Ynt: 5300 km Baskı balata gg
4 veya 5 viteste ( vites önemli değil ) giderken, manuel vites aracın vitesten çıkmasını nasıl açıklarız? (görüntüde araç viteste, ama araba boş vitesteki özelliklerini sergiliyor.)
eketen link' Alıntı:cc nin açık olması debriyajınız üzerinde olumsuz etki yapmaz. Sizin verdiğiniz 5. vitesle kaldırmak ile düşük devirde gitmek aynı şey değildir. Çünkü siz duran aracı hareket ettirmeye çalışıyorsunuz. Yani ilk atalet yükü var. Giden bir araçta ise yani ilk ataleti üstünden atmış bir araçta düşük devirde gitmek debriyajınıza etki etmeyecektir. Aksi olmuş olsa giden araçta 5bin gibi devirlerde vites büyütmeniz sonucunda debriyaj falan kalmazdı. Oysa sürekli devir yükselterek vites büyütme yaparız. Duran aracı 5bin devir ile kaldırmakla hareket halindeki aracın 5bin devirlerde vites büyütmesi aynı kırıcılıkta değildir. Debriyaj balatası eğer üretim hatası yok ise basitçe, sadece volandaki tork gücü ile şanzumandaki ağırlığın arasında ezilmesinden dolayı biter.
Debriyaj balatasının bitmek üzere olması ile debriyaj müşürünün arızalı olması aynı etkiye sebep ise bu yüzden de her iki durumda da cc devreden çıkıyor olabilir. Yani illaki cc nin devreden çıkması debriyajın bittiğini göstermeyebilir. Aynı Sn.Metin in müşürünün arızalı olması gibi.
4 veya 5 viteste ( vites önemli değil ) giderken, manuel vites aracın vitesten çıkmasını nasıl açıklarız? (görüntüde araç viteste, ama araba boş vitesteki özelliklerini sergiliyor.)