araba spın attıgında ne yapmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar zaten o an geldiğinde ki umarız gelmesin reflex olarak doğru hareketi yaparsınız yormayın kafanızı;)
:D doğru hareket derken döne döne bankete, ya da baska araçlara çarparak drumayı kastetmediğinizi umuyorum refleksle alakası yok bence hatta daha kötü sonuçlar doğurabilir bu yüzden bilgilenmek,hatta önce aracın neden ve nasıl,hangi şartlarda spin attığını araştırıp,sorgulamak bu şartları oluşturmayacak tarzda pilotaj yapmak gerekir zannımca....
 
otobanda bir kere istek dışı spin başıma geldi dediğiniz gibi lastiklerimden(marangoni 195*50*15 v ) kaynaklandığını düşünüyorum 110 ile su birikintisine girdim ve dünya gibi dönmeye başladım ve fren dahil hiç bir reflexte bulunmadım zaten bulunsaydım eminim şarampole girerdim dönmesi biraz yavaşladıktan sonra direksiyonu dönüş yönümün tersine çevirip gaza bastın yarım tur sonra kendini toparladı şansıma ki önümde ve arkamda başka araç yoktu !!!!!
 
arabanın koptugu tarafa dogru tersıne dıreksıyon cevırıceksın ve tabı basarabırlısen sol ayak frenıı :D her mzan ters tarafa dıreksıyon cevırıceksın :D yoksa baska turlu kurtulamazsın yada patlayıp durucaksın :D


:alkis: :alkis: sol ayak freni en iyi yöntem bencede oda olmadı riski göze alıp el freni çekip dreksiyonu kaymanın tersi yöne çevirip toplamaya çalışmak ama arka tekerler kitleneceği için sol ayak freni daha iyi bir çok kez başıma geldi hepsindede el freniyle dönüş aldım :good:
 
bu sorduğun sorular öyle kolayca forma yazılıp böyle yapacaksın demekle olmaz sevgili kardeşim.
9 sene profesyonel ralli+pist 3 sene eğitmenlik + ileri sürüş teknikleri dersleri eğitmenliği yapmış olmama rağmen o anki psikolojin neyse hayatını ona borçlusun saliselerle verilmesi gereken kararlara bağlıdır mesela demişsinki hızla su birikintisine girince ne yapmalı ?
şimdi girdinde araban sağamı solamı kaydı spinmi atmaya başladı su birikintisi seni ne yöne çekmeye başladı ? öyle çok olasıları varki
en güzeli deneyerek öğrenmektir aracın ve alanın tepkilerini öğrenmek size tecrübe kazandırır en güzel tecrübeyi ise karlı ve buzlu havalarda yaşarsınız işte orda boş alanlarda en güzel tecrübe kazanılacak mevsimdir yada kurslara katılacaksınız
ŞUNU VURGULAMADAN GEÇEMİYECEĞİM
3 kuruştan kaçmayın hatta 7 kuruş verin marka lastik kullanın kazaların /80 i lastik sebepleridir + spinlerin unutmayın lastik+lastik
 
dogru soyluyorusn yalcın abıı herseyın ıyısı ve kalıtelısı onemlıdır :D
 
bu sorduğun sorular öyle kolayca forma yazılıp böyle yapacaksın demekle olmaz sevgili kardeşim.
9 sene profesyonel ralli+pist 3 sene eğitmenlik + ileri sürüş teknikleri dersleri eğitmenliği yapmış olmama rağmen o anki psikolojin neyse hayatını ona borçlusun saliselerle verilmesi gereken kararlara bağlıdır mesela demişsinki hızla su birikintisine girince ne yapmalı ?
şimdi girdinde araban sağamı solamı kaydı spinmi atmaya başladı su birikintisi seni ne yöne çekmeye başladı ? öyle çok olasıları varki
en güzeli deneyerek öğrenmektir aracın ve alanın tepkilerini öğrenmek size tecrübe kazandırır en güzel tecrübeyi ise karlı ve buzlu havalarda yaşarsınız işte orda boş alanlarda en güzel tecrübe kazanılacak mevsimdir yada kurslara katılacaksınız
ŞUNU VURGULAMADAN GEÇEMİYECEĞİM
3 kuruştan kaçmayın hatta 7 kuruş verin marka lastik kullanın kazaların /80 i lastik sebepleridir + spinlerin unutmayın lastik+lastik
Lastik+lastik konusunda kesinlikle katılıyorum size gerçekten başa gelmeyince anlaşılmıyor !!!!!!!
 
Hayatımda bir kere kaza yaptım oda spinden corsayla 60 la girilecek viraja rampa aşağı aşırı pürüzsüz bir alsalfta 90 la girince başıma gelmişti.Tabiki kontra yaptım ki daha önceden daha düşük süratlerde hatta hipodromdada spinde kontra denemeleri yapmama rağmen kazada arabayı toplayamadım ters yöne doğru kontra yaptım arac kendini topladı ama bu seferde virajın diçine doğru arkası kaydı yani (2 . kontra) virajın içine doğru kontrada geç kaldım ama o kadar çabuk gelişiyorki kesinlikle yetişemiyorsunuz heralde 3-4 spin attım..Eğitimin önemi çok büyük ama eğitimde aracın spin atacağını önceden bilip temkinli bir şekilde viraja giriyorsunuz.Siz en iyisi virajlara yavaş girin ,su birikintisinde ise eğer önünüzde yavaşlamanı gerektiren bir sebep yoksa gazın ayarını bozmadan ve direksiyonu düz bir şekilde tutarak birikintiden girin ve çıkın.
 
bende her zaman olası durumları aşmak için önceden tecrübe edilmesinden yanayım.
 
Geri
Üst