Opelin 1.6 xer kodlu motorlarının üzerindeki termostat ve fan sayesinde çalışma sıcaklığının 100 derecenin üzerine ayarlandığı malum. Bunun sebepleri ile ilgili rivayetler var, emisyon ve yakıt tüketimi gibi.
Benim 2012 astra h a16xer arabamda bu sıcaklığın 108 derecelere doğru çıktığında çekişin ciddi azaldığını yıllardır gözlüyordum ve buna çare aradım, mocool kullanarak bir nebze çözmüştüm.
Chevrolet facebook grubunun bir tanesinde opel grubu bu motorlar için 95 derecede açılan termostat ürettirildiğini duydum ve testlerini izledikten sonra arabama taktırmaya karar verdim.
Sonuç, motorun normal çalışma daha önce 102 103 arası iken, artık 93-95 arası seyrediyor, fan açma sıcaklığına artık daha zor çıkıyor ve en önemlisi sıcak havada klima açıkken çekiş çok fazla düşüyordu ve bariz bir vınlama sesi duyuluyordu. Önceki yıllarda bu arabalrın klimalarının gaz basınc ayarlarında sorun olduğunu ve artan hararetle beraber yükselen basınç ile zorlanmaya sebep olduğunu duyardım. Şu an bu sorun çözülmüş durumda, klimanın yol açtığı çekiş kaybı ve vınlama sesi artık çok azalmış durumda.
Bu termostat değişiminin motora zararının olacağını zannetmiyorum snuçta sıcaklık 93 derecenin altına düşmüyor. Yakıtta artış hissetmedim ama daha önce bir çok kez hassas ölçüm yaptığım parkuruma gittiğimde hassas ölçümümü yapacağım.
Benim 2012 astra h a16xer arabamda bu sıcaklığın 108 derecelere doğru çıktığında çekişin ciddi azaldığını yıllardır gözlüyordum ve buna çare aradım, mocool kullanarak bir nebze çözmüştüm.
Chevrolet facebook grubunun bir tanesinde opel grubu bu motorlar için 95 derecede açılan termostat ürettirildiğini duydum ve testlerini izledikten sonra arabama taktırmaya karar verdim.
Sonuç, motorun normal çalışma daha önce 102 103 arası iken, artık 93-95 arası seyrediyor, fan açma sıcaklığına artık daha zor çıkıyor ve en önemlisi sıcak havada klima açıkken çekiş çok fazla düşüyordu ve bariz bir vınlama sesi duyuluyordu. Önceki yıllarda bu arabalrın klimalarının gaz basınc ayarlarında sorun olduğunu ve artan hararetle beraber yükselen basınç ile zorlanmaya sebep olduğunu duyardım. Şu an bu sorun çözülmüş durumda, klimanın yol açtığı çekiş kaybı ve vınlama sesi artık çok azalmış durumda.
Bu termostat değişiminin motora zararının olacağını zannetmiyorum snuçta sıcaklık 93 derecenin altına düşmüyor. Yakıtta artış hissetmedim ama daha önce bir çok kez hassas ölçüm yaptığım parkuruma gittiğimde hassas ölçümümü yapacağım.