__--İnadına Manuel Vites Diyenler Grubu--__

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Fætih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
otomatik vites çok yakıyor
her zaman değil. Otomatik vites artık eskisinden çok daha yaygın. Filo araçları neredeyse tüm markaların otomatik vitesli araç arzını alıyorlar. Bana öyle geliyorki ileride tüm araçlar triptonik vitesli olarak üretilecek. Debriyaj pedalı tarihe karışacak.
 
her zaman değil. Otomatik vites artık eskisinden çok daha yaygın. Filo araçları neredeyse tüm markaların otomatik vitesli araç arzını alıyorlar. Bana öyle geliyorki ileride tüm araçlar triptonik vitesli olarak üretilecek. Debriyaj pedalı tarihe karışacak.

Kısaca nerde o eski bayramlar hesabı nerde o manuel vitesler mi diyecez ??? :kop:
 
vites değiştirmekden yoruldunuz yazamıyonuz değilmi,
otomatik alın rahat edin.

:D

Manual iyidir...

Keyiflidir, Masrafsızdır, Performansı kabiliyetlerinizle doğru orantılı olarak artar, Yakıt sarfiyatı tecrübenizle ters orantılı olarak düşer..


Bayan değilseniz, Rampada geri kaçırma probleminiz yoksa, En ufak arızasında Manuale oranla 4-5 kat fazla maliyeti karşılamak sizin için problem olacaksa..

Manual otomatikten iyidir.. :D
 
benim gibi zevkli sürüş için manuel seven ama otomatik arabaya binen başka varmı?:D:D
 
:D

Manual iyidir...

Keyiflidir, Masrafsızdır, Performansı kabiliyetlerinizle doğru orantılı olarak artar, Yakıt sarfiyatı tecrübenizle ters orantılı olarak düşer..


Bayan değilseniz, Rampada geri kaçırma probleminiz yoksa, En ufak arızasında Manuale oranla 4-5 kat fazla maliyeti karşılamak sizin için problem olacaksa..

Manual otomatikten iyidir.. :D

hemen hesap yapalım
opel omega 2,0 motor 5.vites 90 km hızda devir sayıları (manuel 2300d/d) (otomatik 2000d/d) buna göre senin mantığın ve matematiğin hangisinin az yakacağını söylüyor. aynı otomatik şanzımanlı opel omeganın farklı motorda ne yaktığını bilmek istermisin. (2,0 motor yani x20xe ş.içi lpgde 33 krş) (2,5 motor yani x25xe ş.içi lpgde 31 krş) bunun mantığınla yada matematiğinle bir alakası varmı.

gene hesap yapalım. opel omega otomatik şanzımanın normal kullanımdaki masrafları
100.000 km (normali 120bindir ama erkene aldım senin için) şanzıman yağı ve filtresi 100tl
500.000km sonraki maliyeti 500tl
farzedelim 500bin kmde sıfırlıcaz maliyet 1500tl
toplam maliyet 2000tl.

opel omega manuel şanzıman normal kullanımdaki masrafları
70.000 km baskı balata değişimi 650tl
520.000km sonraki maliyeti 9x650=5850tl
farzedelim 500.000kmde senkromençleri değiştiricez maliyet 900tl
toplam maliyet 6750tl.

4750 tl fark verip halen otomatik masraflıdır demenin değeri pahabiçilemez.

gelelim türkiye şartlarına
sen yağını değiştirmessen, kötü ustaya gidip kendini dürttürürsen, otomatik için yasak olan haraketleri yapıp şanzımana zarar verirsen, TÜM BUNLAR SONUCUNDA OLUŞAN MALİYETDEN SENCE ŞANZIMANMI SUÇLUDUR YOKSA KULLANICIMI.

not: omega konusunda ve otomatik şanzımanda ustayım, rakamlar gerçekcidir.
 
Geri
Üst