Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan white54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu gün Ankara OPAL yetkili servisine gittim 3. silindir ısıtma buji si arızası çıktı, değiştirdim. 273 TL verdim. İnşallah diğerleri de arıza yapmaz. Başka bir arıza kodu yok dediler. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

elm 327 al v2.1 mavi renkte

Bunu da mutlaka alacağım ne olur ne olmaz, bulunsun yanımda.
 
Arkadaşlar merhaba bende yeni katıldım foruma Aracım Astra K 1.6 dizel otomatik. Aynı problemle bende karşılaştım. Dikkatimi çeken şu genel olarak sabitleyici ile gittiğimde bunu yaşıyorum 3 kez oldu ve aracı stop edip sabah baktığımda sönmüş oluyor ışık. Şehir içi hiç bir şekilde yanmıyor tamamen şehir dışı yolda oluyor. Bir önceki Astra H aracımda da sabitleyici ile gittiğimde başıma hararet mişürü iş açıyordu şimdi de bu çıktı. Durumu çözen yok mu?
 
Arkadaşlar merhaba bende yeni katıldım foruma Aracım Astra K 1.6 dizel otomatik. Aynı problemle bende karşılaştım. Dikkatimi çeken şu genel olarak sabitleyici ile gittiğimde bunu yaşıyorum 3 kez oldu ve aracı stop edip sabah baktığımda sönmüş oluyor ışık. Şehir içi hiç bir şekilde yanmıyor tamamen şehir dışı yolda oluyor. Bir önceki Astra H aracımda da sabitleyici ile gittiğimde başıma hararet mişürü iş açıyordu şimdi de bu çıktı. Durumu çözen yok mu?
Birebir aynı arızalar çıkıyordu bende de
 
Birebir aynı arızalar çıkıyordu bende de
Anlaşılan yeni bir kronik opel arızası ile karşı karşıyayız. Ama bence elektronik kaynaklı turbo devre dışı kalıyor. Kapatıp açınca çekiş yerine gelmesini başka türlü mantıklı gelmiyor bana. Bilgisayar mantığı umarım başımıza büyük işler açmaz.
 
Araciniz asiri zenginlesiyorsa arac dim moduna giriyor olabilir. Benzin kanister valfini bi kontrol ettirin. Kacak varmi
 
Tabiki ariza lambasi yakiyorda hata kodu p0299 degilse. Bu ariza kodunu aliyorsaniz sistemin basinci dusuk demektir hata kodu mekaniktir. elektronik degil. Bu hata kodunda basinc kacagi var demektir. Oncelikle turbo manifoldunda catlak,varmi diye kontrol edilir catlak gozle gozlenir. Eger manifoldta catlak yok ise turboya bagli olan hortumlar kontrol edilir catlak kirik havanin disari kacacagi yer varmi diye. Bazi arkadaslar catlak oldugu halde selenoid valfi degistirerek cozuldugunu soyluyor. Ama bu sadece basincin arttirarak catlagin daha fazla buyumesine neden olur. Belli bir sure sorun cozulmus gibi gorunur ama sonrada yine ayni sekle geri doner. Manifoldta catlak var ise servis turboyu komple degistirmeyi onerir fakat manifold disarda satiliyor turboda bi skinti yoksa ufleme islik vs manifoldu degistirerek butun sorunu cozebilirsiniz. En son hatirladigim kadariyla turbo 3500 civariydi disarda servis 5 bini gecer, fakat manifild 1200 civari bi arkadas 600 e buldum uretim yapiliyomus felan dedi ama ben 1200 un altinda hic duymadim.
 
pc ye bağladıklarında egr nin tıkalı gözüküyor muydu? aynı sorun bende oldu+ aracı kapatıp açtım bekledım sonra devam ettim. devirli sürünce sorun yokmuş gibi. sonra egr yi temizlettim bir daha da yapmadı aracın cigeri açıldı.
 
pc ye bağladıklarında egr nin tıkalı gözüküyor muydu? aynı sorun bende oldu+ aracı kapatıp açtım bekledım sonra devam ettim. devirli sürünce sorun yokmuş gibi. sonra egr yi temizlettim bir daha da yapmadı aracın cigeri açıldı.
Hocam araç yine aynı sorunu verdi. Bilgisayara bağlattım P2598 Egzoz gazı devirdaim sistemi olarak görünüyor hata. Ustam da dediğiniz gibi egr diyor, umarım öyledir. Astra H bu problemde sendeleme yapar ara ara toparlardı. Kapatıp açma gibi bir durum olmazdı ve bilgisayarda direkt egr valfi hatası derdi şimdi egzoz devirdaim sistemi diyor inşallah aynı şeydir. Yarın baktıracağım.
 
Egr hatasi gibi gorunuyor
 
Geri
Üst