kelmeyi şehadeti getirmek lazım işin şakası bi yana tecrübeli olmayan adamın aklına o hareketin gelmesi çok zor, gelsede korkudan yapamaz heralde o konuda pratikte yapılmaz ki deneyimimiz olsun...
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Virajda spin atmamak için ilk kural viraj içinde direksiyonu ikinci bir defa kırmamak. Gireceğiniz virajı önceden kestirip direksiyonu yeteri kadar kırmalı, ve viraj çıkışına kadar sabit tutmalısınız. Bunu ileri sürüş teknikleri hocasından dinlemiştim ben. Viraj içinde araba belli bir dinamikle dönüyormuş ve eğer siz ikinci bir kere direksiyonu kırarsanız arabanın dinamiklerini bozmuş oluyormuşsunuz. Bu da savrulmaya sebep oluyormuş. Bu ikinci kere kırma olayı da şu, diyelim ki sağa viraj var ve siz 15 derece direksiyonu sağa çevirdiniz, sonra baktınız ki araba virajı almıyor, dışa doğru kayıyor bir 15 derece daha sağa çevirdiniz. İşte bu ikinci 15 derece arabayı savurup spin attırıyormuş.
Ben çok kere (kasti olmayarak) viraja gereğinden fazla hızlı girip kontra yaparak hafif yanlama ile kurtardım. Ve inanıyorum ki bu konrta alışkanlığını Karting yarışlarından kazandım. Sürenler bilirler, kart yarışlarında hemen her virajda kayar kontra yaparsınız. Bir yerden sonra alışkanlık haline geliyor bu, reflex olarak kontra vermeye balşıyorsunuz ve ayarını öğreniyorsunuz. Böyle bir durumla ilk defa karşılaşan birinin kontra verebileceğini ben sanmıyorum. Kontrayı verse bile kesin ayarını kaçırır, sağdan vuracağına soldan vurur.
yanlız abs li araçlarda bu fren işi değişir ben genelde sol ayak dip frenle virajlara girerimde kötü örnek olmayalım biz yarışçılarda sol ayak fren işi çok basite indirgemişizdir fakat siz sakın ama sakın 25/30 deneme yapmadan uygulamayın gelelim abs ile frene savrulma kayma olanağı bayaa aza indirgenir buda güvenli sürüşün bi parçasıdır kaldıki şimdi genelde asr vsvs std olan araçlarda dahada kolaylaştı güvenli sürüşler hepinizeyalçın abiye sonuna kadar katılıyorum..deneyim çok önemli..su birikintisine veya karlı havada nasıl gidileceğini ancak yaşıyarak anlarsın..şu önemli kesinlikle fren yapmamak lazım..çünkü direkt tekerlekler kilitlenir ve o andan sonra olay sizden çıkar..
Bu yoruma çok güldümEl frenini çek, gaza yüklen, dönmeye devam et Kasko düşünsün