek vites büyütme yaparız. Duran aracı 5bin devir ile kaldırmakla hareket halindeki aracın 5bin devirlerde vites büyütmesi aynı kırıcılıkta değildir. Debriyaj balatası eğer üretim hatası yok ise basitçe, sadece volandaki tork gücü ile şanzumandaki ağırlığın arasında ezilmesinden dolayı biter.

Debriyaj balatasının bitmek üzere olması ile debriyaj müşürünün arızalı olması aynı etkiye sebep ise bu yüzden de her iki durumda da cc devreden çıkıyor olabilir. Yani illaki cc nin devreden çıkması debriyajın bittiğini göstermeyebilir. Aynı Sn.Metin in müşürünün arızalı olması gibi.

4 veya 5 viteste ( vites önemli değil ) giderken, manuel vites aracın vitesten çıkmasını nasıl açıklarız? (görüntüde araç viteste, ama araba boş vitesteki özelliklerini sergiliyor.)
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

evet dizel araçlar ilk kalkışta zorlandığı için(hele rampada) baskı balata sorunu daha çabuk çıkıyo. bence debriyajı az ve dikkatli kullanmak gerekir
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

olenus link' Alıntı:
4 veya 5 viteste ( vites önemli değil ) giderken, manuel vites aracın vitesten çıkmasını nasıl açıklarız? (görüntüde araç viteste, ama araba boş vitesteki özelliklerini sergiliyor.)

Vitesten çıkması derken?...  Biraz daha detay verebilir misiniz? Mesela nasıl çıkıyor, herhangi bir ses var mı, gaza bastığınız anda mı vitesten çıkma hissini yaşatıyor yoksa herzaman mı gibi.
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

eketen link' Alıntı:
Vitesten çıkması derken?...  Biraz daha detay verebilir misiniz? Mesela nasıl çıkıyor, herhangi bir ses var mı, gaza bastığınız anda mı vitesten çıkma hissini yaşatıyor yoksa herzaman mı gibi.

Bizim Astra G'de debriyaj balatasının bitmesi şöyle olmuştu misal herhangi bir viteste gaza yüklenince araba süper devir alıyordu ama hızlanmıyordu. ((: ֖yle birşey mi acaba orda kastedilen?
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

GNSpower link' Alıntı:
Bizim Astra G'de debriyaj balatasının bitmesi şöyle olmuştu misal herhangi bir viteste gaza yüklenince araba süper devir alıyordu ama hızlanmıyordu. ((: Öyle birşey mi acaba orda kastedilen?

İşte sizin olay debriyajın kaçırması Doğan. Ama boş vites özelliği göstermesi benim anlayışıma göre çok farklı bir durum. Yani vites kolu vitesi işaret ederken aracın şanzumanının herhangi bir viteste olmamasını da anlayabiliriz. Gaza bastığınızda aracın vitesten çıkmasını da. :)
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

eketen link' Alıntı:
İşte sizin olay debriyajın kaçırması Doğan. Ama boş vites özelliği göstermesi benim anlayışıma göre çok farklı bir durum. Yani vites kolu vitesi işaret ederken aracın şanzumanının herhangi bir viteste olmamasını da anlayabiliriz. Gaza bastığınızda aracın vitesten çıkmasını da. :)

Ama bizimki pek karizmaydı, debriyajsız ara gaz verebiliyordum. ((:
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

GNSpower link' Alıntı:
Ama bizimki pek karizmaydı, debriyajsız ara gaz verebiliyordum. ((:

:)  Zamanında aynı araçta 6 ay gibi bir sürede 4 set debriyaj değiştirmiş birisi olarak artık bana debriyajla ilgili hiçbirşey karizmatik gelmemekte.  005hihih
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

benim aracın baskı balatası bittiğinde 2500 devirde 95-100 civarı cc ile gidiyordum
biranda cc devreden çıktı ve gaza basmama rağmen araç gaz yemedi düz yolda

dizel ve benzinli araçlarda da oldu baskı balata bitmesi
daha önce de yazım dikkat edilmesi gereken nokta, yokuşta kalkarken yokuş kalkış desteği de var
biraz handicap oluşturuyordu alışana kadar debriyajı tam kavrama noktasına getirmeden yani
debriyaj biraz fazla basılı iken gaza fazla yüklenmek, doğal olarak baskı balata gaza yüklenip
debriyajda tam kavrama noktasına gelmeyince yüksek torkun altında eziliyor
yokuşta yarım debriyaj yapılmamalı ve gaza fazla yüklenilmemeli
tabi biraz da bazı baskı balataların yıpranmış ya da hatalı olma olasılığı da işin içerisine giriyor
 
Ynt: 5300 km Baskı balata gg

eketen link' Alıntı:
:)  Zamanında aynı araçta 6 ay gibi bir sürede 4 set debriyaj değiştirmiş birisi olarak artık bana debriyajla ilgili hiçbirşey karizmatik gelmemekte.  005hihih

֖h. Arabayı debriyaj manyağı yapmışsın dostum. (:
 
Geri
Üst