Benim araç hiç kullanılmadan geçen ay boyunca (debriyaj parçasının gelmesini beklerken) yattı. Araç yatıyorken bazen araç içinde CD çalar dinledim, ve camları falan indirip kaldırdım, derken marş basmayacak kadar akü zayıflamış. Fakat diğer tertibatları çalıştıracak kadar vardı. Sonra yedek aküyü paralel bağlayarak motoru çalıştırdık. Aracın yattığı sürede bir kez daha buna benzer şekilde aküsü bitti, marş basmaycak kadar. 1-1,5 ayda toplam 2 kez.
Akü: 60 Ah Varta bakımsız, tam 1,5 sene önce sıfır takıldı.
Tamircim bu şekilde biten akü sonradan canlansa dahi ömrünün bittiğini söyledi, biraz kıllandım. Bence bu şekilde diğer tüm tertibatları çalıştıracak kadar ancak marş basmayacak kadar bitmiş akü, ömrü bitmiş akü değildir. Ta köküne kadar bitirilmiş akünün ömrü biter diye biliyorum, ne kadar doğru biliyorum?
Debriyaj bakımı sonrası aracı biraz kullandıktan sonra park ettim ve yaklaşık 48 saat park edili kaldı ve bu akşam 18.00 civarı aracı çalıştırmak üzere kontağı çevirip gösterge ışıklarına baktım, akü lambası yanıyordu. Aracın kontrol devresi akünün durumunda bir sorun algılamış olmalıydı. Ancak marşı hiç takılmadan ve sorunsuzca bastı.
Bu gece kafama takıldı indim araca dijital voltmetremle aküyü ölçtüm ve tam da 12.78 Volt gösterdi hatta ara ara 12.79'a cıkıp 12.78'e de iniyordu. Aracı park edeli yaklaşık 4 saat olduktan sonra böyle tam 12.78 V göstermesi akünün hiç te tamircimin dediği gibi ömrünü tamamladığını zannetmiyorum. Sizce durum nasıldır, bu akü daha ne kadar kullanılır sizce?