Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan white54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba,

Arıza kodu olarak P2598 'i vermekte. Ekran görüntüsünüde aşağıda paylaşıyorum.

Destek vermenizi rica ederim.
Hocam çözebildin mi bu sorunu?
 
Genelde çekiş düşüklüğü peşi sıra arıza lambası varsa dizellerde turbo valflerine yada turbo aksamlarına bakmak lazım..
 
Turbo selenoid valfine giren kabloyu sokup icine wd40 sıkın. İcinde krozyon olusmus olabilir. Sorun duzelmezse valf 350 400 tl civariydı
 
İyi akşamlar aracım yaklaşık 5 bin km önce aracın çekişi düşüp gaz yememeye başladı ve arıza lambası yaktı. Sanayideki ustama götürdüm turbo şarj arızası verdi. Usta kodu sildi ve turbodan bir parça çıkarıp temizledi. Sıkıntı geçmişti. Bu gün yine aracımda arıza lambası yandı ama bu sefer aracım çekişten düşmedi ve gaz yememe problemi yaşamadı. Tekrar ustama götürdüğümde cihazda p2598 turbo şarj kanat pozisyou performansı - düşük hatası verdi. Usta katalizör temizliği yapalım ve turbocuya gösterelim dedi. Böyle bir sıkıntı yaşayan oldu mu?

IMG_20210828_185044c3eb8903c154d7b9.jpg
 
İyi akşamlar aracım yaklaşık 5 bin km önce aracın çekişi düşüp gaz yememeye başladı ve arıza lambası yaktı. Sanayideki ustama götürdüm turbo şarj arızası verdi. Usta kodu sildi ve turbodan bir parça çıkarıp temizledi. Sıkıntı geçmişti. Bu gün yine aracımda arıza lambası yandı ama bu sefer aracım çekişten düşmedi ve gaz yememe problemi yaşamadı. Tekrar ustama götürdüğümde cihazda p2598 turbo şarj kanat pozisyou performansı - düşük hatası verdi. Usta katalizör temizliği yapalım ve turbocuya gösterelim dedi. Böyle bir sıkıntı yaşayan oldu mu?

IMG_20210828_185044c3eb8903c154d7b9.jpg
Kesinlikle Turbo selenoid valfi. 2 yıl sonunda kesin çözümü buldum. Hiç uğraşma hemen değiştir. onlineyedekparca da 400 lira orijinal dışarda 650 lira civarında satıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mstfali
Arkadaşlar sırf buraya yorum yazmak için üye oldum.
Aracım 3 ay önce p2598 turbo kanat pozisyon hatasını vermeye başladı ve bu sorun için önce opel servise gittim kaputu bile açmadan turbo değişecek dedi tabi hemen uzaklaştım ordan bir çok yere de şikayet ettim sonra bana dönüş yapıp şikayetlerimi kaldırmam için bir çok şey teklif ettiler isimlerini de yazayım burayada aklınızda olun servis ismi çetaş mahmutbey.
Sonra bir çok usta turbo ustası gezdim velhasıl kelam yağ pompası dediler yağ pompası hortumu dediler veyskeyf midir nedir ondan dediler dediler de dediler.
Sorun çok ama çok basit bi şey çıktı. Evde kendiniz bile sorunu çözebilirsiniz.manifoltun içindeki sensör yağ başlamış.
Komple yağ ile kaplanmış resmen...
Bi wd40 alıp temizleyin sorun kalmayacak artı aracın çekişi inanılmaz değişti.o sensör devir gaz tepkisi vs bir çok bilgiyi beyne gönderen sensörmüş arabanın ciğerleri temizlendi sanki resmen.
Umarım yardımım dokunmuştur çünkü 100000 liralık araçtan soğutan sorunlar bunlar...
Herkese Kazasız sürüşler...
Sorunu tekrar yaşadınız mı acaba? Çözüm bu mu?
 
Kesinlikle Turbo selenoid valfi. 2 yıl sonunda kesin çözümü buldum. Hiç uğraşma hemen değiştir. onlineyedekparca da 400 lira orijinal dışarda 650 lira civarında satıyorlar.
Teşekkür ederim sağolun.
 
Sorunu tekrar yaşadınız mı acaba? Çözüm bu mu?
Şöyle anlatayım durumu; ben egr valfi zannedip temizlettim hemen sorunu tekrarldı. Hata kodu P2598’di. Adana’da çok uzun yıllar Opel’de çalışmış bir ustaya gittiğimde daha ağzımdan çıkarken Selenoid valfi dedi kodu bile ezbere söyledi. Hemen değiştirmedim bu sırada bir arkadaşımın daha başına aynı sorun geldi ona söyledim o hemen değiştirdi ve 3 ay oldu sorun yaşamadı. Bunun üzerine ben de değiştirdim ve henüz sorun yaşamadım. Ayrıca şu videoya da bakabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geçen hafta aynı durumu ben de yaşadım. Yolda bosch car servis'e denk geldim. Arıza kaydına baktılar, turbo kaynaklı bir arıza imiş. Uzun bir süre durağan halde ve hareket halinde kontrol ettiler, aynı arızayı verirse gelin bakalım dediler. Selenoid valfini orada da söylediler. Bakalım hayırlısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mstfali
Geri
Üst